MotoGP 2014: Hertz British Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
Cirkusen på väg till Silverstone för lopp nr 12 av 18. :)
!!! OBS att MotoGP racet går före Moto3.

Tider:
Fredag 29 Augusti 2014
Moto3 FP1 10:00 - 10:40
MotoGP FP1 10:55 - 11:40
Moto2 FP1 11:55 - 12:40
Moto3 FP2 14:10 - 14:50
MotoGP FP2 15:05 - 15:50
Moto2 FP2 16:05 - 16:50

Lördag 30 Augusti 2014
Moto3 FP3 10:00 - 10:40
MotoGP FP3 10:55 - 11:40
Moto2 FP3 11:55 - 12:40
Moto3 QP 13:35 - 14:15
MotoGP FP4 14:30 - 15:00
MotoGP Q1 15:10 - 15:25
MotoGP Q2 15:35 - 15:50
Moto2 QP 16:05 - 16:50

Söndag 31 Augusti 2014
Moto2 WUP 10:00 - 10:20
MotoGP WUP 10:30 - 10:50
Moto3 WUP 11:00 - 11:20
Moto2 RAC 12:20
MotoGP RAC 14:00
Moto3 RAC 15:30
 
Magin är bruten. :(

1. VR
2. Peddo
3. MM
 
Nice! :)
Det är inte för sent för en MGP-karriär alltså! :banana
 
eftersom jag hade tokfel i mitt förra tips från Brno kommer här söndagens rätta rad:

1. JLo
2. MM
3. VR46
4. surkuken
























DNF. #35
 
Kul inhopp med 50-åriga Jeremy McWilliams som kommer att köra i Moto2. Blir intressant hur många av kidsen han lägger bakom sig :)

Hakkaa päälle Mika ..

1. Valentino Rossi
2. Jlo
3. MM
4. Fimpen
 
Marquez kommer att komma tillbaka i det här loppet, taggad som satan. Frågan är om han möjligtvis kan vara för taggad och göra något misstag? Men jag tror att vi i vanlig ordning får se Marquez överst på pallen igen för elfte gången den här säsongen. Banan i Tjeckien passade helt enkelt inte hans körstil i den mån att han inte hade något direkt övertag på sina konkurrenter som han normalt har med sin stop-n-go-stil.

1. MM
2. Jlo
3. DP
4. VR
5. PE
6. AE
7. Dovi
8. Ianonne
9. Bradl
10. BS
 
Unge herr Marquez verkar ha konsererat besvikelsen sist och konverterat den till speed. :)
Spännande att se om det håller i sig.
Sen håller känslan av att Ducati sakta tar sig närmare täten i sig.
Förutom allas våran Kalle Krycka förstås. :rolleyes:
 
Pedrosa nia, Lorre elva och Rossi trettonde. Hur kan det bli så?:va
 
Pedrosa nia, Lorre elva och Rossi trettonde. Hur kan det bli så?:va

Brukar ju kunna bli precis hur som helst på FP1. De med lite mer erfarenhet i ryggen vet att det är meningslöst att gå ut i högt tempo innan man fått till en hyfsad grundinställning. FP3/Q2 kommer garanterat se ut ungefär som vanligt.
 
Brukar ju kunna bli precis hur som helst på FP1. De med lite mer erfarenhet i ryggen vet att det är meningslöst att gå ut i högt tempo innan man fått till en hyfsad grundinställning. FP3/Q2 kommer garanterat se ut ungefär som vanligt.
Jo men...

Jag tänker mig att det borde vara tvärtom. Peddo, Lorre och Rossi borde väl ha samlat tillräckligt med data under alla tidigare år de varit där och kört. Därför borde de ha inställningarna mer optimerade från början, jämfört med Brd, Smith, EsA och de andra ungtupparna. Bara ut och bomba på en gång, eller?!
 
Jo men...

Jag tänker mig att det borde vara tvärtom. Peddo, Lorre och Rossi borde väl ha samlat tillräckligt med data under alla tidigare år de varit där och kört. Därför borde de ha inställningarna mer optimerade från början, jämfört med Brd, Smith, EsA och de andra ungtupparna. Bara ut och bomba på en gång, eller?!
Njae, det är knivskarp konkurrens i toppen och de vill nog prova så brett spektra som möjligt. Förstår jag det rätt stökar Pedrosa med greppet i bakdäcket medan Rossi och Lorenzo försöker få fronten att fungera. Rossi uttalade att de jobbat med viktfördelningen mellan FP1 och 2 men tyvärr gått "åt fel håll"

Förmodligen väljer de väg i kväll och kommer starkt under morgondagen.

Men Marquez verkar hur säker som helst, konstant snabb från första varvet. Imponerande. Grymt!
 
Det handlar naturligtvis inte enbart om däcken, men i alla fall väldigt mycket. Och lika mycket om hur man spenderar sina friträningar. En del fokuserar på att lägga snabba varv redan under friträningarna. Kanske för att man vill vara säker på att nå topp tio ifall det är ännu uslare förhållanden i morgon. Kanske för att ens teamchef vill ha maximal mediaexponering när chans till detta finnes. Andra spenderar friträningarna med att fila på race-setupen.
 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top