Moto Gp Qatar

sandstream skrev:
2069620 Helgens kung:
- Rossi

Helgens sensation:
- Stoner. Räckte inte hela vägen (magsjukan kanske spelade in) men har visat vad han går för.
- Hayden. Kör om flera gånger.

Helgens fiasko:
- Suzuki. De kanske skulle bygga en radfyra istället eller köpa en motor från Honda.
- Tamada

Helgens besvikelser:
- Pedrosa. Trodde han skulle vara med i toppen igen.
- Roberts. Önskar nog att racet varit i torsdags

Helgens puckon:
- Hopper som beter sig som Bia....en femåring.
- Producenten som vid flera omkörningar ska visa depåfolket. Vem bryr sig?
Det summerade min GP-helg riktigt bra.

#Olsson# skrev:
2069706 Jag tyckte de nämnde att det var inte motorn det var fel på men elektroniken.
Då var det nog ordentlig kabelbrand på Hopkins hoj.Det såg ut att ryka rätt bra innan han svängde av.

#Olsson# skrev:
2069706 Jag tyckte de nämnde att det var inte motorn det var fel på men elektroniken.
Om Bill och Bull ( Wyren och Äpplet ) sa att det var elektroniken så var det med största sannolikhet något helt annat.

Nyteknik skrev:
2069724 Menar du att dessa förare (och fler därtill?) skämde ut sin japanske arbetsgivare på samma sätt som Hopkins gjorde i dag? Måste i så fall ha missat då de också sparkade upprepade gånger på hojen inför världens TV-kameror.
Tar om det igen! Att fler topp tippade förare har underpresterat i inledningen av moto gp -06 o kan räknas in i Wsbk o Ama -07 om trenden håller i sig utan att ha skändat den japanska flaggan fysiskt som trots allt Hopper gjorde idag!

#space skrev:
2069851 Tar om det igen! Att fler topp tippade förare har underpresterat i inledningen av moto gp -06 o kan räknas in i Wsbk o Ama -07 om trenden håller i sig utan att ha skändat den japanska flaggan fysiskt som trots allt Hopper gjorde idag!
Men du missar ju poängen: Hopkins sparkar på Suzukin var möjligen droppen som fick dennes arbetsgivares bägare att rinna över. Hans mediokra resultat behöver däremot inte alls vara skäl för uppsägning. Det har vi sett massa andra exempel på.

#space skrev:
2069741 Ikke!! Mitt inlägg var baserat på nedan att Hopper ändå stagnerat som en mid packer finns ju fler om man säger så utan att dom kickat på hojen!!

""Nåväl, detta är väl ändå hans sista säsong i Moto Gp, Suzuki vill nog inte ha med honom att göra och vilket annat team kan han vara intressant för?
Jag tycker att han har stagnerat som en mid pack rider och kommer inte att sakna honom när han försvinner.""
Ok, jag vet väl inte mer än någon annan men jag tror att Hopkins inte kör Moto Gp hoj nästa säsong.
Nakano är betydligt bättre än den hoj han sitter på , Edwards har lärt sig att hålla truten och är en tillgång som andreförare bakom Rossi, Checa är i nuläget framför allt hindrad av dåligt däckmaterial.
När de du nämner lämnar Moto Gp så tror jag Nakano och Checa lägger av, de har ju kört racer så länge.
Edwards körde ju i SBK VM från 94 - 02, så kanske han återvänder dit.
Kanske för att ta sin tredje VM - titel.
Vad Hopkins ska göra ger väl sig.
Han kanske skulle prova Amerikansk fotboll.
Där finns en position i laget som kallas för kicker, det kanske skulle passa?

Busaberg skrev:
2069843 Då var det nog ordentlig kabelbrand på Hopkins hoj.Det såg ut att ryka rätt bra innan han svängde av.

Jag gissar att det var inte kabelbränder det ställde till med, utan feting motorhaverier.

Nyteknik skrev:
2069876 Men du missar ju poängen: Hopkins sparkar på Suzukin var möjligen droppen som fick dennes arbetsgivares bägare att rinna över. Hans mediokra resultat behöver däremot inte alls vara skäl för uppsägning. Det har vi sett massa andra exempel på.
Vad allt handlar om är om Hopper gjort bort sig eller inte! Själv tycker jag att Hopper visar mänskliga känslor men jag förstår om Team Suzuki inte delar min uppfattning..Smart av Suzuki är ju som sagt att smeka medhårs!!

#space skrev:
2069940 Vad allt handlar om är om Hopper gjort bort sig eller inte! Själv tycker jag att Hopper visar mänskliga känslor men jag förstår om Team Suzuki inte delar min uppfattning..Smart av Suzuki är ju som sagt att smeka medhårs!!
Nej, smart vore att anställa minst en förare som är van att vinna i MotoGP.

Lord Melchet skrev:
När de du nämner lämnar Moto Gp så tror jag Nakano och Checa lägger av, de har ju kört racer så länge.
Suzuki kanske köper honom som ersättare till Hopper nästa år :D
I dagsläget verkar det dock vara ett nerköp för Nakano att ens fundera på Suzuki.
#Olsson# skrev:
2069898 Jag gissar att det var inte kabelbränder det ställde till med, utan feting motorhaverier.
Jag antog att det var något fel på motorerna eftersom de skjutit ett par stycken de senaste dagarna, CV så sent som på WUP:en i morse.

Nyteknik skrev:
2069959 Nej, smart vore att anställa minst en förare som är van att vinna i MotoGP.
Jag tror jag vet vem du syftar på :hihi

#space skrev:
2069940 Vad allt handlar om är om Hopper gjort bort sig eller inte! Själv tycker jag att Hopper visar mänskliga känslor men jag förstår om Team Suzuki inte delar min uppfattning..Smart av Suzuki är ju som sagt att smeka medhårs!!

Även om man bortser från dagens sparkande så har Hopper dom senaste åren presterat betydligt sämre än dom förare du nämner. Det var billigt att sparka på hojen, men samtidigt något av det roligaste jag sett på länge :)

Storstilat av Ducati! 3:a och 4:a. Mycket bra med tanke på vad Capirex sa på presskonferensen om att det inte är någon favoritbana. More to come!

/Ssss

sandstream skrev:
2069963
Jag antog att det var något fel på motorerna eftersom de skjutit ett par stycken de senaste dagarna, CV så sent som på WUP:en i morse.

Ja, det var väl minst 4st. Enligt teamet berodde det på elektonikprylar. Det låter väl högst troligt att det kan vara så?

sandstream skrev:
2069620....Helgens besvikelser:
- Pedrosa. Trodde han skulle vara med i toppen igen....

Personligen tycker jag han gjorde ett bra race! Körde upp från 12:e till 6:e... skall bli spännande att följa hans utveckling :tummenupp

#Olsson# skrev:
2070020 Ja, det var väl minst 4st. Enligt teamet berodde det på elektonikprylar. Det låter väl högst troligt att det kan vara så?
Ingen aning, har inte varit på tekniska museet ännu ;)
Robz skrev:
2070057 Personligen tycker jag han gjorde ett bra race! Körde upp från 12:e till 6:e... skall bli spännande att följa hans utveckling :tummenupp
För att förtydliga tycker jag inte att han var dålig men med tanke på hur han körde på Jerez trodde jag att han skulle sluta på pallen den här helgen.

Konstigt att Hopkins sparkar på skithojen, dessutom borde till och med en japan med en galge uppkörd i arslet fatta att man inte tänker på uppförandenormer 2 sekunder efter att en motor skjutit på ett race. Det kommer nog inte ligga honom i fatet.

Ellison var också ett utropstecken.
Han hade 3 man bakom sig och kanske t o m skymtade ryggen på sin
skadade teamkompis idag.
3 poäng, ett fall framåt! :tummenupp

Chris Ash skrev:
2070082 Konstigt att Hopkins sparkar på skithojen, dessutom borde till och med en japan med en galge uppkörd i arslet fatta att man inte tänker på uppförandenormer 2 sekunder efter att en motor skjutit på ett race. Det kommer nog inte ligga honom i fatet.
Begipligt men inte desto mindre kränkande för de japanska Suzukicheferna. Det är helt obegripligt att man inte tröttnat på de bedrövliga resultaten och anställer en av eller den bästa föraren.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back