Motocross GoPro

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Var en sväng till Hol utanför alingsås och körde på crossbanan, dokumenterade två varv med min GoPro.

Resultatet:

[YOUTUBE-ID]T-jmcUk5HAc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Najz! :)
Lite störande dock att de studsar så mycket! Tycker du ska ha kameran på hjälmen nästa gång!
Fast vinkeln när man ser dig e också bra!

Banan ser riktigt riktigt rolig ut! :)
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Najz! :)
Lite störande dock att de studsar så mycket! Tycker du ska ha kameran på hjälmen nästa gång!
Fast vinkeln när man ser dig e också bra!

Banan ser riktigt riktigt rolig ut! :)

Tackar!

Det tenderar att studsa, men du har rätt i att fästa kameran på kroppen/hjälmen gör det stabilare. Har inte fått ihop någon sele så att man kan ha den på bröstet, det är annars en av dom bättre vinklarna.

Det svåra i kråksången verkar vara att få fatt i nån som vill filma klippbilder från sidan av, bara ombordbilder tenderar att bli lite magert.

Detta är bara andra gången med kameran så det får räknas som försöksverksamhet än sålänge... :)
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Tackar!

Det tenderar att studsa, men du har rätt i att fästa kameran på kroppen/hjälmen gör det stabilare. Har inte fått ihop någon sele så att man kan ha den på bröstet, det är annars en av dom bättre vinklarna.

Det svåra i kråksången verkar vara att få fatt i nån som vill filma klippbilder från sidan av, bara ombordbilder tenderar att bli lite magert.

Detta är bara andra gången med kameran så det får räknas som försöksverksamhet än sålänge... :)

Det finns en bröstsele att köpa om man vill ha det..
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har också filmat med min nyinhandlade go pro hd idag på crossbanan men jag fattar inte hur man gör för att redigera filmerna och få ner dem i storlek så man kan lägga ut på youtube. kan inte du förklara lite enkelt hur du har gjort Ripper?
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
jag har också filmat med min nyinhandlade go pro hd idag på crossbanan men jag fattar inte hur man gör för att redigera filmerna och få ner dem i storlek så man kan lägga ut på youtube. kan inte du förklara lite enkelt hur du har gjort Ripper?

Jag spelade in i filmläge r3: 720p (ifall man vill köra något i slomo, men man kan välja r1 för mindre filstorlek)

Sedan in i datorn, klipp ihop filmen i lämpligt program, typ Pinnacle, Sony Vegas eller Adobe Premiere.
När du renderar filmen till AVI eller det format du föredrar gäller det att kolla inställningarna så att du får önskad kvalité och filstorlek.

Det tar några gånger innan man får kläm på vad som funkar och inte, men på YouTube går det att lägga upp ganska stora filer.

Hoppas det gav någon klarhet i redigeringens ädla värld... :)
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Äh, plocka fram din inre Ernst och virka en vettja! :tummenupp

Du känner mig... redan halvvägs genom första remmen, barfota ntürlich!

Skämt åsido så kommer en ryggsäck, lite blandade remmar och en snutt resår av bredare modell att få äran att bli försökskaniner i mitt lilla "project up-tight"... :)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Du känner mig... redan halvvägs genom första remmen, barfota ntürlich!

Skämt åsido så kommer en ryggsäck, lite blandade remmar och en snutt resår av bredare modell att få äran att bli försökskaniner i mitt lilla "project up-tight"... :)

Typ så här kanske?
 

Bifogat

  • he-man-whats-going-on.jpg
    he-man-whats-going-on.jpg
    54.8 KB · Visningar: 101
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top