MotoGP 2022: Silly Season

Morbidelli kommer inte sitta på b-material nästa säsong om det sen är på en yamaha eller inte får vi se. Den annars glade och diplomatiska killen har vid flertalet tillfällen påpekat bristerna i materialet han sitter på.

OM Fernandez fortsätter i moto2 som han gjort finner jag det omöjligt att han inte återfinns i motogp nästa år. Lecuona eller Petrux kan nog börja svettas snart.

Min favorit Miller kommer behöva producera snart då han bara har kontrakt för denna säsong och Zarco knackar ganska hårt på den dörren just nu.
 
Vad tror vi om MM 2022? Någon som tror som Mat Oxley?




Screenshot_20210422-064025.jpg
 

Bifogat

  • Screenshot_20210422-064025.jpg
    Screenshot_20210422-064025.jpg
    794.7 KB · Visningar: 25
Ja, Lecuona, Petrux och Miller måste visa framfötterna.
Savadori kan nog visa hur mycket som helst utan att få styrningen om Dovi-rycktena är sanna.

Om två-tre race kommer vi veta Marcs framtid gissar jag.
Och gissar jag igen så kommer vi se honom många år till.

En annan som ju åker berg-och-dal-bana år efter år är ju Vinales.
Kommer något hända där eller var Portimao bara en fläck på ett i övrigt kommande bra år?

Allt annat än en Acosta i MotoGP om några år vore en skandal. :)
Åldergräns för Moto2/MotoGP?
 
Maverick. Top Gun som inte förmår köra om andra. Kom till Yamahas fabriksstyrning 2017. Har, enligt min mening, producerat och uppnått synnerligen lite givet förutsättningarna. Om något alls, lite krasst.

Vintersäsongens MM93. Varje säsong tenderar att se likadan ut, upp som en sol ner som en... Morbidelli bör få den styrningen nästa år.

Och så ser jag - förstås - gärna att Lorenzo kommer tillbaka och får Rins styrning. :brynad
 
Vad tror vi om MM 2022? Någon som tror som Mat Oxley?




View attachment 460153
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
 
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?

Ja precis.
Alla som gipsat benet/armen vet att den spinkiga sticka som kommer ut efter 3+ månader inte är vad man stoppade in. :hihi
Och alla vet också att det går ganska fort att bygga upp musklerna igen.
Första ggn man använder dem känns det som att börja från noll men kurvan stiger ganska brant till att börja med.
Marc har tvingats vila armen 9 månader pga av att musklerna/belastning inte ska dra isär benet.
Om benet/benen nu är OK kommer det gå ganska fort att återfå musklerna.

Hoppas jag... :)
 
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Ja just det är ju knäckfrågan. Skador i ben är det ju många som kört framgångsrikt med, men armar händer och fingrar är värre. Hur länge harvar MM i kön innan hans "vinnarskalle" tackar för sig?
 
Vem är rothmans-föraren? Doohans svåra olycka var ju 1992, dvs 29 år sedan. Men Mat kanske inte är lika petig som jag...

Hur som, om Doohan kunde vinna VM efter att nästan ha fått benet amputerat så borde väl Marc med enorm vinnarskalle kunna ta sig över muskelproblem i höger arm och komma tillbaka i full form. Dvs, knäckfrågan är ju om det bara är muskelproblem?
Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!
 
Jag förstår inte heller liknelsen. Historien säger ju att Doohan blev nästan kidnappad från sjukhuset för att läkarna inte skulle amputera benet och han vann ju sina fem titlar efter det!
Liknelsen är väl att båda 2 är/var i ett jävla läge i karriären, hur det gick för den ena vet vi men den andre? Har han "det" som krävs?
 
Ja, Lecuona, Petrux och Miller måste visa framfötterna.
Savadori kan nog visa hur mycket som helst utan att få styrningen om Dovi-rycktena är sanna.

Om två-tre race kommer vi veta Marcs framtid gissar jag.
Och gissar jag igen så kommer vi se honom många år till.

En annan som ju åker berg-och-dal-bana år efter år är ju Vinales.
Kommer något hända där eller var Portimao bara en fläck på ett i övrigt kommande bra år?

Allt annat än en Acosta i MotoGP om några år vore en skandal. :)
Åldergräns för Moto2/MotoGP?
Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.

Kan omöjligt se MV i yamaha om han inte lyckas bli mer stabil.
 
Savadori är väl bara nästa i raden av aprilias lite tveksama förarpolitik och få verkar uppmärksamma hur ett fabriksstall kan misslyckas med att värva förare till nästa säsong. Känner lite med honom även om jag inte tycker att han hör hemma i GP.

Kan omöjligt se MV i yamaha om han inte lyckas bli mer stabil.
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
 
Hoppas vi får se Acosta i Moto2 redan nästa år, och MotoGP kanske redan 2023 eller 2024.

Förutom det så tycker jag det är dags att vi rör om rejält i MotoGP.
Vill gärna se lite förare snurra runt bland fabrikaten och att vissa lämnar.

Vinales får gärna byta hoj, kanske tillbaka till Suzuki i ett satelitteam, eller varför inte Honda eller Ducati.
Vad händer med Marc?
Rossi lägger hjälmen på hyllan, eventuellt kör ett sista år i ditt egna team med en Suzuki, det hade varit kul att se.
Dovi in till Aprilia, där Aprilia kanske startar ett riktigt fabriksteam.
 
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
 
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
Framförhållning är alltid bra.

Tror det gick till såhär:
-"Ey Luigi! Du fixade en förare till nästa säsong va?"
Luigi: -"No no! Det skulle Giovanni fixa?"
Giovanni: -"No capito! Skulle inte Mario fixa det?"
Mario: "Eyh! Savadori. Vill du köra MotoGP nästa vecka?"

;)
 
Visst var det så att de fick slut på alternativ men borde inte ett fabriksstall ha lite mer framförhållning?

Kändes som de ville ha några förare och när de inte var tillgängliga så gick dom och tog vem som helst.
De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.
 
Jag håller med.
Dovi är bara en i raden av förare som jag tror skulle göra bättre resultat.
Sedan vet jag ju inte exakt hur marknaden såg ut vid signandet sas?
Det var nog så att vid det tillfället var det bästa man kunde få den egne testföraren som hade erfarenhet av hojjen iaf.

Håller med här också.
MV's högsta nivå är ju vinster men det är många "oförklarliga" misslyckanden däremellan.
Möjligen kan Yammas tålamod tillfälligt förlängas lite nu när deras andre förare gör så bra resultat.
Men ju längre tiden går och en förare vinner medan den andra knappt tar poäng på samma material...
Jag hoppas dock MV höjer sin lägsta nivå då potentialen ändå finns där. :)
MV har väl kontrakt för 2022 också? Yamaha har ju en tendens att vara väldigt tidiga att förlänga. Tycker MV har haft chans att visa om han är en titelkandidat och varje säsong blir lika ojämn.
 
De kunde ju fått Smith, som åtminstone lär ha presterat bättre än Savadori, men tydligen ville Aprilia-ledningen ha en italiensk förare så då blev det som det blev. Dvs, det var ju flera Moto2-förare som tackade nej innan dess.
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.
 
De kanske ville ha en italiensk förare, men så himlans prioriterat var det väl inte med tanke på att icke-italienare som Cal Crutchlow, Jorge Lorenzo, Joe Roberts och till viss del Chaz Davies var på tapeten. Av dessa så var det Crutchlow och Roberts som tackade nej och för Lorenzo och Davies så trillade det bort av andra anledningar.

Jag vet bara att Massimo Rivola sa att de valde Savadori av företagspolitiska anledningar, dvs min tolkning är att man ville ha en italienare. Men, det kan ju ha varit just i valet mellan Smith och Savadori som det gällde.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top