MotoGP 2022 #9: Gran Premi Monster Energy de Catalunya

MotoGP får iaf låta gött. Att gå på F1 är ju helt kastrerat.
Nu är väl just det påståendet av lite mer skämtsam karaktär, men jag blir nog mest besviken å teamets vägnar. Det är ju inte bara föraren som har kämpat hela helgen. Att då kasta bort en given pallplats - med allt vad det innebär för teamet - på detta sätt känns idiotiskt, särskilt när man redan gjort en linknande grej tidigare i karriären.
nej. Men sen se hur Rivola bemöter detta, med omtanke, det är vad som gör skillnaden mellan bra och dålig anda. Jag nämnde det innan i Silly Season tråden. De verkar ha en inihelvete bra psykisk arbetsmiljö i teamet. Eller så spelar de betydligt bättre teater än andra. Men om de nu är lite lätta i ballongen så tror jag det är en äkthet. Barn och idiotier håller sig till sanningen.
 
Vart var Simon Crafar denna helg?

Är nedskräpning tillåtet i Barcelona stad? Samlas alla tearoffs upp och räknas? Är de ID-märkta?
Varför kan de inte slita av dem i depån före de ska ut och köra?

Är Millers resultat en konsekvens av att hans tjej är gravid? ÄR hon gravid??
En sån sak skulle för en del kunna ge sämre varvtider.

Vad hände med Foggias hoj i moto3?
 
Last edited:
Vart var Simon Crafar denna helg?
Saknade också Simon Crafar. Måste ge det till den mannen, han gick från att vara ultrasämsta kommentatorn första racen med rösthastighet i 0.00003km/h till att ha så sjuuukt intressanta inlägg pga hans egna erfarenheter samt att han vågar ställa bra frågor till teamen/intervjupersonerna.

Gått från 1/5 till en solklar 5/5, grymt!
 
Saknade också Simon Crafar. Måste ge det till den mannen, han gick från att vara ultrasämsta kommentatorn första racen med rösthastighet i 0.00003km/h till att ha så sjuuukt intressanta inlägg pga hans egna erfarenheter samt att han vågar ställa bra frågor till teamen/intervjupersonerna.

Gått från 1/5 till en solklar 5/5, grymt!
Japp ? jäkligt kul när han frågar teamen om små ändringar som de tror att ingen har sett?
 
Minns inte hur exakt de uttryckte det, men de sade under nån av sändningarna att han var sjuk.
 
Saknade också Simon Crafar. Måste ge det till den mannen, han gick från att vara ultrasämsta kommentatorn första racen med rösthastighet i 0.00003km/h till att ha så sjuuukt intressanta inlägg pga hans egna erfarenheter samt att han vågar ställa bra frågor till teamen/intervjupersonerna.

Gått från 1/5 till en solklar 5/5, grymt!
Håller med!

Tyckte det var jobbigt att kolla/lyssna på honom i början. Men nu är han riktigt likable.

Han nämnde även det under Valencia 2021 när de väntade på att Rossi skulle kolla sina nio världsmästarhojar att han hade träffat Rossi och att Rossi sa Simon du har utvecklats enormt eller något liknande och Simon sa att det var så kul att höra för att han själv tycker han var värdelöst i början.
 
Så kan det gå när man glömmer två av de mest grundläggande reglerna:

1. Titta på din egen jävla depåtavla istället för banans Nascar-inspirerade påle som slår om till noll varv i samma ögonblick som Fabio går ut på sista varvet (vida känt inom racing).
Påstods det inte att teamets placering på depårakan var bland de första och att det var lite kort tid från att man kom ur sista kurvan till att urskilja och läsa tavlan?
 
Påstods det inte att teamets placering på depårakan var bland de första och att det var lite kort tid från att man kom ur sista kurvan till att urskilja och läsa tavlan?
Skulle säga undanflykt....

Man kör till man ser flaggan, ser man inte flaggan så ser man alla flaggor in i första böj om man missat, innan dess släpper man inte.

Har dom inte i dashen med?
 
Enligt Jack Miller måste man vara lite pantad för att lyckas inom Motogp och då händer saker som detta. Hade det funnits vett innanför pannbenet så kör man inte en motorcykel i 360 pistoler i timmen med de små marginaler dessa aliens har.

Hahah fan vad jag garvade när han sa det. ”We all have a nut loose going at these speed elbow to elbow”
 
Påstods det inte att teamets placering på depårakan var bland de första och att det var lite kort tid från att man kom ur sista kurvan till att urskilja och läsa tavlan?

Aprilia stod mycket riktigt först längs rakan, men detta är ingen orsak till förarens misstag. Först längs rakan på Catalunya är väldigt långt in på rakan, och skulle detta mot förmodan vara ett problem så har man fyra friträningar, ett kval och en uppvärmning på sig att flytta sin depåtavla till något annat ställe längs depåmuren (som man gör på bl.a. Misano och Aragon, av motsatt orsak).

Föraren tittade på den Nascar-inspirerade pelaren istället för sin egen depåtavla. Pelaren slog om till noll varv kvar i samma ögonblick som ledaren gick ut på sista varvet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top