MotoGP 2012 - Gran Premio Iveco de Aragón

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
Yiihaa! Dags att cruisa vidare, denna gång på Aragon. :tummenupp
Shit, det har känts som två långa veckor.

Racen går på söndag den 30 September kl:
Moto3 11:00
Moto2 12:20
MotoGP 14:00

Circuit info:
Length: 5.078 m. / 3,155 miles
Width: 15m
Left corners: 10
Right corners: 7
Longest straight: 968 m. / 0,601 miles

Resultat 2011:
MotoGP - STO, PED, LOR
Moto2 - MM, Ianonne, Corsi
125cc - Terol, Zarco, Vinales

Skall sluta tippa eftersom jag SUGER på det. :(
Men tror Vale är skapligt sugen på att visa att sist inte var någon tillfällighet. :)

Förra rejset är väl Ducatis hemmabana?
Med de grymmaste konkurrenterna ur spel är det svårt att sia om man jag hoppas han åtminstone har rygg på tätklungan denna gång.

Helst vinna såklart.

Jag gissar
1: Lorenzo
2: Stoner (för nu ska han väl åka?)
3: Vale
4: Pedrosa

Stor lucka

5: resten

en sak är iaf säkert.
det finns en liten kille på en orange honda som kommer att göra allt för att komma först över mål .
och det är hemmaplan för lorenzo.
kan bli ett bra race.

Last edited:
Förra rejset är väl Ducatis hemmabana?
Med de grymmaste konkurrenterna ur spel är det svårt att sia om man jag hoppas han åtminstone har rygg på tätklungan denna gång.

Helst vinna såklart.

Jag gissar
1: Lorenzo
2: Stoner (för nu ska han väl åka?)
3: Vale
4: Pedrosa

Stor lucka

5: resten
Stoner kör inte, han är nog inte tillbaka förrän MotoGP drar till Asien.

Jonathan Rea tar hojen även denna gången.

"I am now in week four of my five back-to-back races including both SBK and MotoGP but I am still really excited about this coming race. Having tested in Aragón on the RC213V a couple of weeks ago I am feeling more confident coming to this race than I was in Misano. Hopefully I will be able to pick up where I left off after the test as I was really starting to bond with the bike. Aragón has a really long straight which suits the power of the Honda and I am really looking forward to working with the Repsol Honda guys again and building on the experience I have gained to date."

Press release courtesy of Repsol Honda Team.

1. Lorenzo (kan köra utan press, behöver i princip bara komma på pall dom kommande racen)
2. Pedrosa (måste kännas för jävlig sedan förra helgen, har nog gett upp)
3. Bradl ( inte för att jag tror, men man kan ju alltid hoppas)
4. Crutchlow (om han håller sig på hjulen)
5. Dovi
6. Bautista
7. Rossi

Last edited:
jaaa, klart det är. :rolleyes:
fast det är väl kanske mer så att han är sponsrad av dom.
go bana är det iaf.

Last edited:
Stoner kör inte, han är nog inte tillbaka förrän MotoGP drar till Asien.

Han borde inte komma tillbaka alls enligt mig. Ska man ändå pensionera sig vid årsslut varför riskera något som kan hindra en från att kunna leva ett skönt liv efter racingen? Bara för 3-4 totalt betydelselösa (för honom) tävlingar.
Han har redan två vm, miljoners, fru och barn. Dumt att riskera att bli ett kolli, speciellt när han tidigare i år sade att han tyckte det var tråkigt med racingen. Finns ingen anledning, låt istället Rea köra året ut.

Han borde inte komma tillbaka alls enligt mig. Ska man ändå pensionera sig vid årsslut varför riskera något som kan hindra en från att kunna leva ett skönt liv efter racingen? Bara för 3-4 totalt betydelselösa (för honom) tävlingar.
Han har redan två vm, miljoners, fru och barn. Dumt att riskera att bli ett kolli, speciellt när han tidigare i år sade att han tyckte det var tråkigt med racingen. Finns ingen anledning, låt istället Rea köra året ut.

Han vill så klart köra på Philip Island, han har redan sagt att han kommer köra där även om de måste tejpa fast honom på hojen. Han vill så klart avsluta sin karriär som en vinnare och inte pga en skada. Helt förståeligt tycker jag.

Stoner kan ju dessutom göra sin arbetsgivare en sista stor tjänst genom att ta poäng av Lorenzo.

Ska bli väldigt intressant att se hur Honda gör om Dani behöver vinna tex sista racet och Stoner leder.

Ska bli väldigt intressant att se hur Honda gör om Dani behöver vinna tex sista racet och Stoner leder.

Står de finstilt i något kontrakt att dom ska hjälpa sin teamkollega i en sån situation hoppas jag Casey visar det på samma sätt som R. Barichello gjorde på A1 Ring för en massa år sen.

Stoner kan ju dessutom göra sin arbetsgivare en sista stor tjänst genom att ta poäng av Lorenzo.

Frågan är också hur Stoner gör ifall Honda skulle vilja köra med team-order, med tanke på:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...-stoner-andrea-dovizioso-against-team-orders/

I don't really believe in team orders. Maybe you can win a championship with team orders, but to me this really doesn't feel like a championship. I think there's a better way to win.

Räknar jag fel eller är det inte som så att om Lorenzo kommer 2:a i ett race och 3:a dom andra så har inte Dani någon
möjlighet att bli mästare, (även om han så vinner alla fem återstående race). Känns som om Lorenzo kan köra på säkerhet.

Lorenzo kan ju klota också, hoppas inte.. men allt kan ju hända.

Sist han klotade på eget grepp var nog Silverstone förra året i regnet? Så det händer ju inte så ofta men folk kan ju torpedera det har vi sett åtaliga ggr. :D

Lorenzos placeringar i år är fortfarande helt sjukt.. Sämsta placering 2a bortsett från när han blev torpederad..

1a,2a,2a,1a,1a,1a,DNF,2a,1a,2a,2a,2a,1a

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP