MotoGP 2011 - Silly Season

Bifogat

  • SuzukiGSV_R_2005.jpg
    SuzukiGSV_R_2005.jpg
    98.7 KB · Visningar: 174
  • apr250.jpg
    apr250.jpg
    182.1 KB · Visningar: 143
  • yam500.jpg
    yam500.jpg
    196.5 KB · Visningar: 124
Last edited:
Det märks att designern av hans nya "etta" inte varit i Stockholm så mycket :D

sll_logga.jpg

hahaha Maila den till Jorge :tummenupp
 
Hmm det var visst någon som lacka en sådan där Carreracykel här på forumet vill jag minnas :rolleyes:


Även rött vitt och svart går att göra fult
hector.jpg
 
-So a Honda on top everyday with a different rider. Stoner, Pedrosa and Simoncelli. But VR still fears Yamaha he just told MCN

-Valentino just spoke. He's ecstatic, shoulder much better than he thought, bike great, only 1sec off at end. turning needs to improve

-Nicky Hayden told MCN Ducati is clearly playing catch-up after Honda and Yamaha dominate top six on all three days.

-Dovizioso said Honda still got lot of rear movement issues to solve but in general he was really happy with test

-Yamaha 2011 colours if they don't get a sponsor in time for first race. Might get slight tweak but this is close

-Ben Spies just told MCN he reckons new Yamaha will be capable of helping him fight for more podiums in '11.

avslutar med en Valentino wheelie bild :)

lite tweets ;)

//Cel
 

Bifogat

  • rossi.jpg
    rossi.jpg
    121.1 KB · Visningar: 166
Aha, så fort inte vingarna är med på kåporna så wheelar duccen. :)

Undrar om de kommer köra med eller utan vingar, kanske olika beroende på bana.
 
Undrar om de kommer köra med eller utan vingar, kanske olika beroende på bana.
Rossi har sagt att han tycker att det är svårare att få hojen att styra in efter en inbromsning med vingarna än utan.

De kanske kan ge lite stabilitet i högre farter men sitter det där av den anledning jag läst, dvs för att öka motorns kylning och därmed livslängden, lär de behövas på alla banor.
 
Rossi har sagt att han tycker att det är svårare att få hojen att styra in efter en inbromsning med vingarna än utan.

De kanske kan ge lite stabilitet i högre farter men sitter det där av den anledning jag läst, dvs för att öka motorns kylning och därmed livslängden, lär de behövas på alla banor.
Eftersom jag gillar att spekulera tror jag att Rossi tycker att vingarna är fula och helst kör utan. Flera slitsar som luftutsläpp var inte heller så himla snyggt, så det vill han också ha bort. Yamahan höll ju tempen (kan vi spekulera i iaf) utan vingar och med stora, konventionella hål som luftutsläpp.

I videon där han pratar om M1-orna sa han ju att dom var tvungna att "make the bike better and also more beautiful". Samma gäller här, spekulerar jag.

Så, nu har jag spekulerat färdigt för den här gången.
 
I videon där han pratar om M1-orna sa han ju att dom var tvungna att "make the bike better and also more beautiful". Samma gäller här, spekulerar jag.

Så, nu har jag spekulerat färdigt för den här gången.

På Nicky's hoj har det gett resultat iaf, i mina ögon den snyggaste GP-hojen på bra många år.
 
jag tror vingarna är bullshit och är till för att sätta griller i huvudet på konkurenterna
Inte omöjligt. Vingarna har gjort flera framträdanden tidigare år. Yamaha har haft dom på YZR500 till exempel. Ingen hakade på utom Kawasaki som satte dom på surloket ZX-12R.
 
Inte omöjligt. Vingarna har gjort flera framträdanden tidigare år. Yamaha har haft dom på YZR500 till exempel. Ingen hakade på utom Kawasaki som satte dom på surloket ZX-12R.

om jag inte minns fel funkade ZX12ans vingar som stabilisatorer och inte för "down force"..
 
Xavier Simeon kommer trots allt att köra i Moto2 2011 då han har fått till en deal att köra en tredje Tech3 hoj sponsrad av RTL Sport, belgisk TV-kanal.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top