MotoGP Catalunya

Undrar om den där kameran bak på hojen har varit med i vindtunnels testet? :Bugar

Axxexs skrev:
2246999 Capirossi lämnade sjukhuset i morse och är på väg till Assen nu. Han ska köra träningarna för att se om han kan köra racet sen.

Sete säger att han inte sovit så mycket men att han ändå är okej trots skadorna.

Melandri kommer lämna Barcelonas sjukhus idag och han beger sig till Assen imorgon.

Ja det var väl såklart ändå det viktigaste resultatet efter en sådan här gp helg :tummenupp

F1 förare mkt imponerad o trodde det var "kört" flera gånger under åket med Randy :tummenupp

Ferrari Marlboro test driver Marc Gene:
"I was pretty calm before the ride, then when I saw the bike go down the straight from the pits, I realised the speed," he said. "It was going into the corners that impressed me most, I couldn't understand the physics of how the bike could go into the turns at such a high lean angle. Every time I thought ‘that's it', the front end is going to go, we're on the ground, but it was okay. Randy was trying pretty hard, I could feel the bike moving around when the rear was spinning coming out of the turns, but going into the corners was for me the most impressive thing."

Svensk flicka fick teståka oxå :tummenupp
Jennie Engstroem, daughter of opera singer Barbara and classic-bike-racing father Martin, found Catalunya's 1km main straight the most impressive part of her outing.

"We're all big fans of MotoGP,"said the 21-year-old from Sweden. "Randy was amazing and the speed was amazing. I definitely enjoyed the straight line the most, I could feel myself flying!"

Bifogat

• gene-catalunya1-z-01_180606.jpg
    gene-catalunya1-z-01_180606.jpg
    20.6 KB · Visningar: 342
Last edited:
FireSalle skrev:
2246400 Men hallå! Att ogilla Hayden för att han har flyt, men samtidigt lyfta fram alla andra och ursäkta dem för att de haft oflyt :pangihuve Inget fel alls att ha flyt, tvärtom - det måste man ha för att bli mästare. Det där med egen kraft fattar jag inte -möjligen om han känner att han måste bevisa något för SH.com kanske? Så länge han vinner/leder enligt regler borde det vara bra nog.

Sju lopp, NH leder. Tio kvar. Rossi är den enda som klättrat märkbart och ser ut att hota - men han ligger ändå 29 poäng bakom!
Peddo körde bort sig igen. Ducce-killarna skadade, och minst en av dem verkar inte kunna köra Assen. Likaså Melandri.
F.n. ser det ut som att Hayden kan göra bra ifrån sig i VM. Om inte vinna så iaf. pallen där också.
Jag ogillar inte Hayden för att han har flyt utan konstaterade att han har haft flyt den här säsongen till skillnad från sina konkurrenter om titeln.

Jag anser att Hayden inte har de verktyg som behövs för att sy ihop det här eftersom han under sina fyra år på samma hoj inte har visat att han kan vinna race av egen kraft och jag tror att hans ledning inte är tillräckligt stor. Med tanke på hur poängen fördelas i VM är 29 pinnar ingenting när det är 250 kvar att köra om. För att Hayden ska kunna vinna VM måste han av egen kraft besegra sina konkurrenter, Rossi mest i detta fall, och det är därför det är intressant att diskutera, tycker jag.
Du är av en annan åsikt vilket är helt ok.

valmers skrev:
2246089 Läs oFFkeFFs inlägg.

På samma sätt som du nog tjänar på att inte delta i ishockeydiskussioner, ska du nog vara sparsam med inlägg angående roadracing. Ditt uttalande angående rödflagg är inte minst ett bevis på det.

Känner pressen? Hayden vill givetvis vinna, klart han är besviken om han kommer tvåa. Ingen slår Rossi om han är kvar på banan fram till de sista varven, men det är bara Hayden som får skit för det.
jag skriver inte för att tjäna nåt i nån diskussion, jag uttrycker bara mina egna åsikter som jag anser mig ha rätt till utan att du skall håna....vad av det är det du inte förstår?
Vidare är mitt uttalande om rödflagg också en av mina egna åsikter, speciellt det som vart med Luthis egna krasch då han ändå vann...tycker att det är klart orättvist att göra på det sättet.

valmers skrev:
2246543 Glöm inte att han kört 250, alltid ser ut som en hönsröv och knappt kan engelska. Det ger ytterligare tre vinster. Pedrosa är årets rättmätige MotoGP-mästare!
Undrar hur vass Hayden skulle låta på Spanska eller Italienska......hans "engelska" är ju inte ens den vacker. ;)

Gustav O skrev:
2248903 Undrar hur vass Hayden skulle låta på Spanska eller Italienska......hans "engelska" är ju inte ens den vacker. ;)
"Se&Hör-klass" nu igen ;)
De är 'idoler' för deras färdigheter på att rejsa med hojar. I 300 kan ingen höra dem bryta... Vad de gör utanför banan borde vara mindre intressant, iaf. så länge de inte bryter mot mänskliga rättigheter eller något sådant.

FireSalle skrev:
2249127 "Se&Hör-klass" nu igen ;)
De är 'idoler' för deras färdigheter på att rejsa med hojar. I 300 kan ingen höra dem bryta... Vad de gör utanför banan borde vara mindre intressant, iaf. så länge de inte bryter mot mänskliga rättigheter eller något sådant.
Undrar varför du enbart kommenterar "Se & Hör klass" på inlägg från sådana som inte gillar Hayden mest?
Det finns en hel radda se och hör klass inlägg i den här tråden och det är inte enbart "anti-Hayden".... ;)

Jag försöker hålla mig ifrån påhopp av förares utseende eller what ever, vilket en glad värmlänning inte är lika intresserad av att göra. :)
Jag anser bara att Hayden inte är den bäste eller ens näst bäste föraren i MotoGP. Framtiden kommer dessutom visa att jag har rätt. :)

Rossi ÄR den bästa föraren :Bugar och det tror jag inte många förnekar

Efter Rossi är det tight. Hayden, Pedrosa, Stoner, Melandri, Cappirossi får slåss om 2:a platsen. De blir ruggigt spännande att se vem som går segrande ur den striden.

Sen detta med att kommentera utseende, dialekter mm är ju bara löjligt :fakta

Gustav O skrev:
2249142 Undrar varför du enbart kommenterar "Se & Hör klass" på inlägg från sådana som inte gillar Hayden mest?
Sorry, orkade inte med dubbel-quote, annars hade kanske Valmers också varit med. Men tycker att min och Valmers grej där var mer en tydlig ironi... Det spelar f-n ingen roll om de bryter konstigt eller har bock-skägg. De är RR-förare...

FireSalle skrev:
2249127 "Se&Hör-klass" nu igen ;)

Jag tycker att deras karaktär utanför banan i högsta grad är intressant för vilken eller vilka förare man väljer att "hålla på", och vem man vill se som ambassadör nummer 1 för sporten i framtiden.

Håller med,

det är tur att Rossi är en sån spelevink,
annars hade snacket börjat gå om maskinmässig överlägsenhet.
Nu går det bara inte.

Hayden får väl hålla tummarna för att alla andra har otur så han kan fortsätta i gräddfilen :rolleyes:

Angående varför man gillar en del förare mer än andra:
Kolla på Stoner, gör alltid tummen upp till kameran även om han precis kommit in i depån efter en vådlig vurpa.
Kolla på Butter, har samma obefintliga ansiktsuttryck oavsett vad som händer och verkar ha ungefär lika kul som någon som precis har fått veta att det vart restskatt i år också.

sandstream skrev:
2250912 Hayden får väl hålla tummarna för att alla andra har otur så han kan fortsätta i gräddfilen :rolleyes:

Angående varför man gillar en del förare mer än andra:
Kolla på Stoner, gör alltid tummen upp till kameran även om han precis kommit in i depån efter en vådlig vurpa.
Kolla på Butter, har samma obefintliga ansiktsuttryck oavsett vad som händer och verkar ha ungefär lika kul som någon som precis har fått veta att det vart restskatt i år också.

Exakt o lägg till Nakano som ofta fått ta asfalt när han vill ha ut mer av cykeln men alltid i depå ler o :tummenupp sådant vinner...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025