sandstream
Guest
Finns under Results på www.motogp.com.Nån som har koll på toppfarterna i Quatar? Det kanske finns här nånstans i tråden men jag orkar inte leta igenom varje sida.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns under Results på www.motogp.com.Nån som har koll på toppfarterna i Quatar? Det kanske finns här nånstans i tråden men jag orkar inte leta igenom varje sida.....
Nån som har koll på toppfarterna i Quatar? Det kanske finns här nånstans i tråden men jag orkar inte leta igenom varje sida.....
MotoGP
Racet kördes 19,441 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 0,777sek.
250
Racet kördes 53,590 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 2,894 sek.
125
Racet kördes 44,519 sek snabbare.
Varvrekordet sänktes med 2,580 sek.
Bra, då har väl Elwe fått svar på sina funderingar om varför "lilla" Ducati med begränsade ekonomi och möjlighet till tester kan hänga med de stora tillverkarna![]()
Nej nej, det där är bara nys. Man har precis dragit in el i ducativerkstaden. Kallvatten hämtar man i brunnen fyra mil bort.
Bra, då har väl Elwe fått svar på sina funderingar om varför "lilla" Ducati med begränsade ekonomi och möjlighet till tester kan hänga med de stora tillverkarna![]()
Årets högsta noteringar var bara 3 sidor bak i denna tråden
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2816815&postcount=556
Max Biaggi har rekordet med 334,4km/h 2004.
Jo, men nu har det ju dessutom gått så långt att italienarna får finansiera Yamaha:s racing ... Visst måste det vara så att de fått så lite pengar av Fiat att Yamman aldrig kommer att gå fortare?
Sätt genast upp mig på din ignorelista så slipper du sånt![]()
IHHHHHHHHHHH........
Shit sandstream håller med mig, detta är inte bra får genast editera mitt inlägg för något samförstånd med gatsoffemaffian tänker jag inte hjälpa till med.....![]()
![]()
Döda nu inte Elwes dröm om kompisgänget som på sin fritid skruvat ihop en MotoGP-hoj med överblivna Monster-delar.Nej nej, det där är bara nys. Man har precis dragit in el i ducativerkstaden. Kallvatten hämtar man i brunnen fyra mil bort.
Nej nej, det där är bara nys. Man har precis dragit in el i ducativerkstaden. Kallvatten hämtar man i brunnen fyra mil bort.
Döda nu inte Elwes dröm om kompisgänget som på sin fritid skruvat ihop en MotoGP-hoj med överblivna Monster-delar.
Sätt genast upp mig på din ignorelista så slipper du sånt
(Berätta sedan att du gjort det också så får du ännu mer uppmärksamhet, så gör nämligen andra har jag sett)
Jo, men du kan alltid trumpeta ut att du minsann är så trött på snacket på SH, och att du nu tagit det oerhörda steget att blocka en signaturs inlägg på ett forum på det fantastiskt viktiga internet. Bara så att alla vet, liksom. Att ingen kunde bry sig mindre behöver vi ju inte tala om.Jag har aldrig fått den där ignorefunktionen att fungera och dessutom så kan man läsa inläggen när de qoutas så det hjälper inte...![]()
Vad menar du - vilket är svaret?Bra, då har väl Elwe fått svar på sina funderingar om varför "lilla" Ducati med begränsade ekonomi och möjlighet till tester kan hänga med de stora tillverkarna![]()
Vad menar du - vilket är svaret?
Yamaha har f ö en motorcykelfabrik i Italien och WSBK-fabriksteamet är Yamaha Italia och bossen i MotoGP-teamet är också en spagettilirare
Hur kunde varvtiderna i 125 och 250 bli över 2 sekunder bättre i år? Var det dimma och is förra året?
Har för mig att det var duktigt varmt förra året, det kördes väl i april då???
Det var varmare i år, 28 grader i luften och 47 i marken mot 26 grader i luften och 44 i marken. Lite fuktigare luft men inga gigantiska skillnader.2818747Har för mig att det var duktigt varmt förra året, det kördes väl i april då???
Vad menar du - vilket är svaret?
Man kan inte låta bli att fundera ....
Honda, och för all del alla de japanska märkena, har ett enormt övertag när det gäller resurser, antal anställda, antal sålda hojar, osv om man jämför med Ducati. De har t o m "egna banor" där de kan utveckla en hel del av sina nya idéer. Så rent allmänt/logiskt så borde inte Ducati ha en chans mot dessa giganter. Vad är den felande länken? Vad är det som gör att ett relativt litet företag kan hävda sig med sina hojar som Ducati gör?
Yamaha satsar säkerligen inte mer pengar på sitt fabrikstall än vad Ducati gör, ser man på hastigheten sakerna utvecklas så är den rätt likvärdig för Yamaha/Honda/Ducati medan Suzuki kommer efter och Kawa kravlar i bottenträsket.
Läs boken Motogp Tecknology av Niel Spalding där kan man följa utvecklingen och där visas tydligt hur de tre stora fabrikanterna klampar över lik och plöjer ner otroliga mängder pengar i utvecklingen för att bli liite snabbare.
Med ditt tankesätt skulle inte Ferrari ha en chans i F1, man säljer årligen ca 1500 bilar á 1milj (?) vilket är en spottstyver jämfört med vad Toyota/BMW/Mercedes/Renault men likförbannat har den där skomakaren vunnit en del....
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |