motivlack på cutsen

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tja! funderar på att få cutsen motivlackad med min avatar (upp och nedvända döskallen) ungefär 20x20cm vitt mot svart botten(cutsen är svart). Vad kan ett sånt jobb kosta och eller är det bättre att motivskära ett vinylklistermärke, vad tycker ni? :)

Motivlack är ALLTID fel. Det är för mycket sån där pantertröja/bombarjacka man kunde köpa på baksidan av Okej under slutet av 80-talet/tidigt 90-tal.
Gå till nån dekalfirma i stället och gör en klibba och dra på.

Om motivlack är fräsiga linjer (ej att föväxla med tribals) så är Jag med men oftast innebär motivlack ,vikingar, lokatter, felpropotionerade tjejer, mm så jag förblir skeptisk.

Precis, det är nästan alltid lite väl strejta motiv. Vikingaskepp, döskallar och en massa nationalromantisk dynga i naiv hårdrockstil.

Last edited:
Om motivlack är fräsiga linjer (ej att föväxla med tribals) så är Jag med men oftast innebär motivlack ,vikingar, lokatter, felpropotionerade tjejer, mm så jag förblir skeptisk.

Jag håller med, ska det va ska det vara snyggt(knappt märkbart att det är motivlackat) annars bläh

Last edited:
haha, ok, då får det bli ett klistermärke! jag tänkte mej även ultima thule på sidkåpan, men då fimpar jag den iden :D

Ja med närmare eftertanke så ska nog en motivlack vara i klassisk stil med nånn 50-tals dam eller nått för att komma till sin rätt.

:tummenupp

Last edited:
Last edited:
Var och en blir salig på sin fason !
Tycker det är helt ok med motiv på hojjar eller hjälmar och kan inte låta bli att imponeras av Terje Aspmo eller Bosse Jensens hantverk.

Skeppet från en gammal Explorer flaska vore väl coolt eller varför inte pinuppan från Velvet Revolvers skiva Contraband ?

Saken är biff...det blir motiv på R1´an !

Last edited:
Brevid mitt jobb stod det en Lotus parkerad, motivlackad med någon Xena-liknande tjej och på sidan av bilen var det lackerat "Dragonslayer"
Bilen ägs av en man i övre medelåldern...

Kris?

Men, glömmer du inte nu alla svinhala truckers? Vill du påstå att de inte äger allt med sina fräna motivdekorerade tunga fordon eller?

Jag ska lacka en ylande varg i norrlandskallt månsken på racehojen! :yoparty

Faktum är att jag träffade på en norrman på färjan till tyskland i sommras med just ylande vargar och månsken på en kornblå naken busa (kommer inte ihåg vad den heter) han hade tudligen vurpat och behövt lacka om den. Det var ingen vacker syn men hantverket var mint! Men nä, ylande varjar blir det inte på min moppe. Och ja dödskallar må vara dåtid, fast jag gillar Jeremy Fish som gjort illustrationen!

(Fan jag skulle köpt glidare istället...)

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    54.2 KB · Visningar: 51
  • brutalityt_jeremy_fish_MED2.jpg
    brutalityt_jeremy_fish_MED2.jpg
    38.7 KB · Visningar: 282
Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back