understandably left Nicky Hayden in a fit utter rage turning his face as red as his neck.moto-gg skrev:2550582Vad sa nicky egentligen när man fick se honom efter crashen???? http://www.motogpnews.com/home.php?title=comments&thepageid=732

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
understandably left Nicky Hayden in a fit utter rage turning his face as red as his neck.moto-gg skrev:2550582Vad sa nicky egentligen när man fick se honom efter crashen???? http://www.motogpnews.com/home.php?title=comments&thepageid=732
Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...valmers skrev:2551093What he didn't need was to be rammed off by a midget.![]()
Vaddå, jag är ju i Skäggets ålder. Kanske lite mer hår dock.Nyteknik skrev:2551193Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...
Valmers intolerantNyteknik skrev:2551193Det är beklämmande att du i den digra flora av texter efter Estoril väljer att lyfta fram ett stycke där man gör sig lustig över någons kroppslängd. Billig lyteskomik. Jag är kanske överkänslig men tycker det stinker rasism och intollerans. Liksom att dissa någon för högt hårfäste. Eller hög ålder. Lågt...
Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.sandstream skrev:2550551Klart inte han ska ha något straff, de var ju grabbarna i depån som körde hans hoj![]()
Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.Neutral skrev:2551330Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.
Rotax har använt det på deras snöskotermotorer länge. En fördel på pararelltwinnar är att det bara behövs en skiva till båda vevhusen. Skivans centrum och drivning läggs mellan mittersta vevlagrena.Axxexs skrev:2549942Där jag hittade info om Thiel-motorn så skrevs det att det var första gången man använde den konstruktionen med roterande slidmatning tvärsmonterad veven när man testade Thiel-motorn på Derbin på Valenciafinalen förra året. Men det uttalandet kan ha gällt för bara 125GP klassen då.
Hittade att man testat med sånna lösningar förr. Bl.a finns det en crossmotor som man exprimenterade med vinklad slidmatning på 80-talet som numera står i Sling museumet på Motegi.
...och då blir man i första hand bestraffad av tävlingsledningen vilket det förstås inte var tal om här (Stoner däremot kanske...Gustav O skrev:2551784Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.
I grund och botten håller jag med dig men det finns undantag och jag tycker att det aktuella läget var ett sånt undantag.Neutral skrev:2551330Det är grabbarna i depån som bestämmer om eventuella team order. Danis jobb är att köra så fort som möjligt och det ska naturligtvis inte vara straffbart att göra just det.
Någon farlig körning var det ju inte men HRC borde ändå enligt mig stryka någon nolla på Butters nästa lönecheck bara för att visa att han klantade sig.Gustav O skrev:2551784Om man inte kör på ett medvetet farligt sätt för sina medtävlare, vilket inte ens den bittraste Haydenälskare kan tycka att Pedrosa gjorde på Estoril.
Visst hade jag blivit argare (än vad jag redan blev) om det varit tvärtom men rätt och fel ska inte avgöras av vem som gör det.sandstream skrev:2552115Vi är båda två lite färgade av våra sympatier för olika förare...
Det sista håller jag med om. Han är möjligen socialt efterbliven. Vad vet jag. Men att tjata om att man absolut inte under inga omständigheter kör omkull sin teamkompis är trams eftersom det såklart aldrig var Pedrosas avsikt eller ens en risk han kalkylerade med; han försökte vinna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Criville gjorde precis samma sak med Doohan -96 på Eastern Creek (vilket gjorde att Capirossi fick en av sina få 500-segrar till skänks). Shit happens. Men att dessutom bete sig som ett svin; det finns det inga ursäkter för.sandstream skrev:2552218Toby Moody verkar vara en till som fått det hela om bakfoten i sin sensaste krönika.
http://www.crash.net/news_View~t~Moody-Blues--Torpedoed-by-a-team-mate-~cid~6~id~139129.htm
Away from technicalities, at Honda there was maybe a quick chat from the masters to their two riders about the race ahead, but it doesn't even matter what was said as there is one golden rule in motorsport that 6-year-old mini-moto riders learn early on. You don't knock off your own team-mate. It is not even a discussion. You just don't do it.
As Rossi says about Pedrosa; "There are times when I see his front wheel, and I don't know if he is in control or not."
Pedrosa's body language as he rose to his feet in the gravel trap was disgraceful. Barely looking over to see if Nicky was injured, he just flicked his hands in the direction of the incident as if brushing a wasp away. Not an apology at all.
Om man just gjort tidernas klantigaste torpedering vill man nog bara därifrån.gthyni skrev:2552273Nicky stod ju och vrålade och försökte lyfta sin hoj så det var väl
ganska klart att han inte var allvarligt skadad. Tror det var bäst för
alla parter att Pedrosa gick därifrån just då.
Något är ju fel iallafall. Tummelisas minspel tillhör inte en normal människa.Nyteknik skrev:2552276Det sista håller jag med om. Han är möjligen socialt efterbliven. Vad vet jag. Men att tjata om att man absolut inte under inga omständigheter kör omkull sin teamkompis är trams eftersom det såklart aldrig var Pedrosas avsikt eller ens en risk han kalkylerade med; han försökte vinna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg: Criville gjorde precis samma sak med Doohan -96 på Eastern Creek (vilket gjorde att Capirossi fick en av sina få 500-segrar till skänks). Shit happens. Men att dessutom bete sig som ett svin; det finns det inga ursäkter för.
Manhattan skrev:2552408Ett par meninga ur Moody Blues krönika..
"After Japan, Yamaha instigated their plan and were clever enough to bring out some extra bits of suspension, tyres and engine for Edwards, which meant he could run second in qualifying and up there in the race. "I could have beaten Elias today, but they didn't tell me during the race that the Repsols were out..." he lamented on Sunday evening."
Finns det någon som tror på detta?
Ja, Colin "Fogarty" Edwards.Manhattan skrev:2552408Ett par meninga ur Moody Blues krönika..
"After Japan, Yamaha instigated their plan and were clever enough to bring out some extra bits of suspension, tyres and engine for Edwards, which meant he could run second in qualifying and up there in the race. "I could have beaten Elias today, but they didn't tell me during the race that the Repsols were out..." he lamented on Sunday evening."
Finns det någon som tror på detta?
Ska man fästa så stort avseende vid hans mimik? Han är tydligen mycket blyg och har haft svårt att vänja sig vid all uppmärksamhet i GP och MotoGP i synnerhet. Tycker det är sympatiskt med någon som är annorlunda och inte bredkäftat talar om sig själv i parti och minut.valmers skrev:2552390Tummelisas minspel tillhör inte en normal människa.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |