Motiv till väggmålning

Blev också sugen på att måla en mc på väggen hemma.
Vad söker ni på för att få fram bra skisser?

ta vilken bild du vill och sedan i t.ex. Photoshop så gör man den svart/vitt och sedan höger konstrasterna (och sen får man finjustera m.m. till man blir nöjd)

frågan för om inte ja ska ta dendär ändå..

nästan tänkt de länge, har en perfekt vit vägg men inte orkat...
ska hitta nån bild på mig själv o fixa till o lämna efter mig en fin bild till kommande ägare av lägenheten :D

Jag har en i högre upplösning på datorn om du bestämmer dig.

Jag tycker att MikkE har en förjäkla snygg tatuering...det är en slingrig blomma/ växt..kan man inte måla upp den på en vägg?

Jag skulle spana lite bland tatueringar för inspiration om jag var du, eftersom det börjar bli riktigt populärt med sånna tatueringar nu!

Annars har jag en ide som verkar vara väldigt inne just nu, eller egentligen är den nog tidlös, man har sett den i alla tider, målad på alla möjliga väggar...

drawn_penis.jpg

Öj, det där är ju min vägg :)

Aha, kunde tro att den som gjort den fanns här också. Hittade den på minhembio!

Grymt snyggt iaf! :)

Du skulle inte vilja skicka bilden? Har precis målat om rummet så den skulle passa perfekt. No hard feelings om du inte vill. :)

Aha, kunde tro att den som gjort den fanns här också. Hittade den på minhembio!

Grymt snyggt iaf! :)

Du skulle inte vilja skicka bilden? Har precis målat om rummet så den skulle passa perfekt. No hard feelings om du inte vill. :)

Inga problem, skicka ett pm.

Det blev en bild, en fin sådan tycker jag. Får se vad tjejen tycker :näsblod
Plockade fram laptopen, skruvade upp en hylla för projektorn och projicerade upp bilden på väggen. Ritade litegrann med blyerts och ca 30 minuter senare var steg 1 klart, nu återstår morgondagen för att fylla i skiten med svart färg.
Tänkte först ta en beige färg då jag har brytit en vanilj-vit färg på väggen och jag tyckte att det skulle bli snyggt om det bara var svag effekt på blomman men efter påtryckningar från en tjej som var här så fick det bli svart. De brukar ju ha rätt så jag fick ge med mig, åka tillbaka och byta ut färgen 5 minuter innan stängningsdags.
Jag är lite sugen på att gå ut i trappen och måla upp den nu men jag antar att den inte är lika fin imorgon när jag har nyktrat till efter all rom&cola :gnissla

Återkommer med bilder när det är klart!

Bifogat

• 10927,1188336203,2.jpg
    10927,1188336203,2.jpg
    39.2 KB · Visningar: 90
Fan, varför började jag med den här skiten :( Efter att ha stått i knepiga positioner i över 3 timmar och trott att jag är nån form av Dali-konstnär så har jag fortfarande ca 8/10 kvar av skiten att måla :mad:
Nu har jag så ont i ryggen så jag har knaprat dubbla doserna med piller och kommer inte kunna sova en blund inatt.
Nån som vill måla lite åt mig kanske...?

.
Tänkte först ta en beige färg då jag har brytit en vanilj-vit färg på väggen och jag tyckte att det skulle bli snyggt om det bara var svag effekt på blomman men efter påtryckningar från en tjej som var här så fick det bli svart.

En bekant som är konstnär målade upp ett stiliserat familjeporträtt på väggen med enbart klarlack, helt klart en mysko känsla då man bara ser linjerna då ljuset faller rätt...

Det känns lite som att man ser en skugga...

En bekant som är konstnär målade upp ett stiliserat familjeporträtt på väggen med enbart klarlack, helt klart en mysko känsla då man bara ser linjerna då ljuset faller rätt...

Det känns lite som att man ser en skugga...

Hur såg han vart han skulle måla ?

Hur såg han vart han skulle måla ?

Hon projicerade upp en bild på väggen och målade i ljuset från projjen.
Lacken glänser bra i starkt ljus (speciellt när den är blöt) men i "inomhusbelysning" syns den inte om inte ljuset faller rätt.

Hon projicerade upp en bild på väggen och målade i ljuset från projjen.
Lacken glänser bra i starkt ljus (speciellt när den är blöt) men i "inomhusbelysning" syns den inte om inte ljuset faller rätt.

Det ska jag göra på ena väggen på studentrummet. Och inte måla över den när jag flyttar! Det här kan bli kul!

Äntligen klar efter åtskilliga timmar med skiten...
Resultatet blev bra, lite finjustering av några linjer kvar bara och sen en signatur givetvis :D

Jag gillar den skarpt iaf, motivet var inte så gay som jag trodde det skulle bli :gnissla

Bifogat

• väggmålning (kopia).jpg
    väggmålning (kopia).jpg
    119.2 KB · Visningar: 106
*/ ?>
Back