MotoGP 2022: Silly Season

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Morbidelli kommer inte sitta på b-material nästa säsong om det sen är på en yamaha eller inte får vi se. Den annars glade och diplomatiska killen har vid flertalet tillfällen påpekat bristerna i materialet han sitter på.

OM Fernandez fortsätter i moto2 som han gjort finner jag det omöjligt att han inte återfinns i motogp nästa år. Lecuona eller Petrux kan nog börja svettas snart.

Min favorit Miller kommer behöva producera snart då han bara har kontrakt för denna säsong och Zarco knackar ganska hårt på den dörren just nu.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vad tror vi om MM 2022? Någon som tror som Mat Oxley?




Screenshot_20210422-064025.jpg
 

Bifogat

  • Screenshot_20210422-064025.jpg
    Screenshot_20210422-064025.jpg
    794.7 KB · Visningar: 25

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja, Lecuona, Petrux och Miller måste visa framfötterna.
Savadori kan nog visa hur mycket som helst utan att få styrningen om Dovi-rycktena är sanna.

Om två-tre race kommer vi veta Marcs framtid gissar jag.
Och gissar jag igen så kommer vi se honom många år till.

En annan som ju åker berg-och-dal-bana år efter år är ju Vinales.
Kommer något hända där eller var Portimao bara en fläck på ett i övrigt kommande bra år?

Allt annat än en Acosta i MotoGP om några år vore en skandal. :)
Åldergräns för Moto2/MotoGP?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Maverick. Top Gun som inte förmår köra om andra. Kom till Yamahas fabriksstyrning 2017. Har, enligt min mening, producerat och uppnått synnerligen lite givet förutsättningarna. Om något alls, lite krasst.

Vintersäsongens MM93. Varje säsong tenderar att se likadan ut, upp som en sol ner som en... Morbidelli bör få den styrningen nästa år.

Och så ser jag - förstås - gärna att Lorenzo kommer tillbaka och får Rins styrning. :brynad
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vad tror vi om MM 2022? Någon som tror som Mat Oxley?




View attachment 460153
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?

Ja precis.
Alla som gipsat benet/armen vet att den spinkiga sticka som kommer ut efter 3+ månader inte är vad man stoppade in. :hihi
Och alla vet också att det går ganska fort att bygga upp musklerna igen.
Första ggn man använder dem känns det som att börja från noll men kurvan stiger ganska brant till att börja med.
Marc har tvingats vila armen 9 månader pga av att musklerna/belastning inte ska dra isär benet.
Om benet/benen nu är OK kommer det gå ganska fort att återfå musklerna.

Hoppas jag... :)
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Ja just det är ju knäckfrågan. Skador i ben är det ju många som kört framgångsrikt med, men armar händer och fingrar är värre. Hur länge harvar MM i kön innan hans "vinnarskalle" tackar för sig?
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!
Liknelsen är väl att båda 2 är/var i ett jävla läge i karriären, hur det gick för den ena vet vi men den andre? Har han "det" som krävs?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja, Lecuona, Petrux och Miller måste visa framfötterna.
Savadori kan nog visa hur mycket som helst utan att få styrningen om Dovi-rycktena är sanna.

Om två-tre race kommer vi veta Marcs framtid gissar jag.
Och gissar jag igen så kommer vi se honom många år till.

En annan som ju åker berg-och-dal-bana år efter år är ju Vinales.
Kommer något hända där eller var Portimao bara en fläck på ett i övrigt kommande bra år?

Allt annat än en Acosta i MotoGP om några år vore en skandal. :)
Åldergräns för Moto2/MotoGP?
Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.

Kan omöjligt se MV i yamaha om han inte lyckas bli mer stabil.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.

Kan omöjligt se MV i yamaha om han inte lyckas bli mer stabil.
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hoppas vi får se Acosta i Moto2 redan nästa år, och MotoGP kanske redan 2023 eller 2024.

Förutom det så tycker jag det är dags att vi rör om rejält i MotoGP.
Vill gärna se lite förare snurra runt bland fabrikaten och att vissa lämnar.

Vinales får gärna byta hoj, kanske tillbaka till Suzuki i ett satelitteam, eller varför inte Honda eller Ducati.
Vad händer med Marc?
Rossi lägger hjälmen på hyllan, eventuellt kör ett sista år i ditt egna team med en Suzuki, det hade varit kul att se.
Dovi in till Aprilia, där Aprilia kanske startar ett riktigt fabriksteam.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
Framförhållning är alltid bra.

Tror det gick till såhär:
-"Ey Luigi! Du fixade en förare till nästa säsong va?"
Luigi: -"No no! Det skulle Giovanni fixa?"
Giovanni: -"No capito! Skulle inte Mario fixa det?"
Mario: "Eyh! Savadori. Vill du köra MotoGP nästa vecka?"

;)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
MV har väl kontrakt för 2022 också? Yamaha har ju en tendens att vara väldigt tidiga att förlänga. Tycker MV har haft chans att visa om han är en titelkandidat och varje säsong blir lika ojämn.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.

Jag vet bara att Massimo Rivola sa att de valde Savadori av företagspolitiska anledningar, dvs min tolkning är att man ville ha en italienare. Men, det kan ju ha varit just i valet mellan Smith och Savadori som det gällde.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top