MotoGP 2021 #18: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hatten av för Ducati som gjort ett fantastiskt jobb med hojen i år.
Utan tvekan är Ducati fn griddens bästa.
Vilket ger extra "cred" till Quarten som trots det tar hem mästerskapet, :tummenupp

Att Ducati nästa år dränker gridden med bra hojar känns inte riktigt bra i nuläget.
Vilket kanske kan låta snurrigt efter att jag just berömt dem.
Men det blir lite snedvriden konkurrens sas när övriga märken skall ta sig förbi ett helt koppel av svårpasserade Ducati's för att nå pallen.
Det blir definitivt svårare för andra märken med färre hojar att konkurrera kan jag tro.
Eller också är jag bara paranoid...:3freak
Kanske kommer de andra märkena ikapp då restriktionerna gällande utveckling och motorer släpps?
Men det kommer nog ta ett antal race innan det visar sig.

Jag har nu följt de två senaste säsongerna av MotoGP trots att min favorit Marc inte varit med och/eller inte varit i form.
Det har funnits oändligt många händelser, omkörningar, incidenter och annat som gjort dessa två säsonger magiska ändå.
Men lite saknar jag "min favorit", så jag förstår fullt ut att det blir j-vligt tomt för många utan The GOAT på gridden.
Jag hoppas dock att de flesta ser sporten som större än mannen och stannar kvar med sitt intresse för MotoGP.
Om inte så tror jag man kommer missa kommande säsong som blir minst lika magisk som denna. :)

Precis som Rolf vill jag tacka alla som bidrar till dessa trådar som, iaf för mig som saknar fejjan, är min enda kanal för detta och en riktigt höjdpunkt veckorna efter race! :Bugar
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 954 RR Fireblade
Tror nästa år kan bli Ducati år.
Risken är att FQ får börja överköra Yamahan om de inte hittar mer topphastighet samt att kvalar han inte topp 3 verkar de ha problem när de ligger bakom.

Marc min favorit är det inte säkert vi får någonsin se 100% längre vilket är trist och hoppas Honda blidkar några andra i teamet nästa säsong med. Dags att byta TN mot yngre förare då han crashar för mycket utan höga placeringar.

Suzuki behöver likt Yamaha hitta top speed då det måste kännas tröstlöst att jobba sig om för att sedan bli passerad då det är raksträcka.

KTM med lite ungt blod kan bli kul att se om de får ihop en bra hoj till nästa år.

Sedan får vi se vad Aprilia hittar på med två hojar.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hatten av för Ducati som gjort ett fantastiskt jobb med hojen i år.
Utan tvekan är Ducati fn griddens bästa.
Vilket ger extra "cred" till Quarten som trots det tar hem mästerskapet, :tummenupp

Att Ducati nästa år dränker gridden med bra hojar känns inte riktigt bra i nuläget.
Vilket kanske kan låta snurrigt efter att jag just berömt dem.
Men det blir lite snedvriden konkurrens sas när övriga märken skall ta sig förbi ett helt koppel av svårpasserade Ducati's för att nå pallen.
Det blir definitivt svårare för andra märken med färre hojar att konkurrera kan jag tro.
Eller också är jag bara paranoid...:3freak
Kanske kommer de andra märkena ikapp då restriktionerna gällande utveckling och motorer släpps?
Men det kommer nog ta ett antal race innan det visar sig.

Jag har nu följt de två senaste säsongerna av MotoGP trots att min favorit Marc inte varit med och/eller inte varit i form.
Det har funnits oändligt många händelser, omkörningar, incidenter och annat som gjort dessa två säsonger magiska ändå.
Men lite saknar jag "min favorit", så jag förstår fullt ut att det blir j-vligt tomt för många utan The GOAT på gridden.
Jag hoppas dock att de flesta ser sporten som större än mannen och stannar kvar med sitt intresse för MotoGP.
Om inte så tror jag man kommer missa kommande säsong som blir minst lika magisk som denna. :)

Precis som Rolf vill jag tacka alla som bidrar till dessa trådar som, iaf för mig som saknar fejjan, är min enda kanal för detta och en riktigt höjdpunkt veckorna efter race! :Bugar

Som Rossi-fan så har ju senaste två säsongerna mest varit en plåga att se och särskilt då årets resultat, och har sett många riktigt feta race ändå. Så på flera är det skönt att slippa ha den där yttepyttelilla förhoppningen att "den här gången kanske det går lite bättre" men att istället få den grusad av kvalplatser längst bak på gridden, krascher från sega 12e platser etc. Nu finns ju även en VR-protegé som verkar som en superfin person och som en supervass förare att följa också, så vi Rossi-fans ska nog överleva också ;)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top