MotoGP 2021 #12: Monster Energy British Grand Prix

Lite tråkigt att se MM hålla på sådär. Hoppas att han hittar formen till nästa säsong. Han hör hemma i toppen.
Får använda ett gammalt Stoner-citat ang Marc:
-"Obviously your ambition outweighed your talent."
Det känns lite som det gäller i stort sedan han kom tillbaka.
Han har, naturligtvis, enorma ambitioner men hans fingertoppskänsla finns inte där.
 
Får använda ett gammalt Stoner-citat ang Marc:
-"Obviously your ambition outweighed your talent."
Det känns lite som det gäller i stort sedan han kom tillbaka.
Han har, naturligtvis, enorma ambitioner men hans fingertoppskänsla finns inte där.
Jaoh. Han tar många onödiga chanser. Nu i helgen hade det varit bättre om han tagit det lite lugnt tills han hade fått ett bra tillfälle att passera snarare än att trycka in hojen där det inte fanns plats och förvänta sig att alla andra ska flytta på sig.
 
Jaoh. Han tar många onödiga chanser. Nu i helgen hade det varit bättre om han tagit det lite lugnt tills han hade fått ett bra tillfälle att passera snarare än att trycka in hojen där det inte fanns plats och förvänta sig att alla andra ska flytta på sig.
Jag tror han just nu skördar det han sådde...
Inte för att det någonsin varit en gentlemannasport men han satt lite av en ny standard för aggressiv körning och det tog de yngre till sig. Nu är kanske ingen lika aggressiv men dom vet spelreglerna redan första racet.
En annan skillnad är väl att MM saknar lite känsla i hojen och den lilla delen gör en aggressiv omkörning till en krasch istället.
 
Jag tror han just nu skördar det han sådde...
Inte för att det någonsin varit en gentlemannasport men han satt lite av en ny standard för aggressiv körning och det tog de yngre till sig. Nu är kanske ingen lika aggressiv men dom vet spelreglerna redan första racet.
En annan skillnad är väl att MM saknar lite känsla i hojen och den lilla delen gör en aggressiv omkörning till en krasch istället.
Kan ju vara så att instegsklasserna premierar aggresiv körstil mer nu, så de som kommer upp har det med sig.
Men MM beklagar sig ju iaf inte när han är den som blir knuffad lite iaf, så han tar ju lika bra som han ger.
 
Kan ju vara så att instegsklasserna premierar aggresiv körstil mer nu, så de som kommer upp har det med sig.
Men MM beklagar sig ju iaf inte när han är den som blir knuffad lite iaf, så han tar ju lika bra som han ger.
Ja, nu när JL och VR är ute ur leken är det ju han som är mannen att slå så då är det hans regler som gäller(vilket syns på RD). Han har ju aldrig varit en primadonna som ffa JL vilket är skönt.
 
Visst var det lite väl aggressivt kört av MM, men han fick ju en liten knuff av Martin innan så det brann väl i skallen.
 
Martin tog det bra i alla fall. I intervjun med Italienska Sky i depån strax efter kraschen så tyckte han ungefär (ur minnet) "Det var en race incident, man ger lite och tar lite. I och för sig var det en lucka som inte fanns men sånt händer. Jag är en rookie i MotoGP, jag är inte här för att vinna i år, men nästa år så..." (y)
 
Martin tog det bra i alla fall. I intervjun med Italienska Sky i depån strax efter kraschen så tyckte han ungefär (ur minnet) "Det var en race incident, man ger lite och tar lite. I och för sig var det en lucka som inte fanns men sånt händer. Jag är en rookie i MotoGP, jag är inte här för att vinna i år, men nästa år så..." (y)
Själv har jag inte sett racet ännu utan bara highlights men JMartin tryckte väl till MM hyfsat ordentligt en stund innan? Lite 1 lika alltså?
 
Första knuffen var lite deja vue från Lorres strike på Dovi och Pedrosa.
Marc går för djupt och lämnar plats för en helt OK omkörning från J Martin.
Sedan försöker Marc återta ideal- spår och då blir det en liten touch.
Det, som L.Mäkinen skriver, bränner det till i Marc som gör en omöjlig omkörning som tar ut båda.
Rätt av Marc att be om ursäkt och snyggt av JMartin att ta emot den som en gentleman. :tummenupp

Som vanligt mina två cent...
 

Bifogat

  • 890E2652-C41B-4696-A5C4-4059D0723E27.png
    890E2652-C41B-4696-A5C4-4059D0723E27.png
    4.4 MB · Visningar: 26
  • 3D00162A-FBED-4B2C-8CCD-5F771CFFE2D9.png
    3D00162A-FBED-4B2C-8CCD-5F771CFFE2D9.png
    3.9 MB · Visningar: 25
  • 43FDF915-8A7E-49F5-AF68-81EE6D91009B.png
    43FDF915-8A7E-49F5-AF68-81EE6D91009B.png
    4.6 MB · Visningar: 26
  • D11D5C2F-4121-44A3-B96C-52168353905F.png
    D11D5C2F-4121-44A3-B96C-52168353905F.png
    4.5 MB · Visningar: 26
Jaoh. Han tar många onödiga chanser. Nu i helgen hade det varit bättre om han tagit det lite lugnt tills han hade fått ett bra tillfälle att passera snarare än att trycka in hojen där det inte fanns plats och förvänta sig att alla andra ska flytta på sig.

Jag håller med dig, det hade nog gått mycket bättre för MM i flera race om han hade kört lite tålmodigt!!!
 
Själv har jag inte sett racet ännu utan bara highlights men JMartin tryckte väl till MM hyfsat ordentligt en stund innan? Lite 1 lika alltså?
Visst var det lite väl aggressivt kört av MM, men han fick ju en liten knuff av Martin innan så det brann väl i skallen.
JM89 tryckte aldrig till MM93. I båda fallen var det MM93 som körde in i JM89. Möjligt att det går att argumentera för att JM89 viker in en aning på MM93 andra gången, men samtidigt så tar JM89 normalt spår medans MM93 går så brett ut från innerspår att det är tveksamt att han skulle hållt sig på hjulen även om han missat JM89.

Det lossnar stora kakor ur däcken, i Österrike var det Oliveira. Nu i helgen Mir, Bagnaia och Rossi.
View attachment 463670
Dixon hade visst också problem med greppet.
 
En sammanfattning på 19 minuter
DORNA har tydligen städat . Så borta.
 
Last edited:
Det lossnar stora kakor ur däcken, i Österrike var det Oliveira. Nu i helgen Mir, Bagnaia och Rossi.
View attachment 463670
Det där var väl från Oliveiras hoj va? Är det bekräftat att det var samma problem för förarna på Silverstone? Det var i vilket flertalet som hade oförklarliga problem.

Enligt podden Paddock Pass med bla David Emmet från motomatters så är förarna förbjudna av Dorna att uttala sig negativt om mästerskapet på något sätt, inkl däcken. Känns sådär…
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top