MotoGP 2013: Gran Premio Iveco de Aragón

P€RRA;5901217 skrev:
Jag hoppas alla förare fortsätter att köra över sin förmåga så ofta som möjligt. Att ligga med 10 meters lucka och aldrig chansa skulle ge sanslöst tråkig racing.
Fast nu målar du upp en falsk bild och påstår att köra inom gränserna innebär att alla ligger tio meter ifrån varandra. Det är ju inte sant. Vi har sett massor av sjyssta och spännande race och omkörningar i år som alla legat helt inom gränserna för förarnas förmåga. Att köra på folk är enligt mig inte inom sporten tanek eller regelverk.
 
Du sorterar in händelserna i fel ordning enligt mig.
Du såg väl racet? Marquez körde alldeles för fort ini kurvan och var tvungen att räta upp för att inte totalkvadda in i Pedrosa. Det är att köra över sin förmåga.

Tror ingen ifrågasätter om han körde över sin förmåga eller inte. Rossi körde över sin förmåga när han torpedade Stoner också. Det finns ett talesätt som passar in här nånstans. Ja just det, "Your ambition outweighed your talent."

Straffbart? Njae. Hade det varit Rossi som gjorde detta hade Pedrosa varit en barnrumpa. Det hade blivit klassat som race incident, vilket det absolut borde vara i detta fallet också(och är väl?).
 
Fast nu målar du upp en falsk bild och påstår att köra inom gränserna innebär att alla ligger tio meter ifrån varandra. Det är ju inte sant. Vi har sett massor av sjyssta och spännande race och omkörningar i år som alla legat helt inom gränserna för förarnas förmåga. Att köra på folk är enligt mig inte inom sporten tanek eller regelverk.
Vill vi se tät racing är en biverkning att folk kommer att krascha för att de kör över sin och hojens förmåga. Jag vill mycket hellre se det än att en förare låter bli att attackera i sista böj eftersom det skulle kunna medföra en kostsam avstängning eller att få starta sist.

Rena dumheter ska självklart bestraffas hårt, men hård racing ska inte bestraffas.
 
Kan det vara så att Honda nyttjat alla sensoranslutningar, och därför inte kan ansluta en till bara så där?

Själva sensorerna sitter nog på en seriell buss och du kan därför lätt ansluta många.

Jag tror inte två sensorer behövs helt enkelt. Det är prototyper med allt vad det innebär. Honda har bra koll på hur ofta själva sensorn går sönder så varför hänga på mer saker. Fordon i övrigt har inte dubbla sensorer (ABS, ESP etc.), och de behöver inte bytas inom 50 mil.

Att ta fram en fram en kvalificerad kontollmjukvara som ska agera på fler sensorer tar längre tid än att lösa det aktuella problemet med en mekanisk kolfiberplatta.
 
Last edited:
Nyheter
Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Back
Top