MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Men det gäller väl alla i fältet? Liksom alla i fältet idag har samma däck att välja emellan?
Jag kanske bara missuppfattar?
Det var mycket special för Rossi när han körde för Michelin, Till 2007 förbjöds de ta in däck under helgen men det mesta baserades på vad Rossi gillade och deras kvaldäck var bättre än Bridgestones. Skulle nog kunna påstå att det var mindre lika för alla då jämfört med nu.

Jänkehojen Attack med Blake Young är ju ett j-a skämt!

Bifogat

• Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.57.35.jpg
    Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.57.35.jpg
    25 KB · Visningar: 108
  • Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.57.27.jpg
    Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.57.27.jpg
    41.1 KB · Visningar: 107
Det är förstås inte tiden som är uppseendeväckande, utan att Smith (som aldrig kommer bli något i MotoGP) är snabbare än The One utan skador på fabriks-Yamaha.
attachment.php
attachment.php

Jaha, det är Rossi och Smith ser ut. Jag har undrat hela säsongen, tack så mycket.:rolleyes:

Det är ju inte tusen personer i publiken under warmupen? :confused:

Indy är en dålig bana för Rossi. Ingen ko på isen.
Dock tror jag Rossi är före Smith i mål idag men man vet ju aldrig.
Det tror jag också, allt annat vore pinsamt för Rossi hur illa han än tycker om banan och hur hojen än uppför sig. Smith är och förblir en medioker roadracingförare på den här nivån, oavsett hur "bra" han än kvalar eller kör på en friträning.

Det ska bli intressant att ser hur "Kungen av MotoGP" hanterar en eventuell förnedring från Marquez. Kan inte vara bra för självförtroendet att få för mycket stryk. Hoppas han kan bjuda upp till lite fight.

Hoppas inte det här Moto3-loppet var signifikativt för Moto3.
Trist race.
Tre drar iväg med mycket få placeringsförändringar.
Definitivt inte bättre än de senaste två MotoGP-racen.
Lika tråkigt fast långsamt. :(

P€RRA;5872545 skrev:
Det tror jag också, allt annat vore pinsamt för Rossi hur illa han än tycker om banan och hur hojen än uppför sig. Smith är och förblir en medioker roadracingförare på den här nivån, oavsett hur "bra" han än kvalar eller kör på en friträning.

Det ska bli intressant att ser hur "Kungen av MotoGP" hanterar en eventuell förnedring från Marquez. Kan inte vara bra för självförtroendet att få för mycket stryk. Hoppas han kan bjuda upp till lite fight.
Hårda bud om man är medioker som GP-förare om man har 23 podiumplatser. :3freak

Lorenzo har nog bra koll på vad han kan förvänta sig av dagens race och tror inte hans självförtroende får en törn av att inte vinna idag. Han är betydligt smartare än så.

P€RRA;5872545 skrev:

David Emmet utbrast tydligen efter Marquez kval att detta var troligen mest perfektaste varv som någonsin körts runt en racebana!

Moto 2 ser ju ut att kunna bli spännande 20 st inom 1 sek!

P€RRA;5872545 skrev:

Men den "mediokre" lyckades kvala bättre än kungen i Motogp på en satellithoj.:hihi
Ser inget förnedrande i att komma efter MM93.
Den dubble världsmästaren JL99 vet om att han inte har samma fart som RC213V /MM93, den som borde vara mer bekymrad är DP26.

Frågan är om MM93 har kraschat färdigt?

Last edited:
Kan hända mkt hela rejset. Tydligen 43 grader varmt i asfalten!

Det är väl inte speciellt varmt? De har ju inte så mycket sol och jag kan tänka mig hur vamt det kan vara där den här tiden på året. När F1 körde i Ungern i år hade de 65 grader i asfalten, 38 i luften.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph