MotoGP Assen.

Marco Melandri: "Thanks to the therapies I feel better. I'm recovering and yesterday I could make a short walk. This morning Doctor Costa of Clinica Mobile has reached me in Barcelona and together we flew to Amsterdam and then to Assen by train. My neck hurts a lot and I think this will be the main problem. Anyway the final decision will be taken later on before the first day of practices. I have seen the layout of the modified track in Assen, they have changed the most technical and! difficult part, so in this moment this can be positive for my current physical conditions." :tummenupp

The big novelty in the Repsol Honda Team 250cc, is Colombian rider Martín Cárdenas substituting Sebastián Porto.

Annars blir pallen som följer :tummenupp

1. Hayden
2. Valentino
3. Nakano

Last edited:
Melandri är ung och hård,
han kommer till start

Stoner är ung och snabb men han är ingen ny Rossi.
Jag tror faktiskt man inte ska räkna bort Edwards på assen. Yamahan har gått bra där de senaste åren och Edwards är bra på Assen. Han har kommit på pallen tidigare i år så dte är inte alls omöjligt.

Själv tror jag på följande.

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Edwards
4. Roberts JR
5. Melandri

Hayden biter i gräset tack vare Hopkins. ;)

Jörgen #31 skrev:
2250036 Henrik #22 gör EM-debut! :banana Han kan skrälla bland de blå/gula om han får till det!

/Jörgen
Kul. Hoppas han får till det och får köra.
Ska Oscar dit?

Jag tippar att Hayden börjar bli så frustrerad över att inte vinna att han vurpar bort sig och då är det öppet i tabellen igen.

Neutral skrev:
2251253 Jag tippar att Hayden börjar bli så frustrerad över att inte vinna att han vurpar bort sig och då är det öppet i tabellen igen.
Ja han har ju mest poäng men inte en "DNF-kudde". The heat is on. :)

Gustav O skrev:
2251219 Jag tror faktiskt man inte ska räkna bort Edwards på assen. Yamahan har gått bra där de senaste åren och Edwards är bra på Assen. Han har kommit på pallen tidigare i år så dte är inte alls omöjligt.
Kan spekulera i att Assens delvis nya beläggning ställer till det för Yamaha som verkar känslig för inställningar. Det bekommer inte geni:et Rossi nämnvärt men Edwards som kör hur bra som helst med en bra cykel är känslig för bl.a. chatter.

Last edited:
Är det första gången de kör den nya dragningen av banan eller var det klart redan förra året?

sandstream skrev:
2251637 Är det första gången de kör den nya dragningen av banan eller var det klart redan förra året?
I år ska vara första gången med nya sträckningen. Arbetet gjordes i vintras. Fast mest är norra slingan kortad, banan är nu normallång, typ drygt 4 km som andra banor enligt F1-normen. Var väl 6 km innan.
Så helt ny bana är inte lagd på så lång sträcka, men det ska vara ny beläggning på fler ställen.

FireSalle skrev:
2251653 I år ska vara första gången med nya sträckningen. Arbetet gjordes i vintras. Fast mest är norra slingan kortad, banan är nu normallång, typ drygt 4 km som andra banor enligt F1-normen. Var väl 6 km innan.
Så helt ny bana är inte lagd på så lång sträcka, men det ska vara ny beläggning på fler ställen.
Okej! :tummenupp
Då var det i vintras jag såg byggbilderna på hur de har gjort om ena delen av banan.

fezt skrev:
2248475 1.Rossi
2. Pedrosa
3. Hayden
4. Melandri

Alltså... jag har inget emot hayden egentligen, han kör bra och snyggt me fräna sladdar.. Men han får verkligen inte vinna VM genom att vara en ständig tvåa-trea i mål... *tråkigt*
Precis vad jag med tycker, känns inte "äkta" då.

FireSalle skrev:
2251439 Kan spekulera i att Assens delvis nya beläggning ställer till det för Yamaha som verkar känslig för inställningar. Det bekommer inte geni:et Rossi nämnvärt men Edwards som kör hur bra som helst med en bra cykel är känslig för bl.a. chatter.
De problem de har haft med chatter verkar ha kurerats väldigt bra med det nya chassiet och lite annan profil på däck från Michelin. Det beror ju också på vilken greppnivå som den nya asfalten har så jag tror Edwards kan bli att räkna med för sista pallplatsen.

En till som anser att det inte kommer räcka med att vara stabil och ta poäng i varje race utan att segrar är ett måste. :hihi

"Somewhere along the way consistency won't be enough though - I want to win some races."

Gustav O skrev:
2251985 En till som anser att det inte kommer räcka med att vara stabil och ta poäng i varje race utan att segrar är ett måste. :hihi

"Somewhere along the way consistency won't be enough though - I want to win some races."
Det hoppas jag VERKLIGEN! Att han är så pass mycket tävlingsmänniska att han är där för att vinna - annars borde han åka hem och fritera kycklingar i Kentucky direkt! Men att avväga satsningarna och inte satsa allt på ett enskillt lopp utan köra säkert och poängsamlande är också smart. Dessutom är han snabb och behärskar ställ, en hjälte trots de få segrarna ;)

Kul för Hoffman att få chansen att visa vad han kan på ett fullblod med ok däck.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman