MotoGP 2024: Silly Season

Status
Ej öppen för fler svar.
Nästan ännu mer spännande är att Pedro Acosta har äntrat scenen. ?

Det ska bli extremt kul att följa hans resa.
 
Finns det något goare än när en rookie stiger av an MotoGP-hoj första gången djup imponerad över hur J@VLA fort en sån hoj går. ?
Här Acosta:

Mir skrev:
“This is something that makes me very happy,” said Mir. “It’s the first time I’ve started to see some evolution on the bike, the package and we tried many things.
Inte konstigt att det gnytts lite...:3freak

Tänk om Honda får ihop en vinnar cykel nu när MM just lämnat? ?
 
ärligt talat äntligen någon som vågar uttala sig om MM.
Jag håller med dig om att MM kör hårt eller rent av fult ibland, men som förare i den här klassen så är man en pelare för PR utåt och då är det extremt klantigt att uttala sig så.
Nu har Bez själv gått ut med att han och MM hade en diskussion efter racet men att det aldrig sades något i klass med det.
Taskigt beteende på banan ska absolut uppmärksammas, men det finns bra och mindre bra sätt att göra det på.
 
Jag vet att testerna inte ska ses som kval men det var väldigt mysigt att slökolla på hur de olika fabrikaten rullade runt. Yamaha verkar fortfarande ha det lite motigt. Däremot kanske man kan ana att Honda hittat något även ifall Zarco kastade maskinen i gruset.
 
En del starka åsikter om MM, lite förvånande att folk här känner honom personligen, jag har dock inte haft den förmånen att lära känna honom så jag hoppar väl över att komentera hans personlighet.

Men i övrigt är jag övertygad om att han, förutsatt att han får vara skadefri, gör rent hus nästa år, finns egentligen inget som talar emot detta som jag ser det.

mvh
micke
 
En del starka åsikter om MM, lite förvånande att folk här känner honom personligen, jag har dock inte haft den förmånen att lära känna honom så jag hoppar väl över att komentera hans personlighet.

Men i övrigt är jag övertygad om att han, förutsatt att han får vara skadefri, gör rent hus nästa år, finns egentligen inget som talar emot detta som jag ser det.

mvh
micke
Finns väldigt mycket som talar emot detta egentligen.

Han har inte erfarenheten på Ducce. Det är inte lätt att vara snabb ett race igenom. Lär ju vara svårt att hitta hem gällande körstil och setup gällande däckslitage mm på "längre" race. Alla andra Ducceförare med mer erfarenhet kommer ha ett försprång.

Blir enklare för honom med poles och sprint race, det tror jag.

Jag tror däremot att han kommer vara ett riktigt hot 2025 för titeln. Förutsatt att han inte skadar sig. Verkar ju ändå som att det inte är helt omöjligt att krascha duccen, tex framhjulssläpp.
 
En del starka åsikter om MM, lite förvånande att folk här känner honom personligen, jag har dock inte haft den förmånen att lära känna honom så jag hoppar väl över att komentera hans personlighet.

Men i övrigt är jag övertygad om att han, förutsatt att han får vara skadefri, gör rent hus nästa år, finns egentligen inget som talar emot detta som jag ser det.

mvh
micke
Nu är det hans beteende på banan jag reagerar på
 
Finns väldigt mycket som talar emot detta egentligen.

Han har inte erfarenheten på Ducce. Det är inte lätt att vara snabb ett race igenom. Lär ju vara svårt att hitta hem gällande körstil och setup gällande däckslitage mm på "längre" race. Alla andra Ducceförare med mer erfarenhet kommer ha ett försprång.

Blir enklare för honom med poles och sprint race, det tror jag.

Jag tror däremot att han kommer vara ett riktigt hot 2025 för titeln. Förutsatt att han inte skadar sig. Verkar ju ändå som att det inte är helt omöjligt att krascha duccen, tex framhjulssläpp.
Nja, vi kan väl säga han har samma erfarehet av Duccen som han hade av Hondan han klev upp på dessutom sitt första år i Moto GP 2013, o hur det gick vet vi allihop.

Jag är helt enig med Pedrosas kommentar ”Marquez leende efter första passet är dåliga nyheter för övriga fältet”

Men den som lever får se, vi kan bara killgissa efter bästa förmåga, men intressant kommer det defenitivt att bli:tummenupp
 
Finns väldigt mycket som talar emot detta egentligen.

Han har inte erfarenheten på Ducce. Det är inte lätt att vara snabb ett race igenom. Lär ju vara svårt att hitta hem gällande körstil och setup gällande däckslitage mm på "längre" race. Alla andra Ducceförare med mer erfarenhet kommer ha ett försprång.

Blir enklare för honom med poles och sprint race, det tror jag.

Jag tror däremot att han kommer vara ett riktigt hot 2025 för titeln. Förutsatt att han inte skadar sig. Verkar ju ändå som att det inte är helt omöjligt att krascha duccen, tex framhjulssläpp.
MM93 är dock the master of framhjulssläpp… på en oerhört icke förlåtande Honda,
Duccen är den lättkördaste hojen på gridden.
Be ware all others.
Han kommer röra om ordentligt nästa år.
 
Nja, vi kan väl säga han har samma erfarehet av Duccen som han hade av Hondan han klev upp på dessutom sitt första år i Moto GP 2013, o hur det gick vet vi allihop.

Jag är helt enig med Pedrosas kommentar ”Marquez leende efter första passet är dåliga nyheter för övriga fältet”

Men den som lever får se, vi kan bara killgissa efter bästa förmåga, men intressant kommer det defenitivt att bli:tummenupp
Vi får se. Oavsett så kommer det bli väldigt intressant! Jag är öppen för allt men tror att de andra grabbarna kan sätta emot ordentligt.
 
MM93 är dock the master of framhjulssläpp… på en oerhört icke förlåtande Honda,
Duccen är den lättkördaste hojen på gridden.
Be ware all others.
Han kommer röra om ordentligt nästa år.
Alex vurpade lika många gånger på Ducatin iår mot på en Honda förra året. Då körde han 20 race mot 17 detta året. Så det säger att Ducatin ger lite fler "sjukskrivningar" med.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top