elwe
Att veta och kunna är inte samma sak ...
Se det såhär: Om Hayden kör ifrån Rossi i Valencia och kanske Pedrosa, Capirossi och kanske Melandri också gör det, ja då är ju Hayden plötsligt en värdig mästare och ingen kan ta ifrån honom äran att ha kört ifrån Rossi när det verkligen gällde, eller hur? Skulle han köra ifrån Rossi men Rossi ändå blir världsmästare så så kan ju Haydens fans säga "om han bara inte hade blivit avtryckt i Portugal ... " Man behöver ju inte bry sig så mycket om att Rossi och de flesta andra också har haft stopp utan egen skuld, för det var ju så länge sedan ...sandstream skrev:2543364
Jag tror också att Rossi hade plockat titeln ändå men vetskapen om att Hayden i princip vart bestulen på en otroligt bra chans att ta titeln i år gör mig grymt förbannad.

Njae ... Pedrosa kör också för medalj, om än inte guld. När man blir påkörd av sin teamkompis så är det naturligt att man inser att man inte behöver ta mer hänsyn och backa av mer för honom än man gör för övriga konkurrenter.eller vart Butter så stressad av att se Rossi längst fram att han bara var tvungen att ta sig om Hayden, bära eller brista?
Det gick fort i jakten på Yammorna och då ökar risken att det händer något. Det är inte ett dugg konstigt att någon får ett framhjulstapp, men det råkade bli i ett känsligt läge. Att försöka få någon att mitt under loppet på några tiondels sekunder väga in en massa politik samtidigt som man ska avgöra hur nära gränsen man nog hamnar om man kör in med en viss hastighet i en viss böj är att begära lite väl mycket av en åkare ...
Ingen här på SH som har klotat? Hur satt ni och resonerade med er själva precis innan det hände? Vilka analyser av den rådande totalsituationen gjorde ni?