MotoGP 2022 #19: PETRONAS Grand Prix of Malaysia

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Nån borde informera Jorge Martin om hur många varv det är tänkt att man ska köra. Det är inte bara de första man ska vara snabb.
Haha som Zarco på Tech 3 på Qatar 2018 tror jag det var. Öppnade upp typ 1,5sek på två varv och sen lowside.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Cred till Ai Ogura i Moto 2, inget fjollkörande för att safe´a, utan ladda som vanligt.

Så skall man bli mästare, tycker jag. (om han nu lyckas)

Håller tummarna för Quarten i Valencia, men kan ju vara lite häftigt också med Ducati i MotoGP samt WSBK.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tack till MotoGP appen som hade 2 st race i no spoiler listan. Det jag tryckte på skickade mig direkt till pallen och spoilade resultatet. Tack.

Gav Bastia allt tro? Nervöst var det iaf i Ducatistallet när Bastia ledde och Bezz tog in på Q :hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ai ai ai ai ai ogura. . . .

Borde väl moto-gp vara klart iaf., känns omöjligt att bagnaia skulle missa nu men men. . . . får väl köra om det först.
Finns för många snabba duccar nu för att Quartararo ska få vinna om så bagnaia går av. . . .
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Tack till MotoGP appen som hade 2 st race i no spoiler listan. Det jag tryckte på skickade mig direkt till pallen och spoilade resultatet. Tack.

Gav Bastia allt tro? Nervöst var det iaf i Ducatistallet när Bastia ledde och Bezz tog in på Q :hihi
Det där drabbade mig också fast via webläsare och jag hamnade direkt i debrief pratstunden innan prisutdelning. Kollade loppet ändå och jag visste åtminstone inte i vilken ordning de tre första skulle placera sig.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ai ai ai ai ai ogura. . . .

Borde väl moto-gp vara klart iaf., känns omöjligt att bagnaia skulle missa nu men men. . . . får väl köra om det först.
Finns för många snabba duccar nu för att Quartararo ska få vinna om så bagnaia går av. . . .
Ja det ser ut så.
2019 Qvarten 2:a efter MM.
2020 Qvarten DNF,
2021 Qvarten 5:a efter 3 duccar och en Suzuki (Joan Mir). Bagnaia 1:a i Valencia 2021....
Slutsats:
På söndag tar Bagnaia hem VM oavsett om han kommer i mål eller ser målflaggan på TV i Depån.

Så jag gissar att hos Yamaha arbetar man just nu 110 % för att undvika just detta.
Kan bara önska Yamaha lycka till.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Så jag gissar att hos Yamaha arbetar man just nu 110 % för att undvika just detta.
Kan bara önska Yamaha lycka till.
Yamaha har i flera år utan framgång försökt leverera konkurrenskraftiga hojar, hoppas för mästerskapets skull att de snart levererar något som både svänger bra och går fort.
Att de ändå lyckats hyggligt kan de tacka chaufförerna för.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top