MotoGP 2022 #19: PETRONAS Grand Prix of Malaysia

Cred till Ai Ogura i Moto 2, inget fjollkörande för att safe´a, utan ladda som vanligt.

Så skall man bli mästare, tycker jag. (om han nu lyckas)

Håller tummarna för Quarten i Valencia, men kan ju vara lite häftigt också med Ducati i MotoGP samt WSBK.

Tack till MotoGP appen som hade 2 st race i no spoiler listan. Det jag tryckte på skickade mig direkt till pallen och spoilade resultatet. Tack.

Gav Bastia allt tro? Nervöst var det iaf i Ducatistallet när Bastia ledde och Bezz tog in på Q :hihi

Ai ai ai ai ai ogura. . . .

Borde väl moto-gp vara klart iaf., känns omöjligt att bagnaia skulle missa nu men men. . . . får väl köra om det först.
Finns för många snabba duccar nu för att Quartararo ska få vinna om så bagnaia går av. . . .

Tack till MotoGP appen som hade 2 st race i no spoiler listan. Det jag tryckte på skickade mig direkt till pallen och spoilade resultatet. Tack.

Gav Bastia allt tro? Nervöst var det iaf i Ducatistallet när Bastia ledde och Bezz tog in på Q :hihi
Det där drabbade mig också fast via webläsare och jag hamnade direkt i debrief pratstunden innan prisutdelning. Kollade loppet ändå och jag visste åtminstone inte i vilken ordning de tre första skulle placera sig.

Ai ai ai ai ai ogura. . . .

Borde väl moto-gp vara klart iaf., känns omöjligt att bagnaia skulle missa nu men men. . . . får väl köra om det först.
Finns för många snabba duccar nu för att Quartararo ska få vinna om så bagnaia går av. . . .
Ja det ser ut så.
2019 Qvarten 2:a efter MM.
2020 Qvarten DNF,
2021 Qvarten 5:a efter 3 duccar och en Suzuki (Joan Mir). Bagnaia 1:a i Valencia 2021....
Slutsats:
På söndag tar Bagnaia hem VM oavsett om han kommer i mål eller ser målflaggan på TV i Depån.

Så jag gissar att hos Yamaha arbetar man just nu 110 % för att undvika just detta.
Kan bara önska Yamaha lycka till.

Så jag gissar att hos Yamaha arbetar man just nu 110 % för att undvika just detta.
Kan bara önska Yamaha lycka till.
Yamaha har i flera år utan framgång försökt leverera konkurrenskraftiga hojar, hoppas för mästerskapets skull att de snart levererar något som både svänger bra och går fort.
Att de ändå lyckats hyggligt kan de tacka chaufförerna för.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT