MotoGP - CardionAB GP Tjeckien

VR: No, I didn't try the fork, because Yamaha don't give them to me to try.

Gode Valentino får nog förstå att Yamaha inte ger han en chans att ens komma i närheten att ta poäng från Jlo :)

Föresten inget officiellt nytt om Burguss & co ska med till källan utanför Bologna?

Last edited:
Nope, inget mer än att ingen vet. VR säger att han gärna vill att JB följer med men han ingick inte i dealen så att säga.

Blir ju tillslut som ett gift par dessa herrar. Har verkligen svårt att se JB serva nån annan. Kanske JB mer konservativ & tycker det är tidigt ännu!

Var det förresten inte ovanligt glest på kullarna i Brno i år ??

Från dagens presskonferens efter testerna tycker jag att Rossi tog upp en intressant sak.

Q: You also tried the new Ohlins forks?

VR: No, I didn't try the fork, because Yamaha don't give them to me to try. So, yeah, yesterday was very upset for this, because we have 8 races to go, not 2 or 3, and I want to make like always 110% of my effort for the second part of the season with Yamaha, for the last races for me with the M1. And I expect also the same effort from Yamaha. They say to me that they don't use this fork in the next races, so is a fork for 2011. Is easy to understand, because the fork from the outside is different, so we will understand if this is the truth or is a lie.

Om jag förstår det hela rätt så fick Lorenzo testa en ny gaffel från Öhlins men inte Rossi. Yamaha säger att det inte spelar någon roll för de kommer inte att använda den förrän efter sista racet i år. Att Rossi sen antyder att det kanske är skitsnack tycker iaf jag säger en del om hur nöjd Rossi är med Yamaha för tillfället.
Även om det är tråkigt så förstår jag ju Yamahas syn på det hela. Rossi väljer att lämna dem. Han kan inte bli världsmästare men kommer ändå ta tillräckligt mycket poäng för att hjälpa Yamaha med konstruktörs och teammästerskap.

Bilder:
971463142_nbtGE-O.jpg

971463149_39Wnc-O.jpg

971463163_U7TNB-O.jpg

971463193_7pkh2-O.jpg

971463214_Mc8t3-O.jpg

971463226_6UQ7K-O.jpg

971463236_bKHwg-O.jpg

971463185_N97ZZ-O.jpg

971463250_ed73N-O.jpg

971463255_LgAVr-O.jpg

Back