MotoGP 2012 - Gran Premio Iveco de Aragón

Rossi själv säger:
"It’s a shame about the mistake on the first lap. I was a bit faster than Rea, and when we spread out on the straightaway, and he braked a bit earlier, I went to the right. He couldn’t see me and pushed me close to the curb, and I went straight to avoid him. I should have gone to the inside, not the outside."

Så behövde vi inte säga mer om det?

Tittade racet live på Viasat motor med farsan. Huga, fick Simoncelli-kalla kårar när kameran fångade Hayden´s flygtur. Helvete. Varför fans inga däcksbarriärer eller liknande?
Och jag undrar vad som fanns på andra sidan? Stup, dike, stenar? Nicky Hayden ska nog tacka sin lyckliga stjärna ikväll, att inte få några som helst skador är otroligt.

http://youtu.be/qEe6Rz3a1_g

Tittade racet live på Viasat motor med farsan. Huga, fick Simoncelli-kalla kårar när kameran fångade Hayden´s flygtur. Helvete. Varför fans inga däcksbarriärer eller liknande?
Och jag undrar vad som fanns på andra sidan? Stup, dike, stenar? Nicky Hayden ska nog tacka sin lyckliga stjärna ikväll, att inte få några som helst skador är otroligt.

http://youtu.be/qEe6Rz3a1_g

Vansinnigt att barriären inte ger vika. Skulle haft samma barriärer som Laguna Seca. Var väl Rossi som punkterade en sån?

Last edited:
Kunde han inte ha hoppat av på nåt sätt lr hade det bara förvärrat? :va
"I spun the tyre a lot on the start but was able to get past Rossi and Johnny Rea. The rear brake wasn’t working great from about halfway around the lap, maybe because I overheated it. I was trying to keep the group in front of me in sight, but I pushed the front in the last turn. I was able to pick it up, but I came up on that wall really fast. I thought I might hit it headfirst if I jumped off, so I let go right before impact. I’m sorry to tear up the bike, but I’m thankful for great safety equipment and to be okay."

Han verkade hinna planera hur han skulle ta smällen innan det hände. Fan vad jobbigt läge.

Nu har jag inte läst alls i tråden, utan ska först utan påverkan av andra, ge min positiva syn på racet, - SÄMSTA denna säsong enligt min mening..
Nu ska ja läsa vad ni andra skrivit :tummenupp

Kollade Hayden´s hemsida och hittade något väldigt märkligt:

http://www.nickyhayden.com/2011/11/10/world-champ

dufj.png

duf2.png

Hur kan man inte ha koll på när man varit världsmästare? Han borde sparka killarna som gjort hemsidan. Nicky var ju champ '06.

Oklart om vi diskuterar moto2 i denna tråden eller ej men... är det någon som sett Marquez köra om någon annan stans än på rakorna? Tyckte det va extremt tydligt i racet att hans hoj går något överdjävulskt. Skall bli väldigt intressant att se Marquez vs Iannone nästa säsong. Tycker att Iannone ser betydligt starkare ut en mot en.

Oklart om vi diskuterar moto2 i denna tråden eller ej men... är det någon som sett Marquez köra om någon annan stans än på rakorna? Tyckte det va extremt tydligt i racet att hans hoj går något överdjävulskt. Skall bli väldigt intressant att se Marquez vs Iannone nästa säsong. Tycker att Iannone ser betydligt starkare ut en mot en.
Det har pratats länge om att Marquez hoj går bättre än konkurrenternas. I går tycker jag att det var extra tydligt då ingen tog in på honom på rakorna medan han själv nästan fick sätta sig upp för att inte köra om. Så har det sett ut hela året.

Bilden som länkades in på Rea är väl tagen från Rossis hoj?

Det har pratats länge om att Marquez hoj går bättre än konkurrenternas. I går tycker jag att det var extra tydligt då ingen tog in på honom på rakorna medan han själv nästan fick sätta sig upp för att inte köra om. Så har det sett ut hela året.

Bilden som länkades in på Rea är väl tagen från Rossis hoj?

Ah.. har inte hängt med i diskussionerna. Vid ett flertal tillfällen bromade ju antingen Redding eller den andre om honom tokenkelt när det va några varv kvar. Det blir en bra värdemätare för Ducati vs Honda nästa år i MotogGP. Mitt kvalificerade gissning är att Marquez kör brallorna av Iannone nästa år tyvärr.

Är det därför Marc slår honom gång på gång?

Att hojen verkar gå som fan lär ha att göra med hans låga vikt/fysiska mått samt hans enorma kör förmåga.

Det klassen behöver är en minimivikt med förare inkluderat.

\Masonit

Nu har jag inte läst alls i tråden, utan ska först utan påverkan av andra, ge min positiva syn på racet, - SÄMSTA denna säsong enligt min mening..
Nu ska ja läsa vad ni andra skrivit :tummenupp

Håller helt med. Stängde för första gången av tv:n och tog en promenad. Det var mer spännande. Dock inte i klass med Moto2, som var ett grymt race!

Är det därför Marc slår honom gång på gång?

Att hojen verkar gå som fan lär ha att göra med hans låga vikt/fysiska mått samt hans enorma kör förmåga.

Det klassen behöver är en minimivikt med förare inkluderat.

\Masonit
Det är ju inte så enkelt att det bara handlar om hans låga vikt, vilket du inte påstår heller, utan helheten i hur han kör och hur teamet får till en motorcykel som alltid har bra acceleration ut ur kurvorna tex. Marquez är inte den lättaste föraren heller, Espargaro väger tex bara ett kilo mer medan Koyama väger 12 kg mindre!
Tycker personligen inte det finns ett större behov av ekipagevikt i Moto2. De snabbaste förarna vinner ändå..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra