Moto GP - Shanghai, Kina Sön den 14:e Maj

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
Don Quixote skrev:
2163775 Jag har inget annat än mina blanksletna puckar så det brukar det bli. Når oftast ner ändå :)

Man har ju tidigare sett puckar modell större i regn är väl en vane sak de oxå..Hårigt o köra som vanligt helt klart DQ o lossas som det inte regnar :hihi Dax o sova nu tror jag :tummenupp

Gustav O skrev:
2163408 Rossis motgångar fortsätter för han hade blivit trea och då hade spänningen kanske varit mindre.

A perfect race meeting får Pedrosa med pole, banrekord och seger. Vem som är snabbast i Repsol är ju ingen tvekan....
Nej, helt klart. VM-ledaren är ju bevisligen snabbast och bäst, annars skulle han ju inte leda VM.

valmers skrev:
2163885 Nej, helt klart. VM-ledaren är ju bevisligen snabbast och bäst, annars skulle han ju inte leda VM.

"I always believed that I could run Dani down in the race and take the lead, but I have to give him credit. I tried to go a little bit faster every lap and put some heat on Dani, but that dude just wouldn't crack!" admitted Nicky.

å sen kommer bortförklaringen:
"and when I got close to him I didn't want to do anything silly"

Like you ever were, dude :hihi

#space skrev:
2163813 Man har ju tidigare sett puckar modell större i regn är väl en vane sak de oxå..Hårigt o köra som vanligt helt klart DQ o lossas som det inte regnar :hihi Dax o sova nu tror jag :tummenupp
Det var ganska många som körde med dubbla puckar i regnet: Elias, Hayden, Melandri, Nakano och Pedrosa är de jag har "bildbevis" på.

gthyni skrev:
2163902å sen kommer bortförklaringen:
"and when I got close to him I didn't want to do anything silly"
Som sagt, en klart usel bortförklarning, han var ju aldrig nära Pedrosa.

Några bilder till

Macho Woman skrev:
2160382 Oj, kära nån! Jag fick hjärtklappning och svettningar och var tvungen att ta en kall dusch! :rodnar
news218a.jpg

news217a.jpg

Hellre Hayden än Pedrosa. Måste ju vara världshistoriens tråkigaste person, Pedrosa that is. Men ännu hellre Stoner eller Elias.

Oro skrev:
2164615 Jag tycker Jim Carrey ska vinna MotoGP-VM, jösses vilka roliga presskonferenser vi får! :rolleyes:
:klappar

Fattar inte vad det spelar för roll vilken personlighet förarna har? Själv blev jag trött på Rossis pajaskonster efter typ tre påhitt. Skönt att han lugnat ner sig.

Oro skrev:
2164615 Jag tycker Jim Carrey ska vinna MotoGP-VM, jösses vilka roliga presskonferenser vi får! :rolleyes:
Bra poäng.

Den som tycker förmågan att charma sin omgivning är en viktig egenskap hos en roadracingförare för att som åskådare ha behållning av att se på är förmodligen en trogen Big Brother- och Paradise Island-tittare.

För min del får en GP-förare gärna vara småsur, orädd och begåvad med en giftig tunga.

Bifogat

• curvare-doohan.jpg
    curvare-doohan.jpg
    46.7 KB · Visningar: 71
Nyteknik skrev:
2165088 Bra poäng.

Den som tycker förmågan att charma sin omgivning är en viktig egenskap hos en roadracingförare för att som åskådare ha behållning av att se på är förmodligen en trogen Big Brother- och Paradise Island-tittare.

För min del får en GP-förare gärna vara småsur, orädd och begåvad med en giftig tunga.

Om det vore så väl. Mat Mladin är väl ett utmärkt exempel.
I Pedrosas fall är det ju "totalt nollställd" som gäller.

xyx skrev:
2165613
I Pedrosas fall är det ju "totalt nollställd" som gäller.

Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.

Macho Woman skrev:
2166317 Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.
Du vet att det är en stor Pedrosa special i nya numret av Motorcycle Racer?
Du är inte långt borta från det han säger i ditt resonemang ovan.

jag är helt övertygad om att pedrosa är the next one i MotoGP. 100% säker.

Macho Woman skrev:
2166317 Nej, nej. Ni måste läsa vad jag skriver mer noggrant. Ödmjuk och fokuserad, menar du. Och det är ju iskallt. De andra kan springa omkring och hetsa upp sig, men Dani tar det kewl, ignorerar de andras fjomperier, gör så gott han kan och det räcker oftast jääävligt långt. Att vara kewl är kewlt.

Precis min åsikt.

Fast vad är kewlt? :rodnar :va

Nyteknik skrev:
Presskonferenserna är ju ofta det lilla uns av mänsklighet vi ser hos MotoGP-förarna.
Om de då är träiga och trista kommer folk att tycka att de är träiga och trista.
Om Pedrosa vinner race efter race kommer opinonen att svänga, se bara på tex Stenmark som bara framsod som charmigt norrländsk fast han var bland det tråkigaste som har gått i ett par skor.
Gustav O skrev:
jag är helt övertygad om att pedrosa är the next one i MotoGP. 100% säker.
När han är försteförare i sitt team, sköter utvecklingen och vinner lopp så kommer din prognos att ha slagit in.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti