Moto GP Assen 30 juni.

Vilket inte är något vidare betyg för Pedrosa som han lekte med i lördags.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur tex Pedrosa kan sitta på en presskonferens efter racet och säga att han inte orkade hänga på Stoner. Okej om han var sjuk eller liknande men det sa han inget om. De har åtskilliga miljoner per år för att köra så där en 18 race och borde ha gott om tid att träna precis det som behövs för att orka köra hoj i dryga 40 minuter.
Just nu är Stoner och Lorenzo ett snäpp bättre än alla andra. Jag tror inte att det är svårare än så.
 
Spies bakdäck:
spieschunks.jpg
 
Var det den här incidenten?


Japp detta var incidenten Lorenzo blev avstängd för.
MEN, det var väldigt mycket på grund av hans beteende tidigare det året. Han hade upprepade gånger kört på folk, bland annat torpederat Pedrosa ett antal gånger, titta gärna på videon igen så ser ni att han faktiskt kör på pedrosa innan den slutgiltiga manövern mot DeAngelis. Pedrosa vann på Sachsenring trots ett avgasrör som var platt och pekade mot himlen efter att ha blivit klockrent påkörd av Lorenzo.
Detta var innan Lorenzo hade blivit "duktig", han hade ännu ej vunnit något lopp men försökte göra sig ett namn i klassen. Han lugnade sig dock och talangen växte.
Jag personligen hade svårt för Lorenzo just för att han var lite av en "Bully" i början av sin karriär men jag är storsint nog att erkänna att när han gick upp till den stora klassen tog han även ett stort steg mentalt.
Nu måste jag erkänna att han kör väldigt bra och faktiskt verkar vara den som förstår bäst hur de nya däcken fungerar, se silverstone och hans kommentarer efter racet.

Som sagt Bautistas manöver var ganska dum, det kunde aldrig gå vilket alla som sett helikopterbilden förstår. Bestraffningen han fick var väl inte speciellt kraftig så låt gå. Tyvärr får nu Lorenzo en oförtjänt nackdel med en sprängd motor som ej får ersättas!

En rolig sak att tänka på är att Bautista själv råkat ut för liknande situation när han blev påkörd ganska bryskt av allas gullepåg simoncelli i 250, då utan att simoncelli fick någon bestraffning.

Åter igen mina åsikter och inte menat som påhopp på någon.....
 
Last edited:
Ingen av er är där...
Det är bara en tidsfråga innan vi är det ;)

Om bara de som kör racen får uttala sig skulle nog sporten dö rätt fort, eller vad tror du själv?
Vill du ha ryggdunkar-trådar där allt och alla hyllas tills superlativen tar slut?

Att spekulera i varför Stoner knyter sin hand i parc ferme, varför Pedrosa inte orkade hänga på Stoner, varför Bautista gjorde det han gjorde osv är intressant för många :)
 
Just nu är Stoner och Lorenzo ett snäpp bättre än alla andra. Jag tror inte att det är svårare än så.
Du menar att det bara var en bortförklaring från Pedrosa? Att han egentligen, oavsett hur vältränad han än är, inte har en chans när Stoner är på "rätt" humör?

Jag skulle köpa den förklaringen. Stoner är en bättre förare än Pedrosa.
 
Du menar att det bara var en bortförklaring från Pedrosa? Att han egentligen, oavsett hur vältränad han än är, inte har en chans när Stoner är på "rätt" humör?

Jag skulle köpa den förklaringen. Stoner är en bättre förare än Pedrosa.
Jag menar att ingen slår Stoner eller Lorenzo denna säsong med mindre än att någon av dessa två drabbas av 'yttre omständigheter'.

Dessutom hävdar jag att Stoner kommer bli starkare under säsongen när Honda lär sig hantera de nya däcken.
 
Ja de där bakmackorna ser ju stabila ut...NOT!

Nej enhetsdäck är ett skit. Att få till helheten, paketet, hoj, däck, team, förare, allt på en gång är spänningen. Så se till att öppna upp för fler däcksleverantörer. Tror det är en av bitarna för att få mer fart på serien igen.
 
Jag menar att ingen slår Stoner eller Lorenzo denna säsong med mindre än att någon av dessa två drabbas av 'yttre omständigheter'.

Dessutom hävdar jag att Stoner kommer bli starkare under säsongen när Honda lär sig hantera de nya däcken.
Jag tror nog att du ska vänta med den åsikten tills efter Sachenring. Pedrosa brukar vara "rätt" bra där.
 
Det är bara en tidsfråga innan vi är det ;)

Självklart...:D

[/QUOTE]
Om bara de som kör racen får uttala sig skulle nog sporten dö rätt fort, eller vad tror du själv?
Vill du ha ryggdunkar-trådar där allt och alla hyllas tills superlativen tar slut?[/QUOTE]

Det är inte där skon klämmer..
Utan det jag reagerar på är att tonen många gånger på inläggen inte är så bra
samt att flera antaganden saknar fullständig grund.
Dvs det spekuleras rakt ut som om det vore en sanning.


[/QUOTE]
Att spekulera i varför Stoner knyter sin hand i parc ferme, varför Pedrosa inte orkade hänga på Stoner, varför Bautista gjorde det han gjorde osv är intressant för många :)[/QUOTE]

Joda självklart det gillar jag med till 100%.
Men är du intresserad av vad andra tycker för att skapa en dialog,
måste frågeställningen vara öppen så att ev flera aspekter kunna ventileras.
Det blir många gånger väldigt vinklat från början och i stället för dialog en konfrontation.

:krama:tummenupp
 
*filmklipp lorenzo krash* Japp detta var incidenten Lorenzo blev avstängd för.
Off topic men ser väldigt skoj ut när lorenzo hastigt reser upp hojen men tappar den åt andra hållet. Garvar högt för jag gjorde exakt samma sak med en hynda 600 på sviestad en av första gångerna ja körde bana, drog en lowsider ut ur kurvan innan långrakan, och hade så bråttom att resa hojen, så ja tappa den åt andra hållet.
 
Du slog i 6" spiket med ett enda slag med pannan!!:yoparty

lågpannan :tummenupp

Jag tyckte mej se att han grina illa över både vänster och höger så det har nog inte med vurpan att göra


Han var ganska tydlig med att vurpan gjorde att han hade svårt att använda hö benet och var tvungen att kompensera genom att använda överkroppen i större utsträckning.

Den stora frågan är hur kommer mästerskapet påverkas av att Lorenzo förlorar en nästan helt ny motor. Han har nu "bara" 3 motorer kvar av 6 möjliga och hans ord efter kraschen "It's impossible to finish the championship with the engines we have".

Märklig regel att man ska straffas för någon annans misstag.

858436-14536267-640-360.jpg

Bridgestone verkar ute på hal is då man levererar däck som faller isär. Kanske bara en tidsfråga innan vi ser en ny däckleverantör?

Tydligen var det de som valde den hårdare sammansättning på däcken som drabbades Rossi, Barbera och Spies.

Rossis egna ord
Here the tyre on the right was quite soft and the temperature was very hot and for sure the 1000 puts more stress on it. For safety reasons Bridgestone make a softer casing and maybe also this sometimes creates more heat. It is the first time this year it happened though. One time it can happen and unfortunately it happened to me.

Stoners kritik innan Assen verkar befogad då varvtiderna inte blivit så mycket bättre som kanske borde förväntats trots att det för vissa känns mycket bättre.

Artikeln om Stoners Bridgestone kritik.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...une/jun2912-stoner-bridgestone/_/R-EPI-136927

Bridgestone håller på att avgöra mästerskapet, säkrare däck var det jomenvisstserru :tummenupp
 

Bifogat

  • 7421scnd-art.JPG
    7421scnd-art.JPG
    64.9 KB · Visningar: 75
Last edited:
Den stora frågan är hur kommer mästerskapet påverkas av att Lorenzo förlorar en nästan helt ny motor. Han har nu "bara" 3 motorer kvar av 6 möjliga och hans ord efter kraschen "It's impossible to finish the championship with the engines we have".

Märklig regel att man ska straffas för någon annans misstag.
Jag tror att man skrivit regeln som man gjort för att slippa en massa spekulationer, protester osv. Du har 6 motorer per säsong och om de går sönder under ett av arrangemangen så är den förbrukad och får inte ersättas.

Skulle, utan att veta, kunna tänka mig att om en tillverkare mot förmodan skulle få en motor stulen så får de säkert ta ut en ny. Någon jäkla rim och reson måste det ju vara.
 
Ursäkta en okunnig, med varför i hela friden går en motor i tusen bitar bara för att den ligger ned?
 
Det där är rätt intressant tycker jag..

Det känns på nått sätt att efter förra krashen med Marco på Assen och senare då han förolyckades
Så har Jorge blivit en vääääääääldigt ödmjuk person..
Kanske från början lite dåligt samvete för att sen vara med på begravningen..
Så känns det som han har tagit på sig lite av en Papparoll i och med att han värnar om allas säkerhet på
ett väldigt klädsamt och vuxet sätt.
Lorenzo har vuxit vääääääääldigt mycket i mina ögon det senaste året i alla fall :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top