John84 skrev:2108033kan omöjligt tänka mig att alla som motiverar helställ, ALLTID kör med deT?
jag har kört utan skinnstället 1 gång på 4 säsonger, det var ~200 meter ....
Köra MC utan MC kläder ser cp ut iaf

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
John84 skrev:2108033kan omöjligt tänka mig att alla som motiverar helställ, ALLTID kör med deT?
John84 skrev:2108004
Jag anser själv att det räcker med hjälm, ryggskena och jacka? Då jag mestadels kommer köra i stan kommer jag inte köra snabbare än mopedfart (min moped gick över 30), givetvis kommer jag också köra motorväg och sånt men har försökt intala migsjälv att jag ska köra väldigt lungt och inte busköra första året.
John84 skrev:Jag anser själv att det räcker med hjälm, ryggskena och jacka? Då jag mestadels kommer köra i stan kommer jag inte köra snabbare än mopedfart (min moped gick över 30), givetvis kommer jag också köra motorväg och sånt men har försökt intala migsjälv att jag ska köra väldigt lungt och inte busköra första året.
John84 skrev:självdiciplin, vart köper man sånt?
NjaGustav1 skrev:2108027jättelugnt i cirka 200 km/h.
Har du cyklat omkull med trampcykel nån gång? Om ja, kommer du ihåg ungefär hur fort det gick? Jag tränar cykel och cyklar i mellan 30 och 60km/h, vanligt folk cyklar i 15-30. Och kommer du ihåg hur skrapsåren såg ut och kändes?John84 skrev:2108068Fast bil kostar att ha parkerad, sen brukar det oftast vara rätt mycket trafik i stan och ont om parkeringar...har redan vart med om den plågan ett tag..![]()
John84 skrev:2108090man kan väl iofs dra på sig byxor över ett par shorts eller nått...eller kanske dra på sig en rygga med ombyte
Fast man vet ju själv hur lat man är...ska man åka ett par km in till stan så kommer man ju inte orka dra på sig mer än hjälmen när det är 25grader och solsken...självdiciplin, vart köper man sånt?
Tänk på att det är vi andra som får betala det, med högre försäkringspremier och mer belastad sjukvård, vilket i sin tur gör att andra, sjuka personer, får vänta på vård. Om man skiter i skyddsutrustning när man åker hoj har man gjort ett val. Det har man inte om man får hjärnblödning vid middagsbordet. Det fick min morsa. Jag hade blivit rätt förbannad om nått klotjon i jeans hade tagit "hennes" plats på sjukhuset den dan!toxicated skrev:2108533Då får man faktiskt skylla sig själva om man är så jävla korkad.
Du vet riskerna du ,vet konsekvenserna.....
Köp o kör i vad du vill men gnäll inte om du skrapar upp dig!
Hoztic skrev:2108592Tänk på att det är vi andra som får betala det, med högre försäkringspremier och mer belastad sjukvård, vilket i sin tur gör att andra, sjuka personer, får vänta på vård. Om man skiter i skyddsutrustning när man åker hoj har man gjort ett val. Det har man inte om man får hjärnblödning vid middagsbordet. Det fick min morsa. Jag hade blivit rätt förbannad om nått klotjon i jeans hade tagit "hennes" plats på sjukhuset den dan!
Javisst är det så, alla ska ha samma "förtur" till vård, lika inför lagen osv. Men om man medvetet utsätter sig för extrema risker så tycker jag att man slösar lite med samhällets resurser. Självklart ska man inte nekas vård, eller få sämre vård för det, men jag tycker ändå att det är lite oansvarigt med både sitt eget liv och våra gemensamma sjukvårdsresurser. Det finns ju bara x antal sängplatser på intensiven, eller tex NIVA i Uppsala om man är riktigt risig. Är alla dom fulla så får näste man/kvinna sämre vård, tyvärr.mini-knutten skrev:2108790ta inte upp nu, men vi betalar alla skatt (på något sätt, somliga mer än andra....) och vi är alla lika värda. Vi har därför alla lika rätt till sjukvård, och jag tycker därför att ditt resonomang är lite konstigt![]()
P.S - Min morsa har oxå haft hjärnblödning, hoppas att din mår lika bra som min![]()
Hoztic skrev:2108819Javisst är det så, alla ska ha samma "förtur" till vård, lika inför lagen osv. Men om man medvetet utsätter sig för extrema risker så tycker jag att man slösar lite med samhällets resurser. Självklart ska man inte nekas vård, eller få sämre vård för det, men jag tycker ändå att det är lite oansvarigt med både sitt eget liv och våra gemensamma sjukvårdsresurser. Det finns ju bara x antal sängplatser på intensiven, eller tex NIVA i Uppsala om man är riktigt risig. Är alla dom fulla så får näste man/kvinna sämre vård, tyvärr.
![]()
John84 skrev:2108004givetvis kommer jag också köra motorväg och sånt men har försökt intala migsjälv att jag ska köra väldigt lungt och inte busköra första året.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |