MotoGP 2021 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

Är det bara jag som tycker att Ducce verkar gå hyfsat i svängarna med om man jämför med förra året?
Kan ju iof bero på piloterna med men de tre vassaste satt ju på Duccar förra året med...

Är det bara jag som tycker att Ducce verkar gå hyfsat i svängarna med om man jämför med förra året?
Kan ju iof bero på piloterna med men de tre vassaste satt ju på Duccar förra året med...
Ja, dom verkar ju ha fått hojarna att fungera bättre i år med det nya bakdäcket som kom förra året. Nu verkar det vara andra som har däcksproblem för att Michelin har plockat bort medium-framdäcket. Kanske mest KTM?

Någon som vet om det kommer finnas publik på plats? När man titta på "Girot" verkar man inte vara oroliga för att samla mycket folk på samma plats i Italien längre! (Fick mail från Assen i går, 11500 åskådare kommer att få "chansen" att kolla på TT live. Dessa biljetter säljs "för sig" så mina 2020 biljetter är giltiga 2022)

Honda har inte vunnit på 19 race och inte varit på pallen heller på dom senaste 9 racen. Det är deras sämsta resultat någonsin i GP.

Deras tidigare "sämsta-resultat" var 18 race utan vinster mellan 2008-09 och det var Pedrosa som såg till att stoppa att det inte blev fler då.

Någon som vet om det kommer finnas publik på plats? När man titta på "Girot" verkar man inte vara oroliga för att samla mycket folk på samma plats i Italien längre! (Fick mail från Assen i går, 11500 åskådare kommer att få "chansen" att kolla på TT live. Dessa biljetter säljs "för sig" så mina 2020 biljetter är giltiga 2022)
Ingen publik i helgen.

"After a discussion with the safety institutions, the Mugello circuit announces that the Italian MotoGP Grand Prix, scheduled from 28 to 30 May 2021, will be held without the presence of spectators in the stands. 1/3#MotoGP #ItalianGP pic.twitter.com/a20Gp5Sdx1

— Mugello Circuit (@MugelloCircuit) May 13, 2021"

Publik har aldrig varit aktuellt för Mugello. Däremot ska tydligen VIP-gäster åter få tillträde till depån i Catalunya. Slut på friden i depån...

Honda har inte vunnit på 19 race och inte varit på pallen heller på dom senaste 9 racen. Det är deras sämsta resultat någonsin i GP.

Deras tidigare "sämsta-resultat" var 18 race utan vinster mellan 2008-09 och det var Pedrosa som såg till att stoppa att det inte blev fler då.
Fast det var väl Pedrosa som var skyldig till att det blev 18 förluster i rad också. Hayden hade även han lite med saken att göra, han var regerande världsmästare 2007.

Publik har aldrig varit aktuellt för Mugello. Däremot ska tydligen VIP-gäster åter få tillträde till depån i Catalunya. Slut på friden i depån...
Vet du hur tankarna går för resten av säsongen?

Makalöst jämnt.

Får ge mig på en gissning på söndagens pall.

1. Bagnaia
2. Zarco
3. Miller

Skickat från min SM-G960U1 via Tapatalk

Makalöst jämnt.

1. Bagnaia
2. Zarco
3. Miller

Ja, de enda som möjligen kan bryta sig in verkar vara Rins och Quarten.
Med BB och Oli strax bakom.

Går sådär för Rossi men klart plus för hjälmen. :tummenupp

Det är inte bara VR46 som har det lite besvärligt. Även MM93 har det tufft.

Makalöst jämnt.

1. Bagnaia
2. Zarco
3. Miller

Känns som att Rins, Morbidelli och Binder kan ha ett och annat att säga till om också. Men ja, troligt att det blir en Ducce överst på pallen, svårt för övriga att hålla undan biten från sista kurvan till mållinjen för övriga.

Om jag ska gissa på en pall så tror jag
1. Bagnaia
2. Binder
3. Rins

1:a Zarco
2:a Pecco
3:a Binder

Tyvärr så kommer min favorit VR46 åka runt i sin nya hjälm med tjuren Ferdinand på & lukta på blommorna & knappt ta sig in på poängplats...:cry:

Om hans eget VR46 kör Ducati eller Aprilia så skulle jag verkligen unna Rossi en säsong på en hoj som kanske kunde ge honom den känslan han uppenbarligen inte får till på Yamman med Michelin däck & den utveckling M1:an har tagit.

Nåja, jag har haft fel förut så förhoppningsvis överaskar geten & tar sig in i topp 10!!

Grymt varv av Quarten! :Bugar
Inte så snyggt men effektiv av MM. (#popcorn?)
KTM verkar ha hittat något med det nya chassiet.
Tror, trots Quartens varv, att Ducati blir svårslagna imorgon.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman