MotoGP 2022 #7: SHARK Grand Prix de France

Har sponsorn Estrella Galicia dragit tillbaka all sponsring?
Suzuki hojarna har övertejpade dekaler, många förare har tomma ytor på skinnställen
Det är inte tillåtet med alkoholreklam i Frankrike och tydligen är loggan förknippad med alkohol även om det står 0,0 intill.

Ingen skriver en bokstav om Miller så då får jag göra det…
Blir det wetrace är han min gubbe på topp.
Även i torrt har han en chans.
Börjar lära sig att hålla liv i de minst sagt känsliga franska ostarna.
Han är enligt mig den snabbaste kanske ihop med mm93 om tyremanagement inte var en del av sporten…

Fan så surt om det regnar. Nu när vi ser Banjon i en sån jävla högform så tom Casey Stoner börjar sakna ducati igen. Alltså, man fattar ju att piloterna i Motogp ”flicker the bike” snabbt men alltså, banjon i chikanen! Satan i helvettes i gatan vad han byter riktning snabbt och går mot maxlut direkt. Galet galet.

Jag vill ha uppehåll och se en röd ducce segla iväg mot solnedgången +8 sek före #2.

Riktigt problematiskt att se racet live, sändningen fryser med jämna mellanrum. Någon som också haft problem?

lutar åt att jag får se racet i efterhand istället.

Riktigt problematiskt att se racet live, sändningen fryser med jämna mellanrum. Någon som också haft problem?

lutar åt att jag får se racet i efterhand istället.
Funkar bra för mig.
Använder appen på nallen och castar till TV'n.

Jag innerligt avskyr såna vurpor som Oliveira gjorde, fifan vilken farlig situation!

Går de att designa bort tro?

….men hatten av, jag känner verkligen extra för A-espargaro - roadracingens Fuglesang.

Felfritt av Enea! :tummenupp

I övrigt inte det mest spännande jag sett direkt.
2/2 Suzuki, 3/4 KTM och inga fransoser på podiet.

Och riktigt usel fantasy-omgång för mig. :(

Jag innerligt avskyr såna vurpor som Oliveira gjorde, fifan vilken farlig situation!

Går de att designa bort tro?
På en av de mest legendariska banorna någonsing...?
Håller med om vurpan f.ö.

Kul för Enea och ganska oväntat att pecco hittade kattsanden.
Ville helst att Miller skulle ta det så han får vara kvar.
A Esp ligger tvåa!!!! Otroligt jobb av Aprilia.
Qvarten tog de poäng som fanns och ser mogen och urstark ut.

Ducati ska tydligen bestämma sig vem andreföraren blir till Mugello och även om Enea verkligen ligger bra till så funderar de mkt över dynamiken mellan förarna då Miller och Pecco tydligen kommer otroligt bra överens.
Enea till pramac istället för Zarco och behålla teamet som det är hoppas jag på. Miller gör ju inte ett dåligt jobb.

Såg lite reserverat ut mellan Miller och Dall'Igna i Parc Fermé. Lutar nog tyvärr åt Pramac för Miller, men hoppas jag har fel.

Min casting har inte funkat alls denna helgen, fick kolla på paddan. Kommett mail från Dorna att dom hade nå problem. Riktigt oproffsigt. ;/

Såg lite reserverat ut mellan Miller och Dall'Igna i Parc Fermé. Lutar nog tyvärr åt Pramac för Miller, men hoppas jag har fel.

Ryktas om KTM!

Min casting har inte funkat alls denna helgen, fick kolla på paddan. Kommett mail från Dorna att dom hade nå problem. Riktigt oproffsigt. ;/

Jag fick ett mail tidigare i veckan om att de skulle utföra underhåll på den biten denna helgen, så kolla din mailbox.

Bifogat

• mOTOGP.png
    mOTOGP.png
    59.9 KB · Visningar: 13
Last edited:
Jag undrar hur mycket av detta som är rent påhitt utifrån bilden…? Jag tror inte att Hack är väldigt sugen att skriva på för fältets just nu överlägset sämsta hoj. Men Bastianini i fabriksteamet är en no brainer och med manaschers och stålar vet man aldrig…

Enea kanske tackar nej så han får stanna på en 21'a...;)

Tror inte någon är sugen att sätta sig på en KTM fn.

Men som sagt, man vet aldrig med dineros.

Maverick Vinalez… tycker Simon Crafar sa det bäst, han pushar ju inte det där extra någon gång utan har safat på sina hojar senaste 4 åren om han inte har en hoj som passar hans ”ridingstyle”. När crashade han senast på träning eller race? Så sjukt med hans blixtsnabba singelvarv men alltid i botten på varenda race.

Det måste ha brunnit i skallen på Bagnaia när han blev passerad. Visst är det kul med segrar, men några poäng är bättre än noll.

Direktsändning har fungerat för mig men inte att kolla i efterhand och det var så de formulerade sig också. Därmed inte sagt att direktsändning nödvändigtvis fungerade för alla andra.

Our tech team is hard at work to correct this situation as soon as possible.

Remember, you will still be able to enjoy all the races LIVE as usual!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti