MotoGP 2017 Finalen: Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Pole för Marc men med Zarco å Ianonne bredvid kan det vara över i kurva ett. :crash
Jag tror dock Marquez står som vinnare för både racet imorgon och hela bidivitten. :)
 
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?
 
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Det var andra däck då, en delförklaring är väl att han inte gillar den hårdare framdäckskonstruktion man bytte till i juni.
 
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Däcken är annorlunda kanske
 
Marquez, Zarco och Ianonne på rad 1! De blir hårt i första böj!

Så det är väl Dovis enda chans till MotoGP2017, att det blir för hårt för ovannämnda och gärna några till i 1a böj.
 
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

Vore onekligen lite kul att se hur det gått om han fått tillbaka (fjolårets fabriks Yamma) "Zarcos" hoj några race nu i slutet, när ändå den fullt uppdaterade 2017 cykeln inte funka så himla bra för honom!
 
Satt också innan idag o funderade på hur det kunde gå så neråt för det blåa Yamaha-teamet. Såg ju ut som MV skulle köra hem titeln i början på året.
 
EsP får starta från depå, förbrukat en säsongs motorer. Nära men inte riktigt in i mål för säsongen på hållfasthetsberäkningen :crash
 
Håller med om Matt o Dylan, fast vill nog ha kvar Dylan som depålöpare. De får hitta nån ny som bisittare till Matt, gärna nån exförare. Har varit ganska bra vid flera tillfällen då de haft med sig förare.

Whitham för böfvelen, bästa tiden på Eurosport när han kommentera
 
Jag förstår inte hur Vinales kan köra så dåligt här när han var snabbast på testet efter finalen förra året. Borde de inte gå att skruva tillbaka inställningarna från de testet och ha det som utgångspunkt? Frågan är har Yamaha moddat cykeln helt åt helvete sedan dess eller har Vinales självförtroende fullständigt rasat i botten?

De andra tillverkarna har fått bättre ordning på hojen under hela säsongen medan Yamaha verkar ha något stort problem med att få hojen att funka förutom i specifika förhållanden när den är lika bra som resten.
 
EsP får starta från depå, förbrukat en säsongs motorer. Nära men inte riktigt in i mål för säsongen på hållfasthetsberäkningen :crash

Tyckte kommentatorerna nämnde att det här varit så mycket uppdateringar på KTM så gamla motorn inte passar i chassit längre.
Så KTM har ett antal sprit nya motorer kvar men som inte kan användas.
Något för Toyman att lägga vantarna på? :)
Inte säker på att jag är helt rätt ute men de nämnde något åt det hållet.
 
Tyckte kommentatorerna nämnde att det här varit så mycket uppdateringar på KTM så gamla motorn inte passar i chassit längre.
Så KTM har ett antal sprit nya motorer kvar men som inte kan användas.
Något för Toyman att lägga vantarna på? :)
Inte säker på att jag är helt rätt ute men de nämnde något åt det hållet.

Så uppfattade jag det med när kommentatorerna pratade igår.

Dom hade uppdaterat chassit så mycket så den gamla motorn passade inte i det nya. Så istället för att köra vidare med det gamla och lägga mil på något som dom inte skulle använda mer så valde dom att köra på allt nytt och testa ut det istället och då var det värt att få starta sist som det såg ut nu.
 
Så uppfattade jag det med när kommentatorerna pratade igår.

Dom hade uppdaterat chassit så mycket så den gamla motorn passade inte i det nya. Så istället för att köra vidare med det gamla och lägga mil på något som dom inte skulle använda mer så valde dom att köra på allt nytt och testa ut det istället och då var det värt att få starta sist som det såg ut nu.

Dom bytte ju från screamer till bigbang, då helt plötsligt blev det ju en radda som var förbrukade, så hållbarheten är det nog ännu inga problem med.
 
K.T.M
Kör Oliveira! :yoparty

Edit: Yes! Inte det bästa Moto2 loppet i år men kul att KTM gör det så bra. Och ja, jag är KTM-partisk. :)
 
Last edited:
Jäklar vad spännande det skall bli! :gnissla:yoparty
 
Suggested mapping 8 FOR THE SIXTH TIME, FUCK:rofl
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top