MotoGP 2012 - diskussioner

Nu var det inte direkt en ekonomisk uträkning jag gjorde utan bara en kommentar med en :) efter att om att det blir mindre hondor nästa år och att kostnaden då redan är sänkt. Inte helt allvarligt menat att jag tror att kostnaden sänks med exakt 30%..

Lustigt att du väljer att svara/kommentera på det som inte var en fråga men inte svarar på det som är frågor, man kan för övrigt känna igen frågorna med att dom har ett ? efter sig.

Frågorna kvarstår..
Ny på forum? Du kommenterade själv en kommentar, inte svarade på någon fråga - jag kommenterade vidare.
Kommentarerna haglar...
 
Ny på forum? Du kommenterade själv en kommentar, inte svarade på någon fråga - jag kommenterade vidare.
Kommentarerna haglar...

Exakt, jag kommenterade för att framföra frågor, din kommentar var varken en fråga eller ett svar.
Så kommentarerna haglar det håller jag med om:D

Ny på forum?
:D
 
Jag har precis skaffa mig en banhoj och är riktigt sugen på att börja tävla. Men vet nån vart man kan skicka in ansökan till motogp? Kan vem som helst ställa upp som har hoj? Har försök o googla men har inte kunnat hitta något vettigt. Mvh Oskar
 
Jag har precis skaffa mig en banhoj och är riktigt sugen på att börja tävla. Men vet nån vart man kan skicka in ansökan till motogp? Kan vem som helst ställa upp som har hoj? Har försök o googla men har inte kunnat hitta något vettigt. Mvh Oskar

Om det är din gamla R1:a från 99 som du tänkt tävla med så tycker jag att du ska glömma det. 99:an är en fin hoj och cool på alla sätt, men står sig inte riktigt i konkurrensen med de mycket nyare MotoGP-hojarna. Satsa på att köra med K7:an istället. Med lite godis på den så kan det i princip bara föraren som sätter begränsningen för hur fort det kan gå, så då bör du kunna matcha de stora grabbarna ganska bra med lite träning! :)
 
Tror inte det är klart om Suzuki kör 800 eller 1000cc, men ett tips är väl att Hopkins kör? eller?

Kör du med standardmotor i prototypram får du ha 12 motorer istället för 6 och även mer bränsle. Förhoppningen är ju mer bågar på griden och förhoppningsvis blir det ju så också.

Ang Dovi så hade det varit hysteriskt kul med honom tillsammans med Simoncelli i samma team, lite som Vettel o Webber i F1. Troligen kommer ingen av dom låta det hända bara men gissningsvis sitter Dovi på en Honda på ett eller annat sätt.

Är det ingen som vet hur man får in BBC sändningarna live? Jävlar vad mycket bättre kvalitet på programmen det är där.
 
I och med att det är 3 repsol hondor nu med Stoner, Pedrosa och Dovi och att Dovi med största sannolikhet inte kommer att vara kvar nästa år så har väl Honda då kapat ca 30% av kostnaderna redan där:) (om man bara tittar på repsol hondorna).

Simoncelli lär väl vara kvar i gressini med fabriksbackning känns det som, någon som vet vad han har för kontrakt?
Aoyama har väl inget mer kontrakt hos gressini? Han har väl ingen styrning alls tills nästa år?

Om Marquez tar Moto2-titeln i år så kommer det väl sannolikt fortfarande vara 4 fabrikare på startgridden? Stoner, Pedrosa, Simoncelli och Marquez.
 
En Honda RC212V kostar 2,5 miljoner euro att leasa i år. RC213V kommer kosta 3 miljoner euro. Så svårt att se det som en sänkning. Det dom måste mena är att dom drar ner sitt eget team från 3 till 2 förare. Sen när det införs 1000cc så är nog ingen sugen på att leasa en fjol eller förrfjolshoj som då bara kommer vara på 800cc.
 
Det jag har hört om Honda så är det att det mest troliga är att där kommer till att var fler Hondor på gridden nästa år än i år, såg någon siffra på så många som 7st.
 
Det jag har hört om Honda så är det att det mest troliga är att där kommer till att var fler Hondor på gridden nästa år än i år, såg någon siffra på så många som 7st.

Inte omöjligt, det är ju 6 stycken på gridden i år. På Motegi kommer två wildcards att köra Honda, så det kommer vara 8 stycken där.
 
Simoncelli klar för ytterliggare ett år hos Gresini.

Då rök väl Doviziosos chans att få köra Honda fabrikare 2012 ?

Trist då han resultatmässigt är långt före Sic, men som vanligt är det väl sponsorer och pengar som styr.
 
Då rök väl Doviziosos chans att få köra Honda fabrikare 2012 ?

Trist då han resultatmässigt är långt före Sic, men som vanligt är det väl sponsorer och pengar som styr.
Tyvärr lönar det sig inte att gneta på och hålla en jämn nivå strax efter de på topp. En förare måste visa att han kan hålla det högsta tempot, även om man kraschar ut sig ibland.
Tron på att en snabb kraschkung ska lära sig hålla sig på hjulen är större än att en jämn förare ska lära sig sänka sina varvtider några tiondelar.
 
Vilka platser är lediga? 1 suzuki, 1 gresini, 1 lcr, 2 pramac?
Blir Aoyama kvar eller vem blir Sic:s kollega?
Hoppas Randy får köra En honda igen..
 
Inget mer Ducati för Aspar teamet efter denna säsongen. Blir CRT team av det hela
istället, dock inte klart med vilken tillverkare (Suter och FTR har nämnts som alternativ)

Och Paul Bird Motosport (som körde officiella Kawa teamet i WSBK), har skickat in en
ansökan om att köra med en förare som CRT team.
 
Back
Top