MotoGP 2021 #5: SHARK Grand Prix de France

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Sen bytet till Triumphmotorn har det blivit betydligt svårare att springa igång motorn, ofta krävs det flera försök om det ens lyckas. Kan de inte stoppa dit en de-komp eller liknande för sådana tillfällen? Många gånger glider de ut i gruset, motorn stannar och sen försöker de få igång den men misslyckas trots hjälp från funktionärer.

Heja Bez!
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Vad är det med fransmän och vita flaggor….. ?

Marc ser inte ut att vinna detta lopp. Tyvärr. Heja Zarco!
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vilket jävla väder. Starkt jobbat av alla topp 4. Jag hoppades på Zarco men det är kul att Miller vinner också.

Kul att det tajtar till sig i mästerskapet
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bra race! MM93 vill så gärna göra sig gällande i mästerskapet, det vore nog klokt att ge sig lite till tåls trots att förhållandena var hans denna dag. Men Miller på topp för andra helgen i rad och två grodätare på de andra podieplatserna, när såg vi senast ett sådant glatt podium i högsta klassen där alla kände sig som segrare? :)

Nej, det är verkligen ännu ett kul mästerskap anno 2021 vi upplever:tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag hoppas att de kraschande förarna kom undan MotoGP Le Mans 2021 utan bestående men.
Och är återställda till Mugello FP1 28 maj.
Tyckte jag hörde det varit över 100 krascher sammanlagt under fredag, lördag och söndag.
Att man reser sig upp, tar hojen och kör vidare behöver ju inte betyda att det gick utan men.
Smärtorna kan komma dagen efter.
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag hoppas att de kraschande förarna kom undan utan MotoGP Le Mans 2021 utan bestående men.
Tyckte jag hörde det varit över 100 krascher sammanlagt under fredag, lördag och söndag.
Att man reser sig upp, tar hojen och kör vidare behöver ju inte betyda att det gick utan men.
Smärtorna kan komma dagen efter.
ja jag kan tycka att man bör ta sig en tankeställare om Le Mans ska köras såhär års eller senare.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Just nu finns det ganska många i depån som håller med, eller som till och med kan tänka sig att samla ihop pengar till en stor jävla atombomb som en gång för alla raderar detta skitland från världskartan...

Halva depån kommer nämligen att med stor sannolikhet tvingas till en extra hotellnatt, eftersom det franska (naturligtvis...) företag som utför de coronatester som är obligatoriska för inträde i hemlandet har knullat upp å det grövsta...Man har nämligen slarvat bort samtliga kunders passnummer, något som enligt lag krävs utskrivet på dokumentet för att det ska anses som giltigt...

Jag debatterade den franska kompetensen med en annan medlem i en annan tråd. Efter detta känns fortsatt debatt ganska onödig. I Qatar, Portugal och Spanien kunde man få ihop ett dugligt dokument. I Frankrike knullade man upp...
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
MotoE sågs i efterhand.
Zaccone åkte ner en plats efter målgång.
”Zaccone was handed a one-place penalty for exceeding track limits at Turn 14, meaning it was Casadei that took P2”

I Moto2 åkte Chantra på samma sak i sista varvet. Vet dock inte om det var i kurva 14.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Någon som rimligen tar något smärtstillande till frukost imorgon är Morbidelli. Såg jäkligt obekvämt ut.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
ja jag kan tycka att man bör ta sig en tankeställare om Le Mans ska köras såhär års eller senare.
Jo, det finns ju ett antal banor som ligger konstigt till med tanke på det lokal säsong och väder. Philip Island tidigt på den australiensiska våren när iskalla vindar blåser in från Antarktis, Qatar där man ibland prickar in slutet av regnsäsongen och så då Le Mans med notoriskt instabilt väder.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bra race! MM93 vill så gärna göra sig gällande i mästerskapet, det vore nog klokt att ge sig lite till tåls trots att förhållandena var hans denna dag. Men Miller på topp för andra helgen i rad och två grodätare på de andra podieplatserna, när såg vi senast ett sådant glatt podium i högsta klassen där alla kände sig som segrare? :)

Nej, det är verkligen ännu ett kul mästerskap anno 2021 vi upplever:tummenupp

Han är ju inte hjälpt av att Hondan verkar vara lite vag i feedbacken i år heller, men just därför kan man ju tycka att han borde ta det ännu mer försiktigt. Men, gissar att ordet ”försiktig” inte finns i hans vokabulär…
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varför inte se det positiva ? Det var länge sedan jag upplevt något så spännande som Moto3, Moto2 och MotoGP i helgens Le Mans !
Och alla kan inte simma skrev någon i tråden. Hur skulle det vara att göra Le mans till årets regnrace ?
För att bättra på simkunnigheten. Vattenspridare längs banan ? ! Ifall vädret inte står arrangörerna till hjälp.

Jag skrev om förarna och hoppas inga fick bestående men av helgen, men hur mycket kostade helgen teamen i kraschskador jämfört med en "vanlig" racehelg ?
Men kraschskadorna i Le Mans är kanske är försumbart jämfört med resor och löner. ???

Eller det kanske är sponsorerna som tar smällarna ?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top