MotoGP: Brno

sandstream skrev:
2406063 ....
Med exakt samma material kör Rossi ifrån Capirex, pungt!

Det tror inte jag att han alltid gör. Alla har sina formsvackor och formtoppar. Rossi är jämnare och kör oftare snabbare än Capirossi men det betyder inte att han alltid är snabbare även på samma material.

Last edited:
MagnusK skrev:
2406488 Det tror inte jag att han alltid gör. Alla har sina formsvackor och formtoppar. Rossi är jämnare och kör oftare snabbare än Capirossi men det betyder inte att han alltid är snabbare även på samma material.

Pudelns kärna :tummenupp

Rotorp skrev:
2406620 Ska man välja mellan Rossi och capirex så vinner helt klart Kevin Schwants Hehe

då säger jag Alex Criville, förmodligen den mest underskattade världsmästaren
i tyngsta klassen.
Han dödade effektiv mästerskapet genom en suverän serie vinster och andraplatser i under mittdelen av säsongen 1999:
121341.jpg

Det är alltid svårt att jämföra förare från olika tidsperioder men skulle jag tvingas välja en som varit "bäst" så blir det en som slog de bästa trots att han hade sämre maskinmaterial: Jarno Saarinen

Alex hade ju dock inte skuggan av chans så länge Mick Doohan var med, visst var han duktig men bäst någonsin? Finns det verkligen nån som tycker det?

Chris Ash skrev:
2407745 Alex hade ju dock inte skuggan av chans så länge Mick Doohan var med, visst var han duktig men bäst någonsin? Finns det verkligen nån som tycker det?

Jag påstod inte det,
tycker bara han är underskattad.

Doohan fick ingen bra start 1999,
Kenny Jr vann de 2 första tävlingarna och sen kraschad
Mick bort resten av karriären.

När Criville hastigt och mindre lustigt blev försteförare i HRC
tackade han för förtroendet med 4 raka segrar.

Ja det finns jäkligt många talanger som man minns gm åren.
(jaja jag e gammal)

Doohan är ju en av de främsta givetvis men visst alla de gamla stjärnorna är ju goa, Rainey, Lawson, Roberts, Criville.. Ja listyan kan ju görs lång iofs. Men vem toppar alla listor? Fortfarande Agostini?? Det om någon måste väl vara en legend va...

Om nån har missat det så finns det ett par podcasts på MotoGP.com (podcast i menyn till vänster), och fler ska det bli verkar det som. Upptäckte det nyss själv. :) Den senaste är inför testerna i Brno.

Last edited:
MagnusK skrev:
2406488 Det tror inte jag att han alltid gör. Alla har sina formsvackor och formtoppar. Rossi är jämnare och kör oftare snabbare än Capirossi men det betyder inte att han alltid är snabbare även på samma material.
Men om båda är i toppform, vinner Capirex då?

Melandri, Rossi, Capirossi, Lorenzo, Dovizioso, Barbera, Bautista, Kallio och Luthi blev alla kollade i en dopingkontroll efter racet i Brno. Inga otillåtna medel fanns i deras tester. :nurse

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back