Moto GP Estoril -2006

What he didn't need was to be rammed off by a midget. :tummenupp

Ever since catching the 'Qatar Curse' Sete's luck has been getting thinner than Biaggi's hair, however this season has proven a step in the gravel too far.:tummenupp

Last edited:
valmers skrev:
2551093 What he didn't need was to be rammed off by a midget. :tummenupp
Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...

Nyteknik skrev:
2551193 Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...
Vaddå, jag är ju i Skäggets ålder. Kanske lite mer hår dock. :hihi

Nyteknik skrev:
2551193 Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...
Valmers intolerant :va Näeehhh...

:D

(Observera att min egen tolerans på detta subtila sätt gav dig rätt stavning)

sandstream skrev:
2550551 Klart inte han ska ha något straff, de var ju grabbarna i depån som körde hans hoj :rolleyes:
Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.

Neutral skrev:
2551330 Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.
Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.

Axxexs skrev:
2549942Där jag hittade info om Thiel-motorn så skrevs det att det var första gången man använde den konstruktionen med roterande slidmatning tvärsmonterad veven när man testade Thiel-motorn på Derbin på Valenciafinalen förra året. Men det uttalandet kan ha gällt för bara 125GP klassen då.

Hittade att man testat med sånna lösningar förr. Bl.a finns det en crossmotor som man exprimenterade med vinklad slidmatning på 80-talet som numera står i Sling museumet på Motegi.
Rotax har använt det på deras snöskotermotorer länge. En fördel på pararelltwinnar är att det bara behövs en skiva till båda vevhusen. Skivans centrum och drivning läggs mellan mittersta vevlagrena.

Gustav O skrev:
2551784 Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.
...och då blir man i första hand bestraffad av tävlingsledningen vilket det förstås inte var tal om här (Stoner däremot kanske... ;) ). Då vore det konstigt om HRC skulle bestraffa Dani för själva körningen.

Neutral skrev:
2551330 Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.
I grund och botten håller jag med dig men det finns undantag och jag tycker att det aktuella läget var ett sånt undantag.
Vi är båda två lite färgade av våra sympatier för olika förare och lär knappast bli överens men sånt gör bara livet lite roligare och intressantare :)
Gustav O skrev:
2551784 Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.
Någon farlig körning var det ju inte men HRC borde ändå enligt mig stryka någon nolla på Butters nästa lönecheck bara för att visa att han klantade sig.

Om någon av mina anställa påpekar ett fel som jag har gjort på jobbet så drar jag en timme direkct! :D

sandstream skrev:
2552115 Vi är båda två lite färgade av våra sympatier för olika förare...
Visst hade jag blivit argare (än vad jag redan blev) om det varit tvärtom men rätt och fel ska inte avgöras av vem som gör det.

Toby Moody verkar vara en till som fått det hela om bakfoten i sin sensaste krönika.

http://www.crash.net/news_View~t~Moody-Blues--Torpedoed-by-a-team-mate-~cid~6~id~139129.htm

Away from technicalities, at Honda there was maybe a quick chat from the masters to their two riders about the race ahead, but it doesn't even matter what was said as there is one golden rule in motorsport that 6-year-old mini-moto riders learn early on. You don't knock off your own team-mate. It is not even a discussion. You just don't do it.

As Rossi says about Pedrosa; "There are times when I see his front wheel, and I don't know if he is in control or not."

Pedrosa's body language as he rose to his feet in the gravel trap was disgraceful. Barely looking over to see if Nicky was injured, he just flicked his hands in the direction of the incident as if brushing a wasp away. Not an apology at all.

Nicky stod ju och vrålade och försökte lyfta sin hoj så det var väl
ganska klart att han inte var allvarligt skadad. Tror det var bäst för
alla parter att Pedrosa gick därifrån just då.

sandstream skrev:
2552218 Toby Moody verkar vara en till som fått det hela om bakfoten i sin sensaste krönika.

http://www.crash.net/news_View~t~Moody-Blues--Torpedoed-by-a-team-mate-~cid~6~id~139129.htm

Away from technicalities, at Honda there was maybe a quick chat from the masters to their two riders about the race ahead, but it doesn't even matter what was said as there is one golden rule in motorsport that 6-year-old mini-moto riders learn early on. You don't knock off your own team-mate. It is not even a discussion. You just don't do it.

As Rossi says about Pedrosa; "There are times when I see his front wheel, and I don't know if he is in control or not."

Pedrosa's body language as he rose to his feet in the gravel trap was disgraceful. Barely looking over to see if Nicky was injured, he just flicked his hands in the direction of the incident as if brushing a wasp away. Not an apology at all.
Det sista håller jag med om. Han är möjligen socialt efterbliven. Vad vet jag. Men att tjata om att man absolut inte under inga omständigheter kör omkull sin teamkompis är trams eftersom det såklart aldrig var Pedrosas avsikt eller ens en risk han kalkylerade med; han försökte vinna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Criville gjorde precis samma sak med Doohan -96 på Eastern Creek (vilket gjorde att Capirossi fick en av sina få 500-segrar till skänks). Shit happens. Men att dessutom bete sig som ett svin; det finns det inga ursäkter för.

Last edited:
gthyni skrev:
2552273 Nicky stod ju och vrålade och försökte lyfta sin hoj så det var väl
ganska klart att han inte var allvarligt skadad. Tror det var bäst för
alla parter att Pedrosa gick därifrån just då.
Om man just gjort tidernas klantigaste torpedering vill man nog bara därifrån.

Nyteknik skrev:
2552276 Det sista håller jag med om. Han är möjligen socialt efterbliven. Vad vet jag. Men att tjata om att man absolut inte under inga omständigheter kör omkull sin teamkompis är trams eftersom det såklart aldrig var Pedrosas avsikt eller ens en risk han kalkylerade med; han försökte vinna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Criville gjorde precis samma sak med Doohan -96 på Eastern Creek (vilket gjorde att Capirossi fick en av sina få 500-segrar till skänks). Shit happens. Men att dessutom bete sig som ett svin; det finns det inga ursäkter för.
Något är ju fel iallafall. Tummelisas minspel tillhör inte en normal människa.

Last edited:
Ett par meninga ur Moody Blues krönika..

"After Japan, Yamaha instigated their plan and were clever enough to bring out some extra bits of suspension, tyres and engine for Edwards, which meant he could run second in qualifying and up there in the race. "I could have beaten Elias today, but they didn't tell me during the race that the Repsols were out..." he lamented on Sunday evening."

Finns det någon som tror på detta?

Manhattan skrev:
2552408 Ett par meninga ur Moody Blues krönika..

"After Japan, Yamaha instigated their plan and were clever enough to bring out some extra bits of suspension, tyres and engine for Edwards, which meant he could run second in qualifying and up there in the race. "I could have beaten Elias today, but they didn't tell me during the race that the Repsols were out..." he lamented on Sunday evening."

Det är möjligt, men det förbjuder väl inte honom att ta en så god placering som är möjligt (efter Rossi).

Manhattan skrev:
2552408 Ett par meninga ur Moody Blues krönika..

Ja, Colin "Fogarty" Edwards.

valmers skrev:
2552390Tummelisas minspel tillhör inte en normal människa.
Ska man fästa så stort avseende vid hans mimik? Han är tydligen mycket blyg och har haft svårt att vänja sig vid all uppmärksamhet i GP och MotoGP i synnerhet. Tycker det är sympatiskt med någon som är annorlunda och inte bredkäftat talar om sig själv i parti och minut.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman