MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

MotoGP
Racet kördes 19,441 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 0,777sek.
250
Racet kördes 53,590 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 2,894 sek.
125
Racet kördes 44,519 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 2,580 sek.

Det är imponerande att det blir bättre och bättre hela tiden, visst förutsättningarna var bra denna gång men det är nog bara en liten del av förbättringen. Grym teknikutveckling :tummenupp .

Bra, då har väl Elwe fått svar på sina funderingar om varför "lilla" Ducati med begränsade ekonomi och möjlighet till tester kan hänga med de stora tillverkarna :tummenupp

:skrämd :skrämd IHHHHHHHHHHH........

Shit sandstream håller med mig, detta är inte bra får genast editera mitt inlägg för något samförstånd med gatsoffemaffian tänker jag inte hjälpa till med.....:arsele :arsele

Bra, då har väl Elwe fått svar på sina funderingar om varför "lilla" Ducati med begränsade ekonomi och möjlighet till tester kan hänga med de stora tillverkarna :tummenupp
Nej nej, det där är bara nys. Man har precis dragit in el i ducativerkstaden. Kallvatten hämtar man i brunnen fyra mil bort.

Jo, men nu har det ju dessutom gått så långt att italienarna får finansiera Yamaha:s racing ... Visst måste det vara så att de fått så lite pengar av Fiat att Yamman aldrig kommer att gå fortare? :D
Och Ducati ligger säkert bakom det, italienare emellan ...

:skrämd :skrämd IHHHHHHHHHHH........
Shit sandstream håller med mig, detta är inte bra får genast editera mitt inlägg för något samförstånd med gatsoffemaffian tänker jag inte hjälpa till med.....:arsele :arsele
Sätt genast upp mig på din ignorelista så slipper du sånt :D
(Berätta sedan att du gjort det också så får du ännu mer uppmärksamhet, så gör nämligen andra har jag sett)
Nej nej, det där är bara nys. Man har precis dragit in el i ducativerkstaden. Kallvatten hämtar man i brunnen fyra mil bort.
Döda nu inte Elwes dröm om kompisgänget som på sin fritid skruvat ihop en MotoGP-hoj med överblivna Monster-delar.

Döda nu inte Elwes dröm om kompisgänget som på sin fritid skruvat ihop en MotoGP-hoj med överblivna Monster-delar.

:rofl FY faan vad elak du är! :D
Mycket humor dock!

Skrev just till min gode vän ElWe och erkände i ett svagt ögonblick att jag, Hondamannen, faktiskt - oroväckande nog - börjar gilla Ducati mer och mer... :gnissla) (det stör mig lite. Ungefär på samma sätt som att min acceptans för svensktoppsmusik ökat från akuta exem på trumhinnorna till ett motvilligt stilla morrande när jag hör eländet)
Och: Ap ap! Det här skall ni nu INTE tolka det som att jag för den skull skaffar Ducce! ;)

(än...)

Sätt genast upp mig på din ignorelista så slipper du sånt :D
(Berätta sedan att du gjort det också så får du ännu mer uppmärksamhet, så gör nämligen andra har jag sett)

Jag har aldrig fått den där ignorefunktionen att fungera och dessutom så kan man läsa inläggen när de qoutas så det hjälper inte...:huvet

Jag har aldrig fått den där ignorefunktionen att fungera och dessutom så kan man läsa inläggen när de qoutas så det hjälper inte...:huvet
Jo, men du kan alltid trumpeta ut att du minsann är så trött på snacket på SH, och att du nu tagit det oerhörda steget att blocka en signaturs inlägg på ett forum på det fantastiskt viktiga internet. Bara så att alla vet, liksom. Att ingen kunde bry sig mindre behöver vi ju inte tala om.

Vad menar du - vilket är svaret?

attt Yamaha ger kulorna till aktieägarna och direktörsbonussystemen istället för till racing-avdelningen.

Yamaha har f ö en motorcykelfabrik i Italien och WSBK-fabriksteamet är Yamaha Italia och bossen i MotoGP-teamet är också en spagettilirare

Yamaha har f ö en motorcykelfabrik i Italien och WSBK-fabriksteamet är Yamaha Italia och bossen i MotoGP-teamet är också en spagettilirare

Jo men så har det alltid varit ... företagen dras dit där spjutspetsteknologin finns :tummenupp

Hur kunde varvtiderna i 125 och 250 bli över 2 sekunder bättre i år? Var det dimma och is förra året?

Har för mig att det var duktigt varmt förra året, det kördes väl i april då???

Förra året var det 26 grader. Så det var 2grader kallare än i år. Men dom 2 första åren var det mycke varmare då man körde på hösten.

Last edited:
Vad menar du - vilket är svaret?
Man kan inte låta bli att fundera ....
Honda, och för all del alla de japanska märkena, har ett enormt övertag när det gäller resurser, antal anställda, antal sålda hojar, osv om man jämför med Ducati. De har t o m "egna banor" där de kan utveckla en hel del av sina nya idéer. Så rent allmänt/logiskt så borde inte Ducati ha en chans mot dessa giganter. Vad är den felande länken? Vad är det som gör att ett relativt litet företag kan hävda sig med sina hojar som Ducati gör?
Yamaha satsar säkerligen inte mer pengar på sitt fabrikstall än vad Ducati gör, ser man på hastigheten sakerna utvecklas så är den rätt likvärdig för Yamaha/Honda/Ducati medan Suzuki kommer efter och Kawa kravlar i bottenträsket.
Läs boken Motogp Tecknology av Niel Spalding där kan man följa utvecklingen och där visas tydligt hur de tre stora fabrikanterna klampar över lik och plöjer ner otroliga mängder pengar i utvecklingen för att bli liite snabbare.

Med ditt tankesätt skulle inte Ferrari ha en chans i F1, man säljer årligen ca 1500 bilar á 1milj (?) vilket är en spottstyver jämfört med vad Toyota/BMW/Mercedes/Renault men likförbannat har den där skomakaren vunnit en del....

.......

Back