MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Bla, bla, bla, bla, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Så, någon som instämmer? Fi fan vilken bottennivå, lägre än glocalnet någonsin var!

Finns det någon utöver Bradley "one of the brightest young talents in the world" Smith som kört 250/Moto2 utan en endast racevinst och sedan belönats med en prototyp i MotoGP?

Förutom Sete och Aleix som nämnts så har du bland annat:
Alex Hofmann
Carlos Checa
Alex Barros
Sylvain Guintoli
Kenny Roberts Jr
Kurtis Roberts

Finns säkert fler om man letar lite mer.

Och vad bidrar du själv med?

Surgubbe! :7peta

Ett insiktsfullt inlägg om er diskussion.

Dagisbarn diskuterar på en högre nivå, därför bidrar jag inte alls längre.. Nää. Jooo. Nää. Jooo. Nää. Jooo.

Däremot är det spännande att sålla ut de inlägg med substans i, något som blir svårare och svårare!

P€RRA;5873568 skrev:
Finns det någon utöver Bradley "one of the brightest young talents in the world" Smith som kört 250/Moto2 utan en endast racevinst och sedan belönats med en prototyp i MotoGP?

P€RRA;5874190 skrev:
Honom hade jag nästan glömt bort.
Undra varför han fick sin styrning? :hihi

Politik och/eller pengar. Som alla andra som får sina styrningar, med andra ord.

Rossi. PunGt. :fakta Kul att se lite fightingspirit i gubben.

MM - Han verkar inte kunna göra fel.

Smith - Ryckte väl upp sig betydligt, men saknar massor av racecraft som det så vackert heter, och som någon skrev, det saknas något när det är upp till strid....och nog är han väl upphaussad, men det har väl att göra med att det är engelska kommentatorer.

Undrar hur det skulle låta om vi hade svenska kommentatorer och Backis med i startfältet? :hihi

Politik och/eller pengar. Som alla andra som får sina styrningar, med andra ord.
Den första styrningen i instegsklassen är nog mest pengar men när de visat vad de går för i tex Moto2 eller Moto3 är nog inte pengar eller politik det viktigaste för de som är riktigt duktiga (läs Rossi, Lorenzo osv).

Smith - Ryckte väl upp sig betydligt, men saknar massor av racecraft som det så vackert heter, och som någon skrev, det saknas något när det är upp till strid....och nog är han väl upphaussad, men det har väl att göra med att det är engelska kommentatorer.

Min extremt amatörmässiga bedömning är att han inte riktigt vant sig vid den stora hojen och hur han ska ta kurvorna. Jag baserar det på att han verkade ta väldigt annorlunda linjer jämfört med de andra förarna och tog mer höjd/senare apex i kurvorna, som t.ex. när CC körde om honom:
vlcsnap-2013-08-21-12h38m39s195.jpg

Var med i diskussionen istället för att sitta gnälla på läktaren :tummenupp
Istället för att i det närmaste kidnappa forumet med dina åsikter och slutsatser kunde du kanske låta andra ta plats genom att lyssna (läsa) och ställa frågor istället för att prata (skriva), prata (skriva), prata (skriva). Jag tänker på hur det kan vara IRL när någon fullständigt tar över genom att bedöva omgivningen med sin svada och de som egentligen skulle vilja säga något känner att det inte är någon idé.

Bifogat

• listen-to-me-udtg9l.jpg
    listen-to-me-udtg9l.jpg
    232.5 KB · Visningar: 61
Last edited:
Istället för att i det närmaste kidnappa forumet med dina åsikter och slutsatser kunde du kanske låta andra ta plats genom att lyssna (läsa) och ställa frågor istället för att prata (skriva), prata (skriva), prata (skriva). Jag tänker på hur det kan vara IRL när någon fullständigt tar över genom att bedöva omgivningen med sin svada och de som egentligen skulle vilja säga något känner att det inte är någon idé.
Förstår din poäng även om du kanske skulle se dig själv i spegeln lite oftare :)

Problemet som jag ser är att de som "gnäller" oftast är de som bidrar med absolut minst. De skriver ett (1) inlägg i en tråd på tex 20 sidor och det är ett "gnäll"-inlägg. Men det kanske är samma människor som sitter tysta i fikarummet på jobbet och bara lyssnar?

Bashful_OK_214572K6a.jpg

P€RRA;5874513 skrev:
...du kanske skulle se dig själv i spegeln lite oftare :)
Du har taskig verklighetsuppfattning. Du gör 522 procent (femhundratjugotvå!) fler inlägg per dag än jag. 1,17 jämfört med 5,60.

:fakta

Last edited:
Du har taskig verklighetsuppfattning. Du gör 522 procent (femhundratjugotvå!) fler inlägg per dag än jag. 1,17 jämfört med 5,22.

:fakta
Nähhhhä du. 4,46 gånger fler inlägg per dag är det.

Jag är dock ännu bättre med mina 6,14 inlägg per dag! :banana:fakta:hej:tungan

Kan inte Swedie ställa in så att ni har varandra på ignore, vare sig ni vill eller inte?
Till en början var gnabbandet lite kul & med nån form av glimt i ögat, nu är ni mest irriterande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT