MotoGP 2012 - bwin Grand Prix Ceské republiky Brno

Kan inte annat än hålla med. Riktigt roligt att se Pedrosa. Som är med o fightas till sista kurvan. Och det hårt oxå. Nästan så forna nervositet infann sig.

Å det är inte riktigt vad man är van att se ifrån honom. Men han har ju morskat upp sig lite på sistone.

Och jag tycker nog han är välförtjänt av en VM-titel oxå. Blir spännande att se fortsättningen av denna säsong.

MEN längtan efter nästa är stor.

Får känslan av att Rossi känner sig lite befriad. Och nu finns det ju inga förväntningar över huvudtaget. Att han ska göra några underverk. Man räknar med att han harvar i underkant.

Cal C. Får vi se vad han kan göra. Vore kul att se honom på pallen ett par vändor till. Före Dovi. Tack.

//M
 
MotoGP.com på computtern är bäst, så enkelt är det :yoparty

Hur kunde detta ske?

View attachment 368577

Ducatin drar en del olja under racet och därför häller dom i lite för mycket för de säkert inte ska gå torrt i slutet av racet. Kanske fyllt lite väl mycket denna gång? De va svaret från Duccegaraget enligt BBC:s kommentatorer.

Edit: Grymt race för övrigt!
 
Ducatin drar en del olja under racet och därför häller dom i lite för mycket för de säkert inte ska gå torrt i slutet av racet. Kanske fyllt lite väl mycket denna gång? De va svaret från Duccegaraget enligt BBC:s kommentatorer.

Edit: Grymt race för övrigt!


Ok :tummenupp

Antar att den skjuter ut oljan via vevhusventilationen då.

För övrigt är det testdag idag, Ducati hoppar tydligen över detta och har egna på Misano till veckan.

Test session 1 idag
1 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 1:56.792 - - 32

2 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 1:56.941 +0.149 +0.149 20

3 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 1:56.987 +0.046 +0.195 13

4 Andrea DOVIZIOSO Monster Yamaha Tech 3 1:57.311 +0.324 +0.519 25

5 Ben SPIES Yamaha Factory Racing 1:57.484 +0.173 +0.692 5

6 Stefan BRADL LCR Honda 1:57.796 +0.312 +1.004 21

7 Alvaro BAUTISTA San Carlo Honda Gresini 1:58.193 +0.397 +1.401 24

8 Yonny HERNANDEZ Avintia Racing MotoGP 2:00.185 +1.992 +3.393 16

9 Ivan SILVA Avintia Racing MotoGP 2:00.667 +0.482 +3.875 35

10 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing 2:02.049 +1.382 +5.257 5

11 Michele PIRRO San Carlo Honda Gresini 2:02.318 +0.269 +5.526 5

12 Jonathan REA Repsol Honda Team 2:02.519 +0.201 +5.727 18

13 Mattia PASINI Speed Master 2:03.635 +1.116 +6.843 6
 
Last edited:
Kl 13:


1 DOVIZIOSO A.Monster Yamaha Tech 3 1:56.578
2 PEDROSA D.Repsol Honda Team+0.125
3 LORENZO J.Yamaha Factory Racing+0.214
4 CRUTCHLOW C.Monster Yamaha Tech 3+0.363
5 BAUTISTA A.San Carlo Honda Gresini+0.583
6 SPIES B.Yamaha Factory Racing+0.896
7 BRADL S.LCR Honda+1.218
8 HERNANDEZ Y.Avintia Racing MotoGP+3.607
9 SILVA I.Avintia Racing MotoGP+4.089
10 PIRRO M.San Carlo Honda Gresini+4.285
11 REA J.Repsol Honda Team+5.342
12 EDWARDS C.NGM Mobile Forward Racing+5.471
13 PASINI M.Speed Master+7.057

Hoppas Rea får upp farten.
 
Loris Capirossi Undrar hur fort han körde och vad han tyckte om hojarna?
 
Varför har vi då sett det om och igen från Ducati, bara i början av racen, och utan att motorn går sönder? F1:or puffar också ofta olja precis i början.

Det troligaste är att motorn förbrukar mycke olja under ett race, och därför fyller man "upp" den så att det räcker hela racet.

Nån annan rimlig förklaring....?

/KentW
 
Rea 3 sekunder efter på fabrikshondan.
Jag antar att det tar lite tid att vänja sig även om man kommer från WSBK.
Har dom sagt åt honom att köra lite lugnt?
Hur lång tid tar det innan man kört in sig på en hoj? :va
Jag vet att det är som att fråga "hur långt är ett snöre" men ... :)
 
Rea 3 sekunder efter på fabrikshondan.
Jag antar att det tar lite tid att vänja sig även om man kommer från WSBK.
Har dom sagt åt honom att köra lite lugnt?
Hur lång tid tar det innan man kört in sig på en hoj? :va
Jag vet att det är som att fråga "hur långt är ett snöre" men ... :)
De två saker som skiljer mest från andra hojar är kolfiberbromsarna och Bridgestone-däcken.

Efter dagens test sa Rea att däcken hade varit svårast att lära sig.
 
Är juu f*n heeeeeelt sjuuuukt =).Armbågen kan ju inte må bra av att slå i kurbsen. Nu kan jag inte sova inatt .
 
Det troligaste är att motorn förbrukar mycke olja under ett race, och därför fyller man "upp" den så att det räcker hela racet.

Det var ju det jag menade med att det kom via vevhusventilationen. Du pratade ju om att motorn höll på att rasa vilket jag tvivlade på även om man kan hävda att dessa motorer alltid är nära ett ras. :)
 
En Rea som verkade skapligt glad över gårdagen. :)

Rea@motogp.com skrev:
It's been a great day, one of the best days of my life. I've been a Honda rider all my career and now to ride the best Honda machine in the World has been a dream come true.

Tror inte det är mycket politik i sista meningen, bara glädje! :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top