MotoGP 2012 - diskussioner

Säkert?

”Valentino Rossi's factory YZR-M1 will definitely run on Michelin tyres in 2008.”

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...valentinorossitostickwithmichelintyresin2008/
Bild på Rossi från teamets "launch" och från deras egen hemsida. Hyfsat stor Bridgestone-logotyp på svingen för att vara en förare som ska köra Michelin.

P20080118172353265.jpg

Rossi bytte till Bridgestone innan säsongen medan Pedrosa bytte under säsongen, hans första race på Bridgestone var Misano 2008.

Bild på Rossi från Jereztesterna innnan säsongen startade.
P20080216215823531.jpg
 
Last edited:
Lorenzo körde dock med Michelin fortfarande.

Den här bilden från Qatar -08 visar just det. Bridgestone-tekniker hos #46 och Michelin-tekniker hos the artist formerly known as #48:
211474_yamaha+staff+on+the+pitwall+in+qatar-1280x960-mar9.jpg._original.jpg
 
Ja, helt säkert.
Om man följt MotoGP med intresse de senaste åren så går det knappt att missa diskussionen och Rossis missnöje med Michelindäcken. Han och andra förare förlorade massor av race/placeringar då Michelindäcken orsakade chatter och/eller tog sopslut i slutet av racen.
Skönt att det finns folk som faktiskt hänger med i vad som händer och inte bara gissar sig till sanningar baserat på en tabell :tummenupp
 
Alltså allvarligt! Kan ni två sluta fucka upp alla trådar som är intressanta att läsa med erat jävla pajkastande! Gör upp via PM eller mät kuk nån annanstans! Det börjar bli jävligt tjatigt!
Alltså allvarligt! Den här tråden har när det här skrivs 383 inlägg och du har bidragit med 2 varav ett var gnäll och ett en ursäkt för ovårdat språk. Testa att tillföra något själv istället för att bitcha som en liten 7-åring från läktaren.
 
Alltså allvarligt! Den här tråden har när det här skrivs 383 inlägg och du har bidragit med 2 varav ett var gnäll och ett en ursäkt för ovårdat språk. Testa att tillföra något själv istället för att bitcha som en liten 7-åring från läktaren.

Du har PM...
 
Vet inte om det redan nämnts i tråden men Dovi bröt nyckelbenet häromdagen när han körde cross. Han har inte sagt något om hur allvarligt det är eller om han kan köra på nästa test som är 31/1.
 
Vet inte om det redan nämnts i tråden men Dovi bröt nyckelbenet häromdagen när han körde cross. Han har inte sagt något om hur allvarligt det är eller om han kan köra på nästa test som är 31/1.
MotoGp-teamen måste vara överlyckliga över hur förarna sköter vinterträningen, känns som det är mer en regel än undantag att förarna skadar sig när de kör cross och dyl under vinterhalvåret.
 
Vet inte om det redan nämnts i tråden men Dovi bröt nyckelbenet häromdagen när han körde cross. Han har inte sagt något om hur allvarligt det är eller om han kan köra på nästa test som är 31/1.

Mjukis.jpg

Klart att killen ska få ett plåster!
 
Last edited:
Kul att det trillar in lite CRT hojar i alla fall...

http://www.motogp.com/en/news/2011/petrucci debuts motogp with ioda racing

"Danilo Petrucci to debut in MotoGP with Ioda Racing

Thursday, 5 January 2012

The 21 year old Italian steps into the MotoGP World Championship with Ioda Racing aboard a CRT bike.


2011 Italian 1000 Superstock champion and runner-up World 1000 Superstock champion Danilo Petrucci will ride a prototype CRT machine for the Italian Ioda Racing team for his first World Championship experience.

The Giampiero Sacchi led outfit plans to expand from Moto2 into the premier class with an Aprilia powered CRT motorcycle. The team is working to be prepared for the first track tests ahead of what will be their debut in the MotoGP class.

"It's a very attractive project and an exceptional challenge," Sacchi explained, "but it’s also forcing us to make a tremendous race against the clock. I hope we’re ready to test the bike the beginning of February, at least to see exactly where we are."

The team already is in advanced stages of preparation for the new Moto3 class. Sacchi and a good portion the Ioda Racing team were at the Italian circuit of Magione in Perugia, central Italy, where their prototype Moto3 hit the track for the first time. The bike was ridden by test rider Mirko Giansanti alongside young riders Luigi Morciano and Alessandro Tonucci, who are signed up to participate this season in the new World Championship category."
 
Från STK1000 till GP, snacka om att killen kommer få box av Stoner när han ligger i vägen! Undrar hur kvalen kommer bli, rättare sagt, när inför de superpole i GP?
 
Stoner kanske får gå en utbildning och köra minst två Moto2-kval för att få lite större förståelse! :)
 

Ha ha.. Sjysst av poliserna... Kunde han inte fått testa innan? :D

"Hector Barbera: “I was traveling as a passenger in an Opel Astra with a friend, who was stopped for a breathalyser test and exceeded the limit allowed by law. It was him, not me, who had the result of 0.60. In that situation, because I had only one drink, it was proposed by the police that I take the car. But when I did, they pulled me over again to have me do the test as well which gave a result of 0,32 and 0,28 in 20 minutes."
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top