MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Om den är lite lik Poritmao så kommer det bli grymt!

Jag tycker den ser ut som Valencia. Av avåkningszonerna att dömma även denna i vänstervarv. Mest i den första svängen som är den största olikheten där,,
 
Jag tycker den ser ut som Valencia. Av avåkningszonerna att dömma även denna i vänstervarv. Mest i den första svängen som är den största olikheten där,,
Ja, nästan plagiat? Hoppas den är lite mer kuperad bara, Valencia har ju bara sista biten - annars praktiskt helt plan.
 
Capirex ville ha förändringar på cykeln ...

"I want a little bit different shape for the seat and fuel tank to be more comfortable. Suzuki has done this so I’ll go in the wind tunnel to check.”

The modifications are to move Capirossi’s body position on the V4 machine and he added: “On the bike right now the seat is quite big and I am not that comfortable when I ride.

"I want a narrower and lower fuel tank to have more control. I tested different footpegs and handlebars too recently in Valencia and it feels better. We moved the footpegs up and we changed the handlebars so they were closer to me.”

Capirossi will be in the wind tunnel on Wednesday, November 19.
 
verkar lite slött av suzuki att inte ta fram nya grejor under sommaren, e ju för fanken prototypgrejor, och inte vidare designat, bara att cad'a och fräsa nya formar, laminera och vips så fick han testa det han tydligen haft på känn.
 
Kanske inte riktigt platsar i denna tråden, men nästan iaf då det är en gammal förare,,

På grund av rådande ekonomiska villkor och kraftigt ökande kostnader har Freddie Spencer's High Performance Riding School valt att upphöra med verksamheten för närvarande.
 
Finns rykten på flera ställen att Yamaha Pertamina har funderaringar på att ha 2st förare i 250GP på sina Yamaha nästa år. Den andre föraren skulle också vara från Indonesien.
 
Lukas Pesek har skrivit på för en fortsättning i samma team även nästa år, Auto Kelly – CP Grand Prix Racing i 250GP.

Lukas Pesek
`I am certainly very happy that we have signed. Now I can work hard over the winter and get prepared for the upcoming season. What is important for me is that now I know what it is about. I would like to move ahead and this is what we all certainly have in common, to move up as much as we can and battle with the factory riders.´

`I am so happy that my sponsors did not call it quits, that they believe in my success and will support me in the future. I would like to thank them immensely.´
 
Valentino ser fram mot att rajsa Sete igen. Ja, vart Sete tog vägen i Valencia testet..?

He will ride for the Onde 2000 Ducati squad and Rossi said: “I am sorry I didn't see Sete on the track when we tested in Valencia because I think it's quite a big emotion for us to be together on the track again after all our great battles. I am happy to see him back. We spoke a little bit in the summer when he was thinking about coming back and I’m looking forward to racing him again.”

Looking ahead to 2009 though and the defence of his world title, eight-times world champion Rossi believes the biggest threat will come from the likes of chief 2008 rival Casey Stoner, factory Honda rider Dani Pedrosa and Yamaha team-mate Jorge Lorenzo.

He has also backed new Repsol Honda rider Andrea Dovizioso and new Ducati recruit Nicky Hayden to figure prominently next season.

The six-times MotoGP champion added: “It will be very different with a one tyre rule but I hope it will be exciting. But I think it will be very hard, especially with Lorenzo, Dovizioso, Stoner, Hayden and Pedrosa.”


Jag tror dom ggr Valentino får rejsa headtohead med Sete e om han själv gör ett kass kval, vilket händer då o då eller att Sete lyckas knuffa fram Ono2000 Ducati cykeln i d främsta startleden, så att d blir lite fight i starten. Att Sete ska lyckas hålla ett jämnt tempo ett helt race med bl.a dom nya unga är nog att hoppas på för mycket..
 
99 är ju mycket mer visuellt och snyggt än 23 så det måste finnas någon anledning till att han vill ha 23.


Hittade anledningen till valet av #23 nu. En av Jorge's idoler är Michael Jordan.

I förra omröstningen där nästan 110.000st röstade hade #23 fler röster än #99. Men än så länge i den sista röstningen som håller på nu så leder #99 som den populäraste så här långt. Men Jorge har tydligen ändå den slutgiltiga valet av vilken siffra han ska ha. Röstningen är bara för att höra med sina fans vad dom tycker.
 
Stefan Bradl, som blev 4:a i 125GP 2008, fick inte igenom dealen med Red Bull. Pga den rådande ekonomin i värden vågade dom inte göra en deal. Så nu står teamet utan någon huvudsponsor alls. Man kommer använda plan B nu vilket innebär att man istället kommer stanna kvar i 125GP med samma hoj som man körde med i år.
 
Såg en bild med "mystisk dam" tillsammans med Nicky i Torino och jag tänkte att har killen ingen smak alls :näsblod

Lösningen sänkte faktiskt min puls en hel del :D

The "mystery woman" was actually Marlboro Ducati's Team Manager Livio Suppo's wife. Suppo, his wife and Hayden attended the event together.
 

Bifogat

  • nickgrab.jpg
    nickgrab.jpg
    80.7 KB · Visningar: 155
Last edited:
Cirano Mularoni på JIR Scot Honda har medelat att dom har som planer att utöka sitt team till att ha 2st 250GP nästa år. Förarna som är tilltänkta är Hiroshi Aoyama, Raffaele De Rosa och Mattia Pasini.

Mattia Pasini kommer bestämma sig innom några dagar vad han kommer göra. Han har även erbjudande från Team Toth och AB Cardion som i båda fallen betyder aprilia i 250GP.

Yamahaföraren Donni Tata Pradita ska inte fortsätta i 250GP nästa år. Han kommer köra i den Indonesiska 600cc serien istället.
 
Last edited:
Alla RC212V hojar kommer köra med den nya motorn med pneumatiska ventilfjädrar och inte med konventionella fjädrar som var sagt från början. Honda satsar lite mer verkar det som.
 
Uj, Hopkins kropp är sådär...

#21 - 50 Laps - Best Lap 1'32.1
"Today was more positive for me. The injuries weren't such a big problem, although I had to adapt my riding style because I still can't put any pressure on the left footpeg. We found a pretty good set-up on the bike and my lap times were pretty consistent over the long runs we did for Bridgestone, and it's this consistency that's important to our development programme right now. It's been good working with Marco; we work well together and I'm sure we'll be pushing each other all the way once we start testing and racing again next year. Now I'm off straight back to America, where I'll have surgery on Wednesday to remove all the metal from my various injuries. As well as taking the plates out of my left foot and ankle, Doctor Ting will also remove the plate I've had in my left hand for the past three years. I'll be about two kilograms lighter! My plan is to take it easy after the surgery, to make sure I'm fully recovered, and then train my butt off ready for the new season."
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top