Kratoz
Gudomlig sporthojare
Som PierFrancesco så väl konstaterade så är det dags för en Silly season 2022 tråd.
Let the games begin!
Let the games begin!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...
Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Ja just det är ju knäckfrågan. Skador i ben är det ju många som kört framgångsrikt med, men armar händer och fingrar är värre. Hur länge harvar MM i kön innan hans "vinnarskalle" tackar för sig?Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...
Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...
Liknelsen är väl att båda 2 är/var i ett jävla läge i karriären, hur det gick för den ena vet vi men den andre? Har han "det" som krävs?Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!
Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.Ja, Lecuona, Petrux och Miller måste visa framfötterna.
Savadori kan nog visa hur mycket som helst utan att få styrningen om Dovi-rycktena är sanna.
Om två-tre race kommer vi veta Marcs framtid gissar jag.
Och gissar jag igen så kommer vi se honom många år till.
En annan som ju åker berg-och-dal-bana år efter år är ju Vinales.
Kommer något hända där eller var Portimao bara en fläck på ett i övrigt kommande bra år?
Allt annat än en Acosta i MotoGP om några år vore en skandal.
Åldergräns för Moto2/MotoGP?
Jag håller med.Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.
Kan omöjligt se MV i yamaha om han inte lyckas bli mer stabil.
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.
Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där.![]()
Framförhållning är alltid bra.Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?
Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?
Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
MV har väl kontrakt för 2022 också? Yamaha har ju en tendens att vara väldigt tidiga att förlänga. Tycker MV har haft chans att visa om han är en titelkandidat och varje säsong blir lika ojämn.Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.
Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där.![]()
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |