MotoGP Assen

Lorenzo satt med hjälmen på rätt lång stund i depån, sedan stängde de dörren. Troligen kan han inte ta av den själv, att pressa uppåt med axelskador brukar vara smärtsamt :crash

Väldigt öppet inför racet nu då det är flera som ser starka ut och det vore ju kul om Rossi och Crutchlow kunde spöa Repsolhojarna och Lorenzo kör in på en sjundeplats eller liknande. :)

Vore kul och se Rossi få en kanonstart! Se vad han kan göra med den...

Ja andra startled e väldigt mycket bättre än tredje. Kan Rossi ta ledningen i början tror jag mycket väl det kan räcka hela vägen eftersom han verkar bli starkare längre in i racen jämfört med övriga

Lorenzo kör racet på motor nr 3 av de 4 han använt. Nr 1 är förbrukad.
Pedrosa har bara använt 2 motorer på hela säsongen.

Visst kan de plocka ut en till motor om de startar från depån? Gäller det endast när de förbrukat alla 4 standard? Eller skulle han kunna starta i depån nu när han ändå är skadad och köra på ny motor?

Jaha, då var det dags att tala om hur det kommer att gå.
Rossi har ju prima läge, men kommer tyvärr inte bättre än tvåa. Marques blir först efter att ha tagit sig förbi Rossi på 6e varvet. De är 4 sekunder före Cruschlow på tredje som är tätt, tätt före Pedrosa som bara är 0,156 efter på 4e plats.
Bradl har ju ett prima utgångsläge men kommer inte bättre än 5a.
Lorenzo får ihop en 6e plats, det gör trots allt lite ont i axeln.. Men han var uppe på 4e som bäst efter 7 varv, sen var det för smärtsamt.
Hayden, Smith och stackars Dovis på 9e.

Frågor på det?

Jaha, då var det dags att tala om hur det kommer att gå.
Rossi har ju prima läge, men kommer tyvärr inte bättre än tvåa. Marques blir först efter att ha tagit sig förbi Rossi på 6e varvet. De är 4 sekunder före Cruschlow på tredje som är tätt, tätt före Pedrosa som bara är 0,156 efter på 4e plats.
Bradl har ju ett prima utgångsläge men kommer inte bättre än 5a.
Lorenzo får ihop en 6e plats, det gör trots allt lite ont i axeln.. Men han var uppe på 4e som bäst efter 7 varv, sen var det för smärtsamt.
Hayden, Smith och stackars Dovis på 9e.

Frågor på det?

Det var väl nödvändigt att skriva här hur det gick :huvet
Jag som snart ska titta på det :4skrika

Ska det bli crutslows första, nepp, jag tror

Pedrosa
Cru
Mar
Rossi

Last edited:
Skönt att Milovanovic började helgen med att förklara att Ducati, likt Yamaha, gynnas av Assens utformning med snabba svepande kurvor. Nu vart analysen att Ducati inte alls passar på Assen p.g.a de snabba svepande kurvorna :D Vart är Stiggy?

Frågor på det?

Jag har frågor. Varför räknar du andra startled som "prima läge" för Rossi?
Du skriver att Marquez kommer passera Rossi på varv 6. Är du då alltså övertygad om att Rossi kommer passera Marquez i starten, trots att han startat ganska mediokert hittills?
Hur lyckas Crutchlow hålla Pedrosa bakom sig, ifall han redan tappat från 1:a till 3:e plats?

Makalöst av Jlo! Redan efter några varv årets bästa race!

Bra ös på de fulla läktarna i krisens Europa!

Forza Vale :tummenupp

Fy fan, kolla publikhavet när rossi kör om peddo:yoparty

Back