MotoGP 2022 #4: Red Bull Grand Prix of the Americas

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Yupp, dags igen trots att vi knappt hämtat oss från en, iaf på SH, väldigt populär vinnare i Argentina. :tummenupp

Det är otroligt tätt i mästerskapet och vem som helst kan vinna känns det som. :)

Tider för söndag 10/4:
Moto2 Race 18:20
MotoGP Race 20:00
Moto3 Race 21:30

Alla helgens tider från DjDiff här:

För er som har ett MotoGP-fantasy-lag kan ni gå med i League "Sporhoj.com".
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kommer MM köra är väl första frågan? Gör han det och håller sig på hjulen är han nog topp 3.
Rins kanske kan prestera bra. Han har ju vunnit här innan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ska bli spännande att se hur det går för Quarten.
Han har ju inte precis "lovordat" greppet och toppfarten i Argentina. :3freak
Jag har inte sett sådana utspel från Quarten förut.
Gissar att stämningen i team som haltar lite också haltar lite.
Vad kommer hända härnäst?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ska bli spännande att se hur det går för Quarten.
Han har ju inte precis "lovordat" greppet och toppfarten i Argentina. :3freak
Jag har inte sett sådana utspel från Quarten förut.
Gissar att stämningen i team som haltar lite också haltar lite.
Vad kommer hända härnäst?
Som amatör drar jag paralleller till en föreläsning med Tomas Fogdö som jag var på för längesedan. Han visade två bilder på sig själv där han kommit på en femteplats fast olika år. På den ena var han svinsur och på den andra tydligt skitnöjd. Ena året hade han tydligen tränat som ett svin medan han varit skadad och åkt lite på vinst och förlust det andra året.

Det är nog jobbig press att vara teamets påläggskalv med en titel att försvara ifall man inte känner att det man kan ge motsvarar ens förväntningar. Bara han inte hamnar i samma fälla som typ Viñales med flera gjort och säger dumma saker.

Jag minns Hayden som en grymt tålig person i motgångar. Närmast exemplarisk. I alla fall utåt sett.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Som amatör drar jag paralleller till en föreläsning med Tomas Fogdö som jag var på för längesedan. Han visade två bilder på sig själv där han kommit på en femteplats fast olika år. På den ena var han svinsur och på den andra tydligt skitnöjd. Ena året hade han tydligen tränat som ett svin medan han varit skadad och åkt lite på vinst och förlust det andra året.

Det är nog jobbig press att vara teamets påläggskalv med en titel att försvara ifall man inte känner att det man kan ge motsvarar ens förväntningar. Bara han inte hamnar i samma fälla som typ Viñales med flera gjort och säger dumma saker.

Jag minns Hayden som en grymt tålig person i motgångar. Närmast exemplarisk. I alla fall utåt sett.
Så är det förstås.
Som regerande mästare ökar pressen exponentiellt.

Hoppas verkligen vi inte får en eskalerande situation likt Vinales.

Olika personer har förstås, som i ditt första stycke, olika gräns för vad dom klarar.
Gissar att de flesta förare och team går igenom bättre och sämre perioder i förhållandena.
Men de mesta hålls nog internt och kommer aldrig ut i pressen.
När det är illa nog att sägas i pressen så har det nog förekommit en del diskussioner internt innan.
Olika förare har ju kritiserat Yamma i flera år nu.
Åas vann man mästerskapet i fjol.

Mycket gissningar från mig här...:)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Som amatör drar jag paralleller till en föreläsning med Tomas Fogdö som jag var på för längesedan. Han visade två bilder på sig själv där han kommit på en femteplats fast olika år. På den ena var han svinsur och på den andra tydligt skitnöjd. Ena året hade han tydligen tränat som ett svin medan han varit skadad och åkt lite på vinst och förlust det andra året.

Det är nog jobbig press att vara teamets påläggskalv med en titel att försvara ifall man inte känner att det man kan ge motsvarar ens förväntningar. Bara han inte hamnar i samma fälla som typ Viñales med flera gjort och säger dumma saker.

Jag minns Hayden som en grymt tålig person i motgångar. Närmast exemplarisk. I alla fall utåt sett.
Jag vill minnas att man kunde se en rejält uppgiven figur i Hayden under sista åren i Ducatis kräftgång. Men gnällde gjorde han definitivt inte
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Ska bli spännande att se hur det går för Quarten.
Han har ju inte precis "lovordat" greppet och toppfarten i Argentina. :3freak
Jag har inte sett sådana utspel från Quarten förut.
Gissar att stämningen i team som haltar lite också haltar lite.
Vad kommer hända härnäst?
Vart finns denna intervju med Quarten? I intervjun med honom efter rejset på motogp.com så använder han förvisso de ord som du skriver, men tonläget är ju ändå balanserat, inte alls som Vinjales förra året eller Lorenzo tidigare...
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Jag vill minnas att man kunde se en rejält uppgiven figur i Hayden under sista åren i Ducatis kräftgång. Men gnällde gjorde han definitivt inte
Håller med, tycker att Rossi och M. Marquez också är personer som väldigt sällan "bashat" teamet, eller hojen i media. Kanske en viktig ingrediens i deras sportsliga framgångar?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vart finns denna intervju med Quarten? I intervjun med honom efter rejset på motogp.com så använder han förvisso de ord som du skriver, men tonläget är ju ändå balanserat, inte alls som Vinjales förra året eller Lorenzo tidigare...
Jag läste bla denna.
Sen såg jag något klipp som jag tyvärr inte hittar igen. Tror det var motogp com?
Sant, tonen är inte där och jag hoppas den aldrig behöver komma dit heller. :)
 

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Jag läste bla denna.
Sen såg jag något klipp som jag tyvärr inte hittar igen. Tror det var motogp com?
Sant, tonen är inte där och jag hoppas den aldrig behöver komma dit heller. :)
Ja, svårt med skrift ibland, lätt att över-/undertolka när man inte ser kroppsspråk samt inte hör tonläge. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vill , precis som de flesta andra, gärna se MM köra.
Men inte förrän han är riktigt OK.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Kommer bägge RNF-yammorna komma i mål? Är RNF de nya Reale avintia? Vad beror Dovis tekniska bekymmer på?

pall:
Brad Binder
Pol E
Bagnaia
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top