MotoGP 2012 - diskussioner

Tider kl 13:


1. Casey Stoner (Honda) 1’32.876 (giri 11/12 )

2. Dani Pedrosa (Honda) 1’32.939 (giri 12/17)

3. Ben Spies (Yamaha) 1’33.492 (giri 41/42 )

4. Valentino Rossi (Ducati) 1’33.857 (giri 25/26 )

5. Cal Crutchlow (Yamaha) 1’34.754 (giri 36/39 )

6. Andrea Dovizioso (Yamaha) 1’34.790 (giri 15/16)

7. Karel Abraham (Ducati) 1’34.840 (giri 26/27)

8. Hector Barbera (Ducati) 1’35.052 (giri 14/ 21)

9. Stefan Bradl (Honda 800) 1’35.592 (giri 20/22 )

10. Akiyoshi Kosuki (Honda) 1’37.475 (giri 3/5 )

11. Ivan Silva (Inmotec) 1’38.074 (giri 23/25)

12. Carmelo Morales (Suter-BMW Laglisse)1’39.100 (giri 13/14 )

13. Gianluca Nannelli (Gapam-BMW) 1’42.970 (giri 7/8 )
 
Brukar komma upp där framåt kvällen när det är tester.

Rätta mig om jag har fel men på bilderna från i morse ser det mer ut som att de testar den GP12 de redan testat där bara vissa delar är utbytta mot aluminium. Någon ram av samma typ som de andra använder verkar det inte vara.

http://www.gpone.com/index.php/201111085484/Eccola-Primi-passi-per-la-Ducati-GPZero.html

Men detta ser ju lite annat ut.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...ov0811-ducatis-new-twin-spar-aluminium-frame/
 
Last edited:
Jävlar va han Silva tjör atm!;)

1.Silva I.BQR Inmotec 1:24.197
2.Stoner C.Repsol Honda Team +8.457

Edit: Tjörde.
 
Last edited:
Tider kl 15:

1. Casey Stoner (Honda) 1’32.654 (giri 28/28 )

2. Dani Pedrosa (Honda) 1’32.939 (giri 12/20)

3. Ben Spies (Yamaha) 1’33.465 (giri 51/52)

4. Valentino Rossi (Ducati) 1’33.857 (giri 25/38)

5. Andrea Dovizioso (Yamaha) 1’34.133 (giri 29/29)

6. Hector Barbera (Ducati) 1’34.174 (giri 33/ 39)

7. Randy De Puniet (Suzuki 800) 1’34.308 (giri 17/19)

8. Cal Crutchlow (Yamaha) 1’34.363 (giri 50/51)

9. Karel Abraham (Ducati) 1’34.840 (giri 26/33)

10. Stefan Bradl (Honda 800) 1’34.979 (giri 35/38)

11. Akiyoshi Kosuki (Honda) 1’36.031 (giri 8/15)

12. Ivan Silva (Inmotec) 1’37.159 (giri 38/38)

13. Carmelo Morales (Suter-BMW Laglisse) 1’38.989 (giri 20/23)

14. Gianluca Nannelli (Gapam-BMW) 1’39.173 (giri 13/16)

Dovi redan snabbare än Cal (jo, jag vet, vi har ingen aning om vad de testar).

RdP verkar inte ha några större problem med Suzukin.
 
Hayden skadad? Såg att hans hand är bruten på 2 ställen.. Var det ny skada idag el från i Söndags?
 
Utfyllnads oopsi CTR hojarna verkar bli rundningsmärken 2012

Session 1 as of 17:04 - 08/11/11


1 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:32.186 - - 40
2 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:32.322 +0.136 +0.136 42
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:33.226 +0.904 +1.040 73
4 Randy De Puniet Rizla Suzuki MotoGP 1:33.544 +0.318 +1.358 55
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 1:33.652 +0.108 +1.466 75
6 Valentino Rossi Ducati Team 1:33.857 +0.205 +1.671 71
7 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech3 1:33.859 +0.002 +1.673 49
8 Hector Barbera Pramac Racing Team 1:34.174 +0.315 +1.988 57
9 Stefan Bradl LCR Honda MotoGP 1:34.330 +0.156 +2.144 62
10 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:34.393 +0.063 +2.207 61
11 Franco Battaini Ducati Team 1:35.371 +0.978 +3.185 29
12 kousuke Akiyoshi Repsol Honda Team 1:35.728 +0.357 +3.542 34
13 Ivan Silva BQR Inmotec 1:37.159 +1.431 +4.973 44
14 Carmelo Morales TeamLaglisse 1:38.989 +1.830 +6.803 33
15 Gianluca Nannelli Grillini Team 1:39.173 +0.184 +6.987 24
16 Federico Sandi Grillini Team 1:39.827 +0.654 +7.641 9
 
Hayden skadad? Såg att hans hand är bruten på 2 ställen.. Var det ny skada idag el från i Söndags?
Bautista-incidenten i starten.

Utfyllnads oopsi CTR hojarna verkar bli rundningsmärken 2012
Lite tidigt att döma ut? De ligger långt efter och borde kunna utvecklas snabbare nu, dessutom har Dorna uttryckt det som att de kan få mera fördelar om så behövs.

Sedan är det väl inte bara hojarna, förarna är rätt nya också.
 
Last edited:
Ingen som sitter på info om hur det gått för lundh när han testade:confused:

Det står ju ingenstans men han va ju med på bild iaf.
 
RdP är bra med från start på Rizlan :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_4997-300x200.jpg
    IMG_4997-300x200.jpg
    21.8 KB · Visningar: 95
  • IMG_4993-300x200.jpg
    IMG_4993-300x200.jpg
    16.8 KB · Visningar: 82
Last edited:
Inga sändningar någonstans?

Viasat Motor verkar inte visa nåt iaf närmsta veckan..
 
Last edited:
varför hittar man inget sådant här för moto 2?



Session 1 as of 17:04 - 08/11/11
Pos Rider Team Fastest lap Prev. Gap Lead. Gap Laps
1 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1:32.186 - - 40
2 Casey Stoner Repsol Honda Team 1:32.322 +0.136 +0.136 42
3 Ben Spies Yamaha Factory Racing 1:33.226 +0.904 +1.040 73
4 Randy De Puniet Rizla Suzuki MotoGP 1:33.544 +0.318 +1.358 55
5 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech3 1:33.652 +0.108 +1.466 75
6 Valentino Rossi Ducati Team 1:33.857 +0.205 +1.671 71
7 Andrea Dovizioso Monster Yamaha Tech3 1:33.859 +0.002 +1.673 49
8 Hector Barbera Pramac Racing Team 1:34.174 +0.315 +1.988 57
9 Stefan Bradl LCR Honda MotoGP 1:34.330 +0.156 +2.144 62
10 Karel Abraham Cardion AB Motoracing 1:34.393 +0.063 +2.207 61
11 Franco Battaini Ducati Team 1:35.371 +0.978 +3.185 29
12 kousuke Akiyoshi Repsol Honda Team 1:35.728 +0.357 +3.542 34
13 Ivan Silva BQR Inmotec 1:37.159 +1.431 +4.973 44
14 Carmelo Morales TeamLaglisse 1:38.989 +1.830 +6.803 33
15 Gianluca Nannelli Grillini Team 1:39.173 +0.184 +6.987 24
16 Federico Sandi Grillini Team 1:39.827 +0.654 +7.641 9
 
Om Rossi körde nya ramen får man ju se det som ett litet steg framåt. Ungefär samma avstånd som med 800 an men med en ram han aldrig suttit på. Borde med andra ord enbart kunna bli bättre. Problemet är väl att även de andra kommer bli bättre innan säsongstarten och risken finns att Ducati ändå kommer vara akterseglad av Honda och Yamahas fabriksteam.....
Att Rossi första gången på en ny ram kör lika fort som med kolfiberram han kört en stor del av säsongen och vet hur den känns, måste ju vara ett klart tecken till Ducati att helt skrota allt annat än aluminium nu.
 
Heja Suzuki, ni kan ju! Manna nu upp ett ordentligt team för 2012 så att det finns fler än två fabriker som krigar.
 
Heja Suzuki, ni kan ju! Manna nu upp ett ordentligt team för 2012 så att det finns fler än två fabriker som krigar.

Det lite halvtrista är väl att de kommer att köra på 800-kubikarn väl? Iallafall inledningsvis sas det i helgen, kanske nåt nytt ang det?
 
Är det alltså så att de kör 1000cc nu? Är det någon som kommenterat på detta? Skillnaden mellan hojarna i kraft osv. I tider verkar det ju inte vara något fantastiskt som hänt iaf...
 
Är det alltså så att de kör 1000cc nu? Är det någon som kommenterat på detta? Skillnaden mellan hojarna i kraft osv. I tider verkar det ju inte vara något fantastiskt som hänt iaf...



Nää de puniet körde 800 an
Valencia är nog en av banorna där 800an stå sig lite bättre jämfört med 1000 cc

Tveksam om resultatet varit samma på Brno eller sepang som kräver mer effekt
 
Är det alltså så att de kör 1000cc nu? Är det någon som kommenterat på detta? Skillnaden mellan hojarna i kraft osv. I tider verkar det ju inte vara något fantastiskt som hänt iaf...
Stoner sa redan på första Jerez-testet att det var kul att köra 1000 igen. Så jag antar att det är runt 1000cc. Ser ju kul ut:
stoner_original.jpg
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top