MotoGP 2018 #3: Red Bull Grand Prix of The Americas

Laguna Seca hade varit ett mer intressant val tycker jag. Hatten av såklart för MM, klanderfritt. Men Pedrosa, hur mycket smärtstillande kan han lyckats få i sig?!
 
Marvellous Marc, kungen av Austin! :tummenupp

Om allt hände i Argentina hände inget här. (ganska skönt :hihi )
Så här hade det sett ut i Argentina också om inte motorn stallat.

Kul för Ianonne! (Kan man verkligen byta ut honom när han är så bra när han är bra? :va)

Ruskigt öppet mästerskap nu! :)
 
Cal visar återigen varför han inte är titelmaterial. Jisses...
Annars var det ju ett rent och snyggt rejs av alla inblandade. Nästan så jag blev lite trött när kommentatorn undrade högt om inte RD skulle titta på Millers passage av Lorenzo. Hård passage, men fullkomligt fair.
Trevligt att se Yamaha med god fart, och kul att se en skitglad Iannone på pallen. Lär ju vara bra för hans självförtroende att få en pallplats, så med lite tur så kanske vi får se honom däruppe igen.

Marquez, ja... COTA är 25 gratispoäng för honom helt enkelt. Men snygg och lugn körning rakt igenom rejset.

Lite tråkigt rejs att titta på bara.
 
Cal visar återigen varför han inte är titelmaterial. Jisses...
Annars var det ju ett rent och snyggt rejs av alla inblandade. Nästan så jag blev lite trött när kommentatorn undrade högt om inte RD skulle titta på Millers passage av Lorenzo. Hård passage, men fullkomligt fair.
Trevligt att se Yamaha med god fart, och kul att se en skitglad Iannone på pallen. Lär ju vara bra för hans självförtroende att få en pallplats, så med lite tur så kanske vi får se honom däruppe igen.

Marquez, ja... COTA är 25 gratispoäng för honom helt enkelt. Men snygg och lugn körning rakt igenom rejset.

Lite tråkigt rejs att titta på bara.

CC var 4a 2017, 7 sek efter MM. Nått måste gått riktigt snett i år med hojen, däcken ?
Eller glömde CC att det var race nästa dag och hängde på stan och blev magförgiftad ?
Eller var det det här som gjorde att orken var slut ?
He spoke of spending the off-season on holiday in California with his wife and their one-year-old daughter. “It shows you don’t have to ride motorcycles all winter and do press?ups and pull-ups,” he said, “because I haven’t done one.”
från
https://www.theguardian.com/sport/blog/2018/apr/16/cal-crutchlow-barry-sheene-motogp-motorcycling
 
Last edited:
Som ett race från 4-5 år sedan och därmed ganska tråkigt.

JL tror fortfarande att han är nr1 och ruskar på huvudet när han blir utmärkt passerad av satellitförarna på Ducati.

Cc höll inte för trycket som förstaplatsen genererar.
 
Några forumexperter som fortfarande står för sin åsikt att Tito Rabat är en sopa...?
 
Vilken skittråkig bana ( men det visste vi ju innan ), och vilket sömnpiller till race. Lika tråkigt som F1.
Nä, byt till Laguna Seca.
 
Håller med! Laguna Seca är underbar att titta på. Viasat hade ju den goda smaken att visa -08 års race därifrån igår.

Ducati, sparka Lorre och ge Crazy Joe en ny chans!
 
Schrotter m.fl såg ut att ha en jäkla tur när han stöp tyckte jag det såg ut som, fy faarao
 
Några forumexperter som fortfarande står för sin åsikt att Tito Rabat är en sopa...?

Vid tiden då jag uttryckte åsikten kan jag väl inte säga att den var helt ogrundad då han i snitt tog 2p per race och hans teamkompis Miller nästan tog det tredubbla.
Dock är det roligt att han kan vara med och slåss vilket är det enda jag egentligen vill och oftast därför tycker att vissa förare borde bytas ut för att ge bättre race.

Sen känns det som du kanske har en lite bättre inblick i detta än många andra och så har mer information att basera dina åsikter på.

Simeon känns ju i dagens läge som någon som köpt sig en plats där han inte riktigt platsar.
 
Riktigt sömnpiller!

Kul när cirkusen är tillbaka till Europa om två veckor, kanske blir lite roligare race då.
 
Det enda som var spännande var den hoppiga och dammiga asfalten. Nästan så att Agenda hade varit roligare att titta på.
 
Vid tiden då jag uttryckte åsikten kan jag väl inte säga att den var helt ogrundad då han i snitt tog 2p per race och hans teamkompis Miller nästan tog det tredubbla.
Dock är det roligt att han kan vara med och slåss vilket är det enda jag egentligen vill och oftast därför tycker att vissa förare borde bytas ut för att ge bättre race.

Sen känns det som du kanske har en lite bättre inblick i detta än många andra och så har mer information att basera dina åsikter på.

Simeon känns ju i dagens läge som någon som köpt sig en plats där han inte riktigt platsar.

Jag vet inte om inblick har något med det hela att göra, men jag tycker att det är lustigt hur snabbt en del förare förpassas från hjälte till sopslut så fort resultaten uteblir. Det vittnar om en allmänt dålig förståelse för elitidrottens villkor och hur tight det egentligen är i toppen, och kanske lite grann om hur kritiskt det faktiskt är att hamna på "rätt" hoj då man kommer upp från en lägre klass. Det Tito och Jack gjort hittills i år (jämfört med förra året) är ju sämsta tänkbara reklam för en satellit-Honda.
 
Sjukt skoj att se AI29 på pallen tycker jag! Jag hoppas verkligen han fortsätter skärpa till sig, hade varit synd att se honom lämna Suzuki. CC35, vad ska man säga? :( COTA är ju för övrigt värdelös, tur att Moto3 och Moto2 bjöd på lite underhållning iallafall. MM93 och Hondan ser ut som solklara vinnare för hela mästerskapet måste jag säga, riktigt snyggt kört.
 
Jag vet inte om inblick har något med det hela att göra, men jag tycker att det är lustigt hur snabbt en del förare förpassas från hjälte till sopslut så fort resultaten uteblir. Det vittnar om en allmänt dålig förståelse för elitidrottens villkor och hur tight det egentligen är i toppen, och kanske lite grann om hur kritiskt det faktiskt är att hamna på "rätt" hoj då man kommer upp från en lägre klass. Det Tito och Jack gjort hittills i år (jämfört med förra året) är ju sämsta tänkbara reklam för en satellit-Honda.

Att byta från en blå till en röd hoj inom klassen verkar inte vara det smärtfriaste någon kan göra heller.
 
Jag vet inte om inblick har något med det hela att göra, men jag tycker att det är lustigt hur snabbt en del förare förpassas från hjälte till sopslut så fort resultaten uteblir. Det vittnar om en allmänt dålig förståelse för elitidrottens villkor och hur tight det egentligen är i toppen, och kanske lite grann om hur kritiskt det faktiskt är att hamna på "rätt" hoj då man kommer upp från en lägre klass. Det Tito och Jack gjort hittills i år (jämfört med förra året) är ju sämsta tänkbara reklam för en satellit-Honda.

Problemet där är väl att vi egentligen inte vetat hur "bra" satellithondorna varit tidigare men nu när förare börjar byta fabrikat så ger det ju en ganska tydlig bild av vilken hoj man inte vill hamna på. Sen är det väl inte helt omöjligt att en förare som presterat bra i lägre klasser inte kan anpassa sig till mgp vilket tillsammans med okunnighet om hondan gav slutsatsen att Rabat inte höll måttet.

Förståelsen för elitidrott är alldeles utmärkt dock så spelar inte motorsport riktigt på samma villkor då utrustningen precis som vi diskuterar spelar mkt större roll än de flesta andra sporter och kostar fantastiskt mkt mer. Om en längdskidåkare, tennisspelare eller fotbollsspelare inte presterar under en längre tid så är det ju knappast utrustningens fel. Detta gör det svårt att dra paralleller mellan vanlig elitidrott och RR.
 
Finns väl en anledning att Marc VDS ryktas gå till Suzuki 2019.

Både yamaha och suzuki är ute efter Mr. Strattens pengar och Honda vill hålla kvar dom så det blir nog den som ger honom bäst förutsättningar. Satellitteamen är ju en inkomstkälla för fabriksteamen såväl som möjlighet till produktutveckling.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top