Moto Martin GS1000

Det här kommer att bli mycket intressant att följa...! Jag är sjukt avundsjuk på att du hann först på denna, men man får skylla sig själv då man inte ens är i landet då en sådan legend annonseras ut i grannkommunen.

Vem i Piteå är det som hade hojen från början...?

Sonderar terrängen nu efter firma för att avkromatera ramen. Någon som har förslag?

Är den kromaterad eller kemnicklad...? I vilket fall som, kanske kolla med han som har Bakkern ute på Blocket just nu, eller kanske han som har Moto Martin Kawan som också ligger ute på Blocket just nu....? Bakkern har definitivt fått ny kemnickel (det står till och med i annonsen) och jag misstänker att samma sak gäller för Moto Martin.
 
Prata med Nordkrom i Öjebyn om avkromning, dom kan troligen hjälpa dig :-)

Fick tips om dom här tidigare idag också. Blir att undersöka ytterligare till veckan.

Det här kommer att bli mycket intressant att följa...! Jag är sjukt avundsjuk på att du hann först på denna, men man får skylla sig själv då man inte ens är i landet då en sådan legend annonseras ut i grannkommunen.

Vem i Piteå är det som hade hojen från början...?

Är den kromaterad eller kemnicklad...? I vilket fall som, kanske kolla med han som har Bakkern ute på Blocket just nu, eller kanske han som har Moto Martin Kawan som också ligger ute på Blocket just nu....? Bakkern har definitivt fått ny kemnickel (det står till och med i annonsen) och jag misstänker att samma sak gäller för Moto Martin.

Ja förhoppningsvis blir det ett bra projekt. Har missat flera Martin och Bakker hojar på blocket på grund av geografin så nu gav jag mig fan på att jag skulle ha en. Kan väl tacka katana83 för att han tipsade om vars jag kan slösa en massa pengar. :)

Väntar spänt på vad ursprungskontrollen säger men det bör inte vara några problem, och så länge den är OK så är det bara försöka pussla ihop hojen igen. Eventuellt får jag väl posta lite kompletterande uppgifter från de papper jag fick här igår.

Han i Piteå som ägde hojen -84 heter Kennet Olovsson, helt okänd för mig men farsgubbens chef kände till karln tydligen. Efter det är den ägd av Addo (Hedbacka Motor i Luleå) en sväng innan den såldes till en Luleåbo sen åkte den upp till Tornedalen och skulle exporteras.

Vad gäller ytbehandlingen så är den nickelkromaterad (så inte krom-krom). Skickade faktiskt iväg ett meddelande till han som har ute Bakkern där till salu och funderade vars den är ytbehandlad men inte fått något svar ännu. Ska höra med lite lokala firmor om dom har möjlighet samt vad det kan tänkas kosta.

Prio ett är dock att få tag på rätt motor, sen får vi se vart det bär iväg. :tummenupp
 
ang motor.. fråga Thomas på spinning Wheels om han har en gs 1000 liggandes
bara tänk på att det går inte att bygga om en kardan motor till kedje drift

om du hör från han med bakker´n om vart han fick rammen ytbehandlat får du gärna berätta det, jag är lite nyfiken på va det koster

- - - Updated - - -

vill du berätta va du gav för den eller är det hemligt :)
 
120000 kr det väl inte dyrt, det många pengar men absolut inte dyrt
jag säljer inte min Nico bakker billigare, tvärtom
tyvärr måste man sälja till utlandet, för där finns folk som vill betala va dom är värt

Så är det ju med den svenska marknaden för ovanliga cyklar. Det finns så få som både vet vad det är och har pengar så priserna är låga. Det skulle sannolikt vara bizznizz att köpa ovanliga cyklar här hemma och exportera till hemländerna.
 
Ni GS-älskare kan vilja läsa nästa (augusti) nummer av Practical Sportsbikes. Det blir tydligen en stor artikel om Wes Cooley, Pops Yoshimura och deras GS1000.
 
vart får man tag i den tidning i malmö området ?
den måste ja läsa, jag har ju en wes cooley gs 1000

Brukar själv köpa den i större Pressbyrå butiker eller hos Press Stop. Rekommenderar den för övrigt, Practical sportbikes och Performance bikes är de enda hojblaskor jag finner läsvärda nuförtiden.
 
Practical Sportbikes finns i appen Readly tillsammans med en himla massa andra tidningar. 99 sek/månad.
 
ang motor.. fråga Thomas på spinning Wheels om han har en gs 1000 liggandes
bara tänk på att det går inte att bygga om en kardan motor till kedje drift

om du hör från han med bakker´n om vart han fick rammen ytbehandlat får du gärna berätta det, jag är lite nyfiken på va det koster

- - - Updated - - -

vill du berätta va du gav för den eller är det hemligt :)

Ska ta och ringa dom imorn. Vad gäller kardan så vet jag att det inte går att bygga om. :)

Inte hört någonting från Bakker-mannen ännu.

Jag gav 29000 för den. Var väl kanske någon tusenlapp mer än vad jag hade velat betala (bjöd ursprungligen 25000). Tyckte ändå det var ett OK pris för en i princip oförstörd hoj med alla originalgrejjer. Den har alla tidsenliga attribut och verkar vara ihopsatt av någon seriös (najtråd på skivor, bromsok, etc.) samt att den var komplett med all plast i reparabelt skick. Bara kåp- och karossdetaljer kostar massor med tusenlappar om man ska köpa idag och jag vet inte om helkroppen i glasfiber ens finns att få tag på reproducerade (följde med två uppsättningar glasfiber, den jag visat på bild i början av tråden samt den gamla helkarossen i glasfiber).

Säg att jag lägger ner 20-30000kr till på den för motor, lack, ytbehandling samt byte av slitdelar så har jag nog ändå pengar i fickan i slutändan om jag skulle välja att sälja den, både inom landets gränser och till Europa. Som sagt, dessa motorcyklar blir inte vanligare.

Så är det ju med den svenska marknaden för ovanliga cyklar. Det finns så få som både vet vad det är och har pengar så priserna är låga. Det skulle sannolikt vara bizznizz att köpa ovanliga cyklar här hemma och exportera till hemländerna.

Japp, så är det. Nu låter jag det vara osagt om jag skulle betala 120000kr för den där Bakkern (gillar inte färgsättningen) men jag tycker inte att priset är orimligt på något sätt då dessa hojar i princip är one-offs. Ramarna är serieproducerade men betänk då om det bara tillverkades 10 till 50st ramar av varje modell?

Det innebär en oerhört ovanlig hoj vilket jag tycker mer än motiverar en hög prislapp. Och det ger mer eller mindre ett garanterat samlarvärde på hojen på samma sätt som en gammal CB750, CBX1000, Z900, Z1000, etc. i fint skick håller sitt pris.

Ni GS-älskare kan vilja läsa nästa (augusti) nummer av Practical Sportsbikes. Det blir tydligen en stor artikel om Wes Cooley, Pops Yoshimura och deras GS1000.

Tackar för tipset! Kommer införskaffas! :tummenupp
 
29000 kr fannnnn nu ångrar jag mej riktigt att jag inte ringde på den :huvet :)
det hade jag betalt utan att blinka

Haha så pass? Kanske det inte var en helt tokig affär då. :)

Återstår bara att se om Transportstyrelsen ger tummen upp men alla dokument finns då att tillgå. Förhoppningsvis tar det inte allt för lång tid att få besked.
 
De har nog lite annat att tänka på just nu, med både generaldirektör och styrelseordförande klassade som risker för rikets säkerhet...
 
De har nog lite annat att tänka på just nu, med både generaldirektör och styrelseordförande klassade som risker för rikets säkerhet...

Rikets säkerhet kan inte vara ett speciellt allvarligt brott. Maria Ågren, Transportstyrelsens Generaldirektör fick 1000kr i böter.
http://www.expressen.se/nyheter/min...yrelsens-it-affar-som-hotade-rikets-sakerhet/
Jämför fortkörning högst 10km/h för fort 1500kr.
http://www.poliskontroll.se/trafikregler.html

Och Expressens artikel är tendensiös eller enbart okunnig.
som anlitade underleverantörer i östeuropeiska länder
Både Rumänien sedan 2007-01-01 och Tjeckien sedan 2004-05-01 är EU medlemmar.
Och jag tvivlar på att EUs medlemmar indelas i något av EU-fördragen i t.ex. Östeuropeiska, Västeuropeiska och USA-närstående.
 
Last edited:
Inte för att det spelar så stor roll, men Ågren fick dagsböter på 1000 spänn x 70 dagar. Fast det är ju fortfarande biliigt för att släppa alla körkortsinnehavares uppgifter till ryssarna... nu borde i alla fall Ågren ha rejäl ågren, när det läckt ut :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top