MotoGP 2012 - Gran Premio Iveco de Aragón

Lorenzo kan ju klota också, hoppas inte.. men allt kan ju hända.

Sist han klotade på eget grepp var nog Silverstone förra året i regnet? Så det händer ju inte så ofta men folk kan ju torpedera det har vi sett åtaliga ggr. :D

Var näära på misano.......visade bilder därifrån nu i väntan på att banan ska bli körbar.

...
Lorenzos placeringar i år är fortfarande helt sjukt.. Sämsta placering 2a bortsett från när han blev torpederad..

1a,2a,2a,1a,1a,1a,DNF,2a,1a,2a,2a,2a,1a

Yupp.
Frågan är om man inte förtjänar och bli champion med en sådan rad? :va

weix.png

För övrigt när ni pratar om Lorenzo och hans svit i år. Jag glömmer aldrig 2003 när Rossi stod på pallen i alla race:

1a, 2a, 1a, 2a, 1a, 2a, 3a, 3a, 2a, 1a, 1a, 1a, 2a, 1a, 1a, 1a

och det hände säsongen efter Schumacher gjorde samma sak. 2002 var han också på pallen i alla race. Trodde aldrig att jag skulle se något sånt hända igen, men så gjorde Rossi det nästa år (och med mindre kontroverser än MS).

Jag tror Pedrosa tar't, han har visat lite glöd på slutet tycker jag...JLo tar en säker 2:a...så är 3:an lite mer oviss, det beror på hur satellityammorna tar sig, vore kul med en till pallplats för Vale. :)

Nån som vet nån bra sida där man kan streama racet och motoGP i övrigt?

Trist att CRT-cyklar återigen påverkar startordningen i toppen. Tror Dani hade tagit det med marginal om de inte varit för Ellison eller Salom.

Nåväl, Pedrosa vinner imorgon medans Cal bowlar omkull Jorge!

Kul och lite förvånande att MGP "satellitcyklarna" fortfarande är med högt upp och utmanar.. Marques sista repa var inte direkt att leka med :kär Synd bara att sista böjen tog all tid :(

Vore kul om Crutchlow kunde hålla sig på hjulen, och banan, för en gångs skull.... Kom igen nu "Honeybadger"! :yoparty

Hjärtat säger:
Lorenzo
Pedrosa
Honeybadger

Hjärnan säger:
Lorenzo
Pedrosa
Spies
(Och Cal ute i kattsanden)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...