Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen var det soppatorsk iallafall, även om Hayden själv sa att motorn gick dåligt på lågvarv (på ettan) på alla torra pass. På startgridden tändes tydligen någon lampa också (men varningslampor kan man ignorera, eller hur Jorpes?).Har det kommit fram något om vad som hände med Haydens hoj på slutet?
Hade gärna sett honom på pallen, så det var synd att han halkade ner till 4:e plats pga. en skitsak![]()
Hursomhelst ska detta inte kunna hända, så någonting i motorstyrningen måste ha fallerat.
Konspiratorisk: Den gamla vanliga ursäkten "electrical failure" är inte längre politisk korrekt nu när huvudelen av team:et är elektroingenjörer. Istället måste alla fel tillskrivas något annat mera passande. Att bensin är en ändlig resurs som tar slut ligger i tiden.Tydligen var det soppatorsk iallafall, även om Hayden själv sa att motorn gick dåligt på lågvarv (på ettan) på alla torra pass. På startgridden tändes tydligen någon lampa också (men varningslampor kan man ignorera, eller hur Jorpes?).
Hursomhelst ska detta inte kunna hända, så någonting i motorstyrningen måste ha fallerat.
...Att bensin är en ändlig resurs som tar slut ligger i tiden.
Körs racet i Assen alltid sista lördagen i Juni?
Visst har de det inprogrammerat i mjukavaran och sensorer som känner av och styr bränsletillförseln, i Qatar förra året var ju en del team väldigt oroliga för att de skulle få slut på soppa och var väl fega vilket innebar att vissa hojar hade flera liter kvar vid målgång.De engelska kommentatorerna hävdar att hojarna har motorstyrning som stryper bränsle/sänker effekten om den tycker att hojen inte når i mål. I detta fall hade de nog programmerat lite väl tajt.
Andra ingenjörer i depån sägs bli rasande om det är mer än en halvliter kvar i tanken efter målgång.
Jag tvivlar starkt på att Repsol Honda Team kontrakterar något annat förarpar än Hayden / Pedrosa för 2009.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |