RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Racercukel skrev:2068937Tror ni jag har en chans med min Kawasaki zx10r? Den går jättesnabbt, för igår på kvällen körde jag snabbare än en Subaru Impreza Sti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Racercukel skrev:2068937Tror ni jag har en chans med min Kawasaki zx10r? Den går jättesnabbt, för igår på kvällen körde jag snabbare än en Subaru Impreza Sti.
Racercukel skrev:2068997Vad är det för en Kawasaki du har?
Chris Ash skrev:2068893Att Stoner och Pedrosa är med så här bra visar också på fyrtaktarnas lättkördhet, de hade säkert presterat bra på en 500 också, men med betydligt hårdare läroperiod. Titta bara på Rossi.

gthyni skrev:2069065Pesek var mindre glad,
Visst är det så. Det krävs ett hard core Stoner-fan för att tro att han hade ställt en NSR 500 i pole i sitt andra 500-race; före Rossi/Doohan, Criville, Capirossi, Okada etc. Rossis första säsong i 500 är ett mycket bra exempel på hur svårt det var att köra 500; och då var de ändå bra mycket mer lättkörda än -98 när Biaggi kom från 250 till 500 och vann sitt första race från pole. Men så var han ju också fyrfaldig världsmästare. Men det tillhör ju den förflutna moppetiden och saknar all relevans nu - i framtiden.Chris Ash skrev:2068893Att Stoner och Pedrosa är med så här bra visar också på fyrtaktarnas lättkördhet, de hade säkert presterat bra på en 500 också, men med betydligt hårdare läroperiod. Titta bara på Rossi.

Vad vill du säga med det? Biaggi är alltså en mycket bättre(okontrakterad)förare än Rossi egentligenNyteknik skrev:2069150Visst är det så. Det krävs ett hard core Stoner-fan för att tro att han hade ställt en NSR 500 i pole i sitt andra 500-race; före Rossi/Doohan, Criville, Capirossi, Okada etc. Rossis första säsong i 500 är ett mycket bra exempel på hur svårt det var att köra 500; och då var de ändå bra mycket mer lättkörda än -98 när Biaggi kom från 250 till 500 och vann sitt första race från pole. Men så var han ju också fyrfaldig världsmästare. Men det tillhör ju den förflutna moppetiden och saknar all relevans nu - i framtiden.
![]()

Helt sanslöstMartin skrev:2069166Locatelli!![]()

Du är skyldig mig 100 Korinter, Kallio råkkade in en 2:a platsBoris JR skrev:2069001
Weee nu är det fikaklasserna på Eurosport, 100forint på att kallio slutar i sandlådan.
Det är svårt att jämföra talanger. När Biaggi kom till 500 var han troligen bäst i fältet och om han var bättre då än Rossi var några år senare är omöjligt att svara på. Men man kan konstatera att Rossi hade det betydligt svårare sin första säsong i 500 än dagens nykomlingar har i MotoGP. Många glömmer löjligt fort: år 2000 hade Rossi 3 st DNF och körde 3 gånger i mål som femma eller sämre. En annan jämförelse som är intressant när man jämför Rossis talang/dominans. Han har totalt 30 st Pole. Doohan 58 st. Capirossi 40 st. Stoner tog i går sin femte.Busaberg skrev:2069167Vad vill du säga med det? Biaggi är alltså en mycket bättre(okontrakterad)förare än Rossi egentligen![]()
Svåraste valet i Ditt livKlingan skrev:2069209Hmmm... den stora frågan är om jag skall fortsätta skriva hemtenta eller om jag ska ta en paus för att kolla MotoGP![]()
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife