Motiv till väggmålning

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjejen är i Grekland och jag är kvar hemma och renoverar stora hallen samt trapphuset, bäst att passa på medan det är lugnt...

Nu till saken; jag vill göra en väggmålning i trappen och då hade jag tänkt mig en BLOMMA :brinnerup
MYCKET gay, jag vet men tjejen är florist och klagar alltid på att hon bara har fått blommor av mig så få gånger så att hon kan räkna dem på en hand, under de 7 år vi har varit ihop :näsblod

Så har ni lust att hjälpa mig hitta ett bra motiv så vore det jäkligt snällt. Inga priser utdelas men en puss på pannan kanske.
Nåt i stil med bilden nedan, svart och hyffsat enkel att måla men det kan vara vilken jävla blomma som helst, bara den är snygg.
Jag googlar som en galning men hittar bara dynga :(

Bifogat

• väggmålning.jpg
    väggmålning.jpg
    90.1 KB · Visningar: 80
Den här kan hon väl inte säga nej till!?

Bifogat

• emh.jpg
    emh.jpg
    84.5 KB · Visningar: 286
Haha, näe det skulle ju sitta fint fast med annat namn och nummer då kanske :D
Fast det får inte vara för drygt att måla, jag börjar slå sönder saker efter ca 30 minuter om det påverkar mitt tålamod allt för mycket...

Ta nåt frigjort!
grandma.gif

/J

Tack för alla vackra förslag allihopa :) Jag har itne bestämt mig för vilken av dem det blir än så jag avvaktar lite till så får några fler chansen att bestämma motiv på min vägg.
Givetvis kommer bild publiceras på underverket när det är klart (några groggar imorrn så blir det nog skitfint), både här och i Aftonbladet.

Rätt så fin faktiskt, inte så "tjejig"

Bifogat

• blomma.gif
    blomma.gif
    7.4 KB · Visningar: 735
nåt lite kul och annorlunda? nåt som anspelar lite på florist-yrket kanske?

Jo, fast även om jag håller på i en vecka som den där tjejen gjorde så skulle det fortfarande se ut som skit :D Nog för att jag hade MVG i form och färg men det var nog bara för att läraren antingen hade supit eller så var hon kär i mig...

FeeBee, den var snygg men jag vet inte om den skulle passa in riktigt. Jag ska dock förstora upp den med projektorn och se hur det kan tänkas se ut :tummenupp

Haha, näe det skulle ju sitta fint fast med annat namn och nummer då kanske :D
Fast det får inte vara för drygt att måla, jag börjar slå sönder saker efter ca 30 minuter om det påverkar mitt tålamod allt för mycket...

Skitsnack, jag har en perfekt till dig.

Bifogat

• hayden1cm9g.jpg
    hayden1cm9g.jpg
    66.9 KB · Visningar: 128
Njae, det passar inte riktigt in om jag säger så... Det blir lite äldre stil som går ihop med resten av lägenheten, lite retrostil. Då passar inte en hoj från 2002 in där :( Men har du en gammal indian från -47 så kan det vara intressant :D

Njae, det passar inte riktigt in om jag säger så... Det blir lite äldre stil som går ihop med resten av lägenheten, lite retrostil. Då passar inte en hoj från 2002 in där :( Men har du en gammal indian från -47 så kan det vara intressant :D

Jag googlade fram den här :D

Bifogat

• Gospelaires_of_Dayton.jpg
    Gospelaires_of_Dayton.jpg
    65 KB · Visningar: 40
Iz all abowt peaze, lov an' overstandin', mon.. ;)

Bifogat

• untitled2.JPG
    untitled2.JPG
    39 KB · Visningar: 56
Googla på "floral ornament" så hittar du mängder!
Jävligt kul att göra väggmålningar. Lycka till!

Googla på "floral ornament" så hittar du mängder!
Jävligt kul att göra väggmålningar. Lycka till!

TACK!!! :Bugar Du är numera kung i mina ögon, precis ett svar jag ville ha! Synd att du inte sa det tidigare, då hade jag sparat in 3 timmars letande på nätet :D

*/ ?>
Back