MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Historiskt är det framförallt Stoner och Pedrosa som varit starka på Indianapolis. Därmed tror jag mest på Pedrosa, i kamp med Lorenzo. Márquez skuggande närmast bakom.

Mer revolutionerande än så tror jag inte pallen blir.

Spies och Hayden har gjort bra resultat på Indianapolis. Synd för dem att de sitter på en sunkhoj när de kör inför hemmafansen :(

Lagom överraskande tror ju jag att det står mellan Marques och Rossi. Denna gång tätt, tätt, med Rossi som hinner fram bara tiondelar före Marques.
Lorenzo ett par sekunder bakom och Pedrosa fyra, ytterligare några sekunder ner.
Cruchlow och Bradl slåss om femte med Cruschlow och drar längsta där.
Två Duccar på 7-8, med Hayden först av dem.

1. Rossi
2. Marques
3. Lorenzo
4. Pedrosa
5. Cruchlow
6. Bradl
7. Hayden
8. Dovis

Har tagit lite sommarlov från GP cirkusen, hur mår Lorenzo och Pedrosa rent fysiskt nu? Är de helt återställda?

Japp MM får ett riktigt framhjulssläpp på varv 12 :tummenupp

1: Lorenzo
2: Rossi
3: Pedrosa
4: Crutchlow
5: Bradl

Alldeles oavsett resultat, kommer man bli besviken på loppet i förhållande till förväntningarna. Några omkörningar i början, sen sitta och dricka kaffe och spela mobilspel i 15 varv sen hoppas någon kan ställa till med något när däcken börjar ge sig.

Trådarna här och silly season är det som gör att man följer det alls, och Rossi då.

Ok tack för info space.:)

W.Rainey ger sitt perspektiv på toppförarna i Motogp i en film intervju.
"Som jag uppfattade det"
Han verkar hålla Jl99 och MM93 som de med störst potential att vinna titeln i år. Anser att DP26 saknar förmågan att anpassa sin körstil när däcken börjar ta slut, VR hyser han stor respekt för som verkar vara den som har roligast där ute.

Resten tycker han bara är en utfyllnad av startfältet :hihi

Crutchlow är inte utfyllnad

...Några omkörningar i början, sen sitta och dricka kaffe och spela mobilspel i 15 varv sen hoppas någon kan ställa till med något när däcken börjar ge sig...

Klockren beskrivning på mig de två sista loppen! :tummenupp :hihi

Loppet innan det satt jag fastklistrad vid rutan och hoppasdes att Rossi skulle köra om/hålla undan. :)

Helt klart är att jag vill se ett lopp som dra upp medelbetyget för året från falukorv till fläskytterfilé! :fakta

Crutchlow är inte utfyllnad

Han har ju däremot föga möjlighet att ta titeln i år, trots att han är en av de roligare att titta på för tillfället...
Och nästa år blir han ju med Ducati, vilket jag skulle tro kommer att göra honom till utfyllnad. :( Hoppas bara han klarar av två år på den hojen utan att krascha sönder sig.

Helt klart är att jag vill se ett lopp som dra upp medelbetyget för året från falukorv till fläskytterfilé! :fakta

Börja följ Moto3 om du inte redan gör det, galen racing 9 lopp av 10. Det är inte GP, men man får se fantastisk racing. I år är det ett lopp där segermarginalen varit över 0,5sek! Ofta är dom 3-5st som slåss om segern genom sista böj & ut på målrakan.

Börja följ Moto3 om du inte redan gör det, galen racing 9 lopp av 10. Det är inte GP, men man får se fantastisk racing. I år är det ett lopp där segermarginalen varit över 0,5sek! Ofta är dom 3-5st som slåss om segern genom sista böj & ut på målrakan.

Tack för tipset! :tummenupp

Jag har haft svårt för "support"-klasserna men får väl ge dem ett nytt försök. :)
Jag brukar kolla start och målgång och skippa resten. :rodnar

1:28min innan Moto3 FP1 :banana

FP Moto3 kanske inte är det "roligaste" men då är det igång igen iaf:tummenupp

Kul att man kan tycka så olika om en sak.

För mig är Moto3 ungefär som boxningens flugvikt. Snabba och tekniska utövare men lite som att jämföra en koibri med en havsörn när man tittar på lätt tungvikt.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back