MotoGP 2013: Gran Premio Iveco de Aragón

Ehhh. Hade inte Marquez kört på Pedrosa hade han inte vurpat. :fakta

Fast touchen i sig var ju inte avgörande anledningen att pedrosa krascha. Anledningen till att pedrosa krascha som kommit fram, är ju att en icke skyddad TC sensor kunde sättas ur spel. Olyckligt för pedrosa, men inget man kan skylla gode Marques för. Håller med P€RRA, och de som ska bära hundhuvudet är Respol Honda:s egna ingenjörer.
 
Last edited:
Vet inte om det nämts tidigare. Kan inte anledningen till att JL släppte förbi MM vara att han misstänkte att han också skulle bli torpiderad av MM. Tror både DP och JL har det i åtanke när de har fjunis bakom sig.
 
Det fanns en pojke en gång som körde vid sidan, över eller på de andra förarna bara han kom förbi.. de kallade honom vårdslös, idiot och galen... Nu kallar man honom den bästa någonsin.... Han hette Ayrton Senna.
 
det fanns en pojke en gång som körde vid sidan, över eller på de andra förarna bara han kom förbi.. De kallade honom vårdslös, idiot och galen... Nu kallar man honom den bästa någonsin.... Han hette ayrton senna.

r.i.p.
 
Stort nej till reglemente om race incidents. Då kommer det bli filmningar. Jag vet inte hur Marquez påverkade Pedrosas krasch, och jag hade bestämt hävdat att det var två helt olika incidenter om det inte varit så att båda hände i samma kurva. Det som kunde påverkats är väl Pedrosas spårval, och att han i så fall kom ut i nån smuts eller nåt. Det var ju x antal meter senare som han ramlade. Tycker iofs att det är konstigt att Marquez inte kan förutse såna saker när han är 2 centimeter bakom efter varje bromsning in i varenda kurva i flera varv, man tycker att han borde kunna lägga sig 10 cm bakom om han inte planerar att köra om.

Det fanns en pojke en gång som körde vid sidan, över eller på de andra förarna bara han kom förbi.. de kallade honom vårdslös, idiot och galen... Nu kallar man honom den bästa någonsin.... Han hette Ayrton Senna.

:Bugar
 
Last edited:
Vet inte om det nämts tidigare. Kan inte anledningen till att JL släppte förbi MM vara att han misstänkte att han också skulle bli torpiderad av MM. Tror både DP och JL har det i åtanke när de har fjunis bakom sig.

Nja visst kan det vara så, men tror att Jlo såg på depåtavlan att MM låg hack i häl o tänkte MM skulle få dra lite. Och att han själv (Jlo) skulle hänga på MM för hitta ett bra ställe att gå om igen. Det uppenbara var ju endast att MM drog som en decemberlön och gav aldrig Jlo en chans hehe
 
Det fanns en pojke en gång som körde vid sidan, över eller på de andra förarna bara han kom förbi.. de kallade honom vårdslös, idiot och galen... Nu kallar man honom den bästa någonsin.... Han hette Ayrton Senna.
En vinnarskalle, självklart. Minns främst att han gjorde det jobbigt för andra att köra om honom, inte att han skulle köra igenom andra. Dock, samtidigt ledande för förarnas säkerhet i deras organisation. Han räddade troligen livet på Erik Coma under ett kval också.
 
OM dom straffar Marc för den här skitsaken ska jag allvarligt fundera på att sluta titta.
 
Fast touchen i sig var ju inte avgörande anledningen att pedrosa krascha. Anledningen till att pedrosa krascha som kommit fram, är ju att en icke skyddad TC sensor kunde sättas ur spel. Olyckligt för pedrosa, men inget man kan skylla gode Marques för. Håller med P€RRA, och de som ska bära hundhuvudet är Respol Honda:s egna ingenjörer.
Kabeln gick inte sönder av sig själv utan för att Marquez var på fel plats vid fel tidpunkt efter att han kört över sin förmåga. :fakta
HRC får ändra på sina saker också men det är en nästa steg.
 
Kabeln gick inte sönder av sig själv utan för att Marquez var på fel plats vid fel tidpunkt efter att han kört över sin förmåga. :fakta
HRC får ändra på sina saker också men det är en nästa steg.

Som gode Marquez själv säger. (Fritt översatt till svenska) "skulle T C kabel inte lossnat skulle händelsen aldrig diskuteras" :fakta

Men har Marques som Du säger "kört över sin förmåga" så bör han ju straffas för det! Så det är ju onekligen hög intressant att se vad som kommer ut av detta oavsett T C kabeln!
 
Kabeln gick inte sönder av sig själv utan för att Marquez var på fel plats vid fel tidpunkt efter att han kört över sin förmåga. :fakta HRC får ändra på sina saker också men det är en nästa steg.
Jag hoppas alla förare fortsätter att köra över sin förmåga så ofta som möjligt. Att ligga med 10 meters lucka och aldrig chansa skulle ge sanslöst tråkig racing.
 
P€RRA;5901217 skrev:
Jag hoppas alla förare fortsätter att köra över sin förmåga så ofta som möjligt. Att ligga med 10 meters lucka och aldrig chansa skulle ge sanslöst tråkig racing.
Då är det ju inte ens racing längre utan en bandag med föråkare och per definition omkörningsförbud. Då börjar PROs söndagsbingo konkurrera som spännande publiksport.
 
Jag hoppas att Marc bestraffas med startförbud i minst ett race.

Varför...?

För att racet i Valencia skulle bli legendariskt om det för första gången sedan 2006 blir den final / shoot out alla hoppas på. Tänk tre spanska förare som kommer till Valencia med ungefär samma poäng och samma chans att vinna mästerskapet. Fullsatta läktare kommer att vara en underdrift.

Dorna kontrollerar ju Race Direction och de borde vara tillräckligt smarta för att lista ut hur de tjänar mest pengar på biljetter såväl som TV-sändningar. Så skit i allt vad rättvisa heter, det finns ändå ingen rättvisa i racing...
 
Då är det ju inte ens racing längre utan en bandag med föråkare och per definition omkörningsförbud. Då börjar PROs söndagsbingo konkurrera som spännande publiksport.

Som morgonens F1. Största snackisen 35 varv in i loppet är att just nu ett däck gick sönder! Tjena :tummenupp
 
Men har Marques som Du säger "kört över sin förmåga" så bör han ju straffas för det! Så det är ju onekligen hög intressant att se vad som kommer ut av detta oavsett T C kabeln!
Då får RD ett sjujävla jobb efter varje race! Alla som vurpar, eller är utanför banan på egen förskyllan, har ju på ett eller annat sätt kört över sin förmåga.

Sen tycker jag jämförelsen Sic och MM haltar lite. MM har varit precis lika hänsynslös som Marco var vid vissa tillfällen, skillnaden är att MM lär sig över tiden. Hade han inte gjort det utan kört som han gjorde förr hade han satsat på insidan istället för utsidan och då skickat av både sig själv och Pedrosa.
Den förmågan verkade inte Sic ha, han fortsatte med rätt korkade och farliga (både för honom själv och motståndarna) manövrar. Vissa älskade honom för det, själv var och är jag tveksam till det han sysslade med.

Med detta sagt så tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att han inte är med oss längre. R.I.P Marco, snart två år sen olyckan men den sitter fortfarande på näthinnan.
 
Stor skillnad på att överköra och ta ut sig själv och på att överköra och ta ut någon annan. Om en förare åker av solo behövs ingen ytterliggare bestraffning. Om det är en "causing a collision" situation bör race direction alltid kika på den.
 
Som gode Marquez själv säger. (Fritt översatt till svenska) "skulle T C kabel inte lossnat skulle händelsen aldrig diskuteras" :fakta

Men har Marques som Du säger "kört över sin förmåga" så bör han ju straffas för det! Så det är ju onekligen hög intressant att se vad som kommer ut av detta oavsett T C kabeln!
Du sorterar in händelserna i fel ordning enligt mig.
Du såg väl racet? Marquez körde alldeles för fort ini kurvan och var tvungen att räta upp för att inte totalkvadda in i Pedrosa. Det är att köra över sin förmåga.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top