Motionärsklass i roadracing!

Tjena.
Hur många av Er här inne räknar med att köra på sviestad 29-31/8?
Tog min licens i våras och min tanke var att inte köra några race iår.
Har under sommaren kört in mig på den nyinskaffade racehojen och känner mig skapligt redo för race. :)

Vore en trevlig sätt att börja runda av säsongen med.

Mvh
Daniel

Jag är sugen, men kommer inte ha råd med det.
Tycker dock definitivt du ska göra det, riktigt jefvla skoj att köra race. :tummenupp

- - - Updated - - -

Också grymt sugen på att testa på lite RR, får se om man skaffar nån billig RR-hoj till nästa år:)

Gört! :fakta

Enda problemet idag är att jag inte fixat mc id till hojen och "egen" transponder.

Kör idag med en transponder som jag lånat av en kompis för att ha lite koll på tiderna på sviestad.
Vet ni om det går att tävla med en transponder som är reggad i annan persons namn?

Mvh
Daniel

Jag är sugen, men kommer inte ha råd med det.
Tycker dock definitivt du ska göra det, riktigt jefvla skoj att köra race. :tummenupp

- - - Updated - - -

Gört! :fakta

Enda problemet idag är att jag inte fixat mc id till hojen och "egen" transponder.

Kör idag med en transponder som jag lånat av en kompis för att ha lite koll på tiderna på sviestad.
Vet ni om det går att tävla med en transponder som är reggad i annan persons namn?

Mvh
Daniel

Jag hyrde transpondern på gåsen, men det borde väl inte vara något tokproblem med lånad? (Någon som vet mer om det får gärna svara) Man fyller i transponderIDt på anmälan har jag för mig. MC-ID är snabbt och lätt fixat. Jag kluddade i PDFen och mailade in den så var det fixt och färdigt på ingen tid alls.

Mvh
Daniel

Inga problem, bara anmäla numret så rätt namn syns i rätt klass annars kan det bli struligt. :)

Enda problemet för mig är att man får köra en bit för att köra bana :(

Haha :D Får ta mig uppåt för att kolla in nåt rejs nästa år o spana lite ;)

Stämmer in med alla andra här inne.
Hade fantastiskt kul på Gelleråsen och har fått blodad tand.
Har haft stora problem med cykeln under året och även att få tiden att räcka till så har knappt kört något alls.
Men farten kommer tillbaka fortare än jag trodde så till Falkenberg blir det Rookie 600 :crash
Målet blir att inte komma sist iaf samt att inte göra om de totalt misslyckade starterna jag gjorde i Karlskoga :)
#46 Marcus

Är i samma sits (har dessutom inte tid då). Kommer att försöka köra onsdagsträningar på Åsen och kanske någon steg 6 till... Funderar på att köra hela säsongen nästa år.

Har lyckats få så galet mycket i kalendern nästa år, men ska iaf försöka hinna med 3 racehelger.

Är på Åsen m Cashback, här är det flera som siktar på Speedster nästa år. Tider 1.13-1,24 typ.. Vad är maxgränsen för deltagare i ett race?

Last edited:
Är på Åsen m Cashback, här är det flera som siktar på Speedster nästa år. Tider 1.13-1,24 typ.. Vad är maxgränsen för deltagare i ett race?

Varvtid? Så länge det inte är fler som vill köra än det finns plats på banan så finns det nog ingen övre gräns för varvtid. Däremot får man inte köra alla varven i race om man ligger flera varv efter, mer om det står i reglementet :-)

Anmäld och betalt till Falkenberg 16 o 17/8.
Trots att jag är uppväxt i Falkenberg hade jag aldrig kört på banan förrän nu i somras.
Och jag blev klart positivt överraskad av hur kul banan var.
Jag trodde att banan var lite som att köra speedway, fast i högervarv.
Men när man kör känns den både kurvig, snabb och kuperad.
Klart rolig:)

Uttryckte mig luddigt, menade max antal deltagare i Speedster. Kan det vara typ 40 deltagare och så körs det A o B finaler?

Uttryckte mig luddigt, menade max antal deltagare i Speedster. Kan det vara typ 40 deltagare och så körs det A o B finaler?

Har inte rätt svar, men gissar att varje bana är besiktigad för ett visst maxantal tävlande i de olika klasserna. Och att antalet då kan variera mellan olika banor.
Jag har inte sett nåt i reglementet om hur man gör om antalet anmälda överstiger maxantalet. Kan vara upp till varje arrangör om problemet skulle uppstå. Men som sagt, jag gissar.

Tusan... I sådana fall börjar min ölsamling vara hotad... :3freak

Nästa år skall jag lägga mitt schema lite mer Speedster-vänligt. Fler lopp än två måste jag få till. Fler träningar också.

När det gäller att locka med sig vänner till racen så finns begränsat med lämpliga kandidater och alla ni kör redan. ;)

- - - Updated - - -

Tusan... I sådana fall börjar min ölsamling vara hotad... :3freak

Nästa år skall jag lägga mitt schema lite mer Speedster-vänligt. Fler lopp än två måste jag få till. Fler träningar också.

När det gäller att locka med sig vänner till racen så finns begränsat med lämpliga kandidater och alla ni kör redan. ;)

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back