MotoGP: Brno

sandstream skrev:
2393595 Och Bridgestone är bättre än Michelin :rolleyes:

Men för att svara på din undran/påstående, nej Ducati är inte bättre än Yamaha:

Det var ingen undran ...
Ingen hade problem med däcken idag, annars brukar ju Bridgestone ha mest problem om vi bortser från Dunlop.
Så, om Rossi är bättre än Capirex så är det ju helt logiskt att Ducati är bättre än Yamaha eftersom Capirex kan köra ifrån Rossi när Duccen har däck som funkar :tummenupp

elwe skrev:
2393984 Det var ingen undran ...
Ingen hade problem med däcken idag, annars brukar ju Bridgestone ha mest problem om vi bortser från Dunlop.
Så, om Rossi är bättre än Capirex så är det ju helt logiskt att Ducati är bättre än Yamaha eftersom Capirex kan köra ifrån Rossi när Duccen har däck som funkar :tummenupp
Är jag långt ifrån sanningen om jag gissar att du tycker Ducati är bäst även när Capirossi inte vinner? :)

Gustav O skrev:
2394006 Är jag långt ifrån sanningen om jag gissar att du tycker Ducati är bäst även när Capirossi inte vinner? :)

Nope :D Varför tror du att jag har två? :)

Fast en är till salu ... man ska inte vara girig.

elwe skrev:
Hayden hade valt fel däck iaf, dom såg inte så snygga ut.

oFFkeFF skrev:
2392524 Haydens ställ? Då tycker jag Nakanos sladd var betydligt snyggare eftersom det gick mycket fortare ;)
Haydens ställ vann tävlingen "fetast ställ i sista kurvan" Nakanos ställ vann kampen om placering. fast Nakano körde ju Kawasaki så det var kanske inte en rättvis tävling :D

elwe skrev:
Haydens däck var tydligen inte så fina men han är ju bara en dum jänkare som inte har förstått det här med racing :rolleyes:
elwe skrev:
"Om Rossi är bättre än Capirex"
Tvekar du fortfarande angående vem av dem som är bäst? :rofl

Och vad är det som säger att Rossis M1:a var som han ville ha den?
Han kanske inte alls var nöjd och insåg att han inte skulle kunna komma ikapp.

GSXR1100R skrev:
2394205 Hayden hade valt fel däck iaf, dom såg inte så snygga ut.
Jasså? Enligt kommentatorerna på www.motogp.com som var inne i boxen precis innan de stängde ner den hävdade att de såg helt ok och att Haydens däck på Laguna såg betydligt mer slitet och förstört ut. Men funktionen kan ju vara dålig även om det ser bra ut.

sandstream skrev:
2394350 Haydens däck var tydligen inte så fina men han är ju bara en dum jänkare som inte har förstått det här med racing :rolleyes:
Säger vem, om däcken alltså?

sandstream skrev:
2394350 "Om Rossi är bättre än Capirex"

Och vad är det som säger att Rossis M1:a var som han ville ha den?
Han kanske inte alls var nöjd och insåg att han inte skulle kunna komma ikapp.
Det är ju så att kombinationen Capirossi-Ducati-Bridgestone var bättre än Rossi-Yamaha-Michelin men att försöka dra slutsatser från det om vilken hoj som är bäst är ju fånigt. Igår var Ducce-kombinationen bättre och nästa gång kanske Yamahakombon funkar bättre.........

Last edited:
ducati ducati ducati

...snacka om utklassning :rofl (för en gångskull :3freak ) men gud så skönt.

sandstream skrev:
2394350
"Om Rossi är bättre än Capirex"

Nejdå ... och ju mer överlägsen Rossi är Capirex, desto mer logisk blir ju min slutsats :D

Såg just rejset via motogp.com och det var attans vad Capirossi körde. Det är nog något med "rossi" i namnet som behövs. Så mitt namn är från och med nu Johnny Cederrossi. Tack

Capirossi som förare är inte i närheten av Rossi's kapacitet/skicklighet..
Det vet ju alla som är lite insatta i ämnet...
men Ducati hojen är mycket bättre än Yamahan..sedan
så är det ju så att däcken avgör...De banor då Bridgestone
lyckas få fram ett däck som är bättre än Michelins så hjälper
inte Rossis skicklighet som förare....tyvärr...börjar det bli så..

Har precis kommit hem ifrån en helg i Brno. Kan det bli bättre kanon väder
bra race och vilken bana. Capirossi körde grymt bra.

Jag tror inte de mindre insatta förstår hur liten skillnad det är mellan olika förare i MotoGP. Colin Edwards t.ex. är normalt 0,2-0,4 sekunder långsammare än V.Rossi per varv. Det är fantastiskt lite. Trots detta ser det ut som är Rossi är överlägsen Edwards. Sätter man saker i sitt sammanhang så är det väldigt fel att säga att "Capirossi som förare är inte i närheten av Rossi's kapacitet/skicklighet..". Han är ytterst nära Rossi!

Rossi bet ju ifrån på Pedrosa så man verkligen förstår hur hård Rossi ändå är när det väl gäller. Han har en vinnarskalle som heter duga.

(nästan som mig mot Kim Jensen på Våler i helgen :näsblod )

Swedie skrev:
2394829 Rossi bet ju ifrån på Pedrosa så man verkligen förstår hur hård Rossi ändå är när det väl gäller. Han har en vinnarskalle som heter duga.

(nästan som mig mot Kim Jensen på Våler i helgen :näsblod )

Härligt Race igår!

Jag satt bara och väntade på när Rossi skulle öka från 95% till 100% och dra ifrån Pedrosa :)

CeltaniC skrev:
2394863 Härligt Race igår!

Jag satt bara och väntade på när Rossi skulle öka från 95% till 100% och dra ifrån Pedrosa :)
Tror du Rossi cruisade runt på 95% och lät Capirossi dra ifrån?
När Pedrosa pressade så ökade snarare Rossi från 99,95 till 100% eftersom han sänkte sina varvtider med ca 0,5 sekunder under två varv....

Gustav O skrev:
2387271 Synd att Filla, som körde så bra på EM:et på Gelleråsen, kraschade nu på andra kvalet då han körde bra, bäst av alla WC

:hihi Bäst av alla WC? Hans hoj må vara ganska bra, men Debon körde fortfarande som WC....
Det var för övrigt Filla som såg till att varken han eller Linfoot kom i mål! :(

GSXR1100R skrev:
2392111 Snortråkigt race att titta på...

Det var ju ett grymt race att se på! Fighten mellan Rossi&Pedrosa samt fighten mellan Marco, Nicky, Stoner, Nakano, KR och Hopkins är precis det man betalar för att få se!

Sen skadar det ju inte att höra Loris komma ner för backen och de sista metrarna plåga Duccen på varvstoppet för att precis innan vänstern i grytan pressa ur det sista ur hojen som då går på sladd&vobbel...
:kär

sandstream skrev:
2391534
BTW: Någon mer än jag som reagerade på att Butter korsade alla linjer som fanns ut ur depån på kvalet?[/FONT]

Alla korsade alltid den linjen ut ur depån... :va

Last edited:
oscar skrev:
2394954 :hihi Bäst av alla WC? Hans hoj må vara ganska bra, men Debon körde fortfarande som WC....
Debon är förvisso wild-card men har enligt mig gjort så många race och på en fabrikshoj att han inte riktigt kan jämföras med de vanliga wild-card förarna. Men i sak hade du rätt. Fetto!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back